AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg har hatt vondt i nakken i mange år, og har de siste årene hatt prikkinger og en følelse av at armene sovner, og at jeg ikke har kraft i armer/hender/fingre. Jeg har også vondt i hele armene, vanskelig å bruke dem, og løfte normalt. I vår tok jeg mr og fikk påvist prolaps i nakken, men at det ikke var borti nervene. Alt legen skrev til meg, var at jeg skulle ta med epikrisen om jeg skulle til fysioterapeut. Jeg har fremdeles ikke fått tak i en fysioterapeut, pga korona og ferie. Uansett, hvordan ble dere bedre? Hvor lang tid, og hva slags behandling hadde dere? Anonymkode: 58dd1...e28
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Jeg tok en operasjon, og den har vært vellykket. Veldig glad for at jeg tok operasjonen. Min prolaps var ganske omfattende da. Men om legen ikke mener operasjon er riktig i ditt tilfelle så er det kanskje ikke det da. Men du kan kanskje spørre om ny vurdering? Anonymkode: f1e6d...554
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tok en operasjon, og den har vært vellykket. Veldig glad for at jeg tok operasjonen. Min prolaps var ganske omfattende da. Men om legen ikke mener operasjon er riktig i ditt tilfelle så er det kanskje ikke det da. Men du kan kanskje spørre om ny vurdering? Anonymkode: f1e6d...554 Jeg vil helst unngå operasjon, og slik jeg forsto legen, så var det ikke så gale, iom at nervene ikke ble berørt?🤷♀️ Jeg står på venteliste til ny fastlege da den jeg har ikke følger opp noenting. Har andre ting også, og mye av det kunne vært forhindret/forebygget med oppfølging. Dette var på siden av det jeg lurte på🙊😅 Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg aner jo ikke hvor lenge jeg må vente på ny lege, og jeg vet ikke hva jeg evt kan få hjelp til, men slik jeg har det nå, funker ikke. Anonymkode: 58dd1...e28
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Det er jo bare tull at det ikke er borti nervene, kraftløsheten er lammelser pga nerverøtter i klem. Jeg ble akuttopert for én prolaps med lammelser og sinnsyke nervesmerter i armen og ut i hånda. Den siste prolapsen var vond og med lammelser, men har sakte men sikkert blitt bedre. Styrken er fortsatt redusert etter begge, mye trening til tross. Anonymkode: 76e38...86c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er jo bare tull at det ikke er borti nervene, kraftløsheten er lammelser pga nerverøtter i klem. Jeg ble akuttopert for én prolaps med lammelser og sinnsyke nervesmerter i armen og ut i hånda. Den siste prolapsen var vond og med lammelser, men har sakte men sikkert blitt bedre. Styrken er fortsatt redusert etter begge, mye trening til tross. Anonymkode: 76e38...86c Ja, jeg trodde nervene var berørt mtp alle plagene jeg har utenom selve nakken.. Fastlegen jeg har i dag er ikke mye til hjelp, så ja.. Anonymkode: 58dd1...e28
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Prikking og tap av kraft i armene kan tyde på at nervene er påvirket ja. Du må nok snakke med lege igjen, og legge frem disse opplysningene. Så kan du eventuelt ta en ny MR, eller en spesialist kan se på saken Anonymkode: f1e6d...554
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå