Gå til innhold

MR av hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var hos nevropsykolog for litt over 1 måned siden. Han hadde fortalt meg og skrevet ned på ark/også sendt til legen, at det er viktig at jeg blir sendt raskt til MR av hodet, og at han også anbefalte at jeg burde få tatt EEG, grunnet han så jeg kunne ha antydning til epilepsi. 

Er det noen som har vært igjennom både MR og EEG? Hvordan gikk det? 😊 Fikk dere noen svar? 

Har fått time hos legen 18.august, for å bli henvist til MR. 

Tok det lang tid fra dere ble henvist til selve undersøkelsen? 

Anonymkode: 51ee0...b6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble innlagt pga mistanke om epilepsi, tok MR mens jeg lå innlagt. Hadde ingen funn på MR så ble skrevet ut og henvist til EEG. Fikk time to uker senere og fikk konstatert epilepsi noen dager senere og avtalte da videre oppfølging hos nevrolog.

Anonymkode: f1529...2cc

• Liker 1
Skrevet

Har tatt begge undersøkelser, ingen funn på noen av dem. EEG mener jeg tok litt tid, skulle ha søvndeprivert og på offentlig sykehus. Et par måneder kanskje. MR gikk raskere, det tok jeg hos private med avtale. 

Anonymkode: 60b8e...4b1

Skrevet

Har tatt MR og EEG regelmessig da jeg hadde epilepsi før. Tar vanligvis litt lengre tid å få henvendelse til MR da ikke alle lokale sykehus har maskin. 

Da jeg hadde epilepsi så vistes det på EEG. Nå gjør det ikke lengre det og jeg har vært på medisiner som har holdt meg anfallsfri i over 20 år - jippi!

Anonymkode: f7d7b...5f9

• Liker 1
Skrevet

MR får jeg på ca. 4 uker til vanlige kontroller (fastlegen bestiller). Disse blir tatt på Unilabs. Er det noe spesielt som gjør at hodet må sjekkes, kan jeg få MR på dagen på Kalnes eller Ahus. Jeg har en medfødt cyste på hjernen som ligger leit til dersom den skulle finne på å vokse.

Den første EEG-en fikk jeg på dagen da jeg var innlagt for utredning av noe annet. EEG var en del av utelukkelsespakka. Kontroller etter denne ble jeg kalt inn på fra Nevrologisk. Den eneste EEG-en jeg måtte vente på var en 48-timers EEG på SSE, og den fikk jeg etter 6 måneder på venteliste. De fant aldri noe på EEG-ene og turen til SSE var bortkastet ettersom jeg gikk på medisiner, men etter 3 år hadde jeg en kontroll hos en ny nevrolog og det ble konstatert at jeg egentlig aldri hadde hatt epilepsi likevel. :klaske:

Anonymkode: 70dc5...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...