Gå til innhold

Koronavirus - Jeg er redd og jeg er sliten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare få litt utløp.

Jeg er fullvaksinert og har vært det siden mai, er i høyrisiko. Nå går smittetallene opp og barn skal ikke i karantene lenger. Min mann er også fullvaksinert, men åpenbart ikke barna mine. Jeg vil ikke at de skal få det og jeg vil ikke risikere, mer enn allerede, å få det i hus. 
Mannen min og jeg har prøvd siden mars i fjor å finne en balanse med å beskytte meg,samtidig  som det ikke skal gå utover barna og jeg er lei av å måtte avveie risikoen på alt mulig av aktiviteter/selskaper osv. Og nå, hvor ikke vaksinen nødvendigvis fjerner all risiko for alvorlig sykdom, er det jo ikke over. Og det føles som om det aldri går over. Det blir jo ikke borte og jeg er sliten av det her. Jeg vil ikke dø fra barna mine, men jeg vil jo på ingen måte isolere de heller. 

For ikke å snakke om det økonomiske aspektet, jeg er uføretrygdet og min mann har vært permittert av og på siden i fjor. Vi har tapt rundt 120 000kr på grunn av korona, og dette økonomiske tapet gjør at alt er veldig utrygt og vi har nesten mistet huset vårt.. Jeg orker snart ikke mer av dette her.

Beklager for et skikkelig sutrete, «synd på meg» innlegg, og jeg vil ikke nødvendigvis ha sympati, men det kan ikke bare være oss som står i denne situasjonen fortsatt? Er det andre som også fortsatt er bekymret? 

Anonymkode: 492a7...a97

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, jeg er i litt liknende situasjon (men har ikke barn og det er jo en viss forskjell). Nå som jeg er fullvaksinert prøver jeg å tenke på korona slik jeg tenkte på influensa før. Jeg kan bli alvorlig syk og kanskje dø av influensa også hvis jeg er uheldig. Slik jeg forholdt meg til influensa var at jeg holdt litt avstand til folk jeg visste var syke, var nøye med håndhygiene og håpet på det beste. Sannsynligvis vil jeg ikke bli så syk at jeg dør. En viss risiko må jeg bare akseptere for å kunne leve mens jeg lever...

Anonymkode: ef897...d2a

Skrevet

Du dør ikke som fullvaksinert og korona forsvinner aldri. De fleste klarer å leve med at livet medfører en viss risiko.

Anonymkode: 3fa7e...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...