Gå til innhold

Fitness


ElleVille

Anbefalte innlegg

Er det noen som driver aktivt med fitness her?

Jeg har ingen ambisjoner om å konkurrere, men har veldig lyst til å gjøre maks ut av styrketreningen - som jeg synes er kjempegøy.

Enda bedre blir det med best mulig resultater...

Jeg så en tråd da jeg søkte her på forumet, men det handlet om kosttilskudd, noe jeg ikke er interessert i.

Jeg er derimot interessert i tips, treningsmetoder, effektfulle split-program, øvelser, kosthold osv.

Jeg ønsker ikke å bli en kvinnelig utgave av Arnold, men en sterk, markert kropp.

Flere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja..kosttilskudd det var vel meg :) og grunnen til at jeg tenkte på dette var vel fordi jeg lurte på om dette ga noe resultater

.Jeg er også interessert i litt muskler og fasthet i kroppen..

Jeg er ganske ny på dette selv så jeg erikke den rette til å gi tips, men en venninne av meg som har trena i mange år satt opp et program ( som var for heavy for meg ) som jeg hadde som ugangspunkt og formet det etter mine ønsker og behov..i samråd med mine kjære som også er litt treningsfantast.

Det som funket for meg var og dele opp kroppen min på 3 forskjellige dager.. dette gir meg bra motivasjon til å fortsette.. trener rygg/skuldre /triceps ene dagen, bena og baken som dag 2 og mage/biceps som nr 3. ( litt uvanlig oppdeling..men helt greit) trener gjennomsnittlig en time styrke sykler ti minutter før økt.

Kosthold..

etter sist inlegg har jeg lest litt og rådført meg lit.Man trenger ikke spise som VM fitnessdamene. Man bør holde seg unna fete sauser og unødvendig fet mat.. ( jeg e rikke for å pine meg selv.så ikke snakk om at jeg kun skal spise bare ris og kyllingbryst og riskaker)..Proteiner er også lurt i moderate mengder for fremgang..

iform.no har også mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jasmin!

Har du fått resultater som ønsket nå?

Har du bra fremgang?

Er litt nysgjerrig på hvilke øvelser du bruker på hvilke muskelgrupper...

Noe du har funnet ut at er mer effektivt enn annet?

Jeg kan godt spise kylling og ris, men jeg får laget alle måltider, så kan ikke bestemme det selv.

Det jeg lurer litt på, er hvordan få nok protein når du spiser normal mat.

Iform.no er veldig bra ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kosttilskudd så var det egentlig ikke negativt ment, men jeg har ikke mulighet til å bruke tilskudd av noen art grunnet organisasjonen jeg er tilknyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags organisasjon..?? det er jo proteiner i kjøtt da...

Vel..det tar litt tid..men jeg er ivrig og skriver treningsdagbok og jeg kjenner i styrke og ser ( er veldig tynn) at det hjelper :) ..så ja..dette virker definitivt for meg..jeg trener 3 dager i uka..( 4 om jeg henger litt etter) . alt det andre må jeg fortelle om senere...så ikke maten min svir seeeee g:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Forsvaret, og det sees helst at alt av proteintilskudd etc. utelates.

Så da velger jeg å følge det ønsket.

Hadde jo vært enkelt å tilføre ekstra protein, men det er da uaktuelt for meg. Hjelper vel ikke akkurat å ta ekstra med kjøttpålegg på brødskiva heller. :roll:

Sliter litt med å finne et ideelt kosthold, men får prøve meg frem litt. Det viktigste er etter min erfaring hittil uansett treningen, så lenge du spiser normalt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er i Forsvaret, og det sees helst at alt av proteintilskudd etc. utelates.

Så da velger jeg å følge det ønsket.

Hadde jo vært enkelt å tilføre ekstra protein, men det er da uaktuelt for meg. Hjelper vel ikke akkurat å ta ekstra med kjøttpålegg på brødskiva heller. :roll:

Sliter litt med å finne et ideelt kosthold, men får prøve meg frem litt. Det viktigste er etter min erfaring hittil uansett treningen, så lenge du spiser normalt ellers.

litt treig på svare her...

Spise normalt skal være visstnok helt ok ( bare være litt bevist på fettinnhold. men LITT fett må man jo ha )

Men...det finnes jo såkalte "lovlige kosttilskudd-...hvorfor er det en nei ting i forsvaret?

ellers kan du jo sjekke litt på linkene under, mulig du får noen tips der :?

http://www.iform.no/kosthold/manipulering.shtml

http://www.iform.no/kosthold/næringstabell.shtml

har jeg fått litt tips fra hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...