Gå til innhold

Er så virkelig redd for å miste behandler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått til behandler i snart 1 år. Hun er den jeg har gått lengst til og som kjenner meg best. Har nok blitt litt avhengig. Jeg tør å åpne meg for henne og hun har hjulpet meg mye. Jeg vet ikke hva jeg har gjort uten henne. Hun sa overraskende sist time at vi skulle snakke om vi skulle avslutte neste time. Trodde dette var noe som var langt unna, jeg sa tidlig fra at jeg trengte lang tid på meg men så kommer plutselig dette. 

Jeg er så redd for å miste behandler, hva gjør jeg?

Anonymkode: dabb6...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om det med behandler og vær helt ærlig. Prøv å finne ut sammen hva du trenger for å bli klar.

Anonymkode: 4b342...0eb

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt. Min behandler kom også med dette sånn plutselig. Jeg sa fra om at jeg overhodet ikke hadde kommet dit. Gikk der 2 år til etter det. Avsluttet nå i vår og det føltes helt greit 

Anonymkode: f9757...359

• Liker 1
Skrevet

Forstår deg hundre prosent :) Snakk med henne om det.

Anonymkode: 3b510...9c2

Skrevet

Det driter de i. Prøver å skvise ut folk fortest mulig. Jeg blir alltid kasta ut selv om jeg føler jeg har fått 0 hjelp 

Anonymkode: 58800...7d0

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ta det opp med henne. Håper bare det går bra og at jeg ikke bare må avslutte nå uavhengig om jeg føler meg klar eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det driter de i. Prøver å skvise ut folk fortest mulig. Jeg blir alltid kasta ut selv om jeg føler jeg har fått 0 hjelp 

Anonymkode: 58800...7d0

Du føler du har fått 0 hjelp, men har i realiteten gått i behandling i 3år eller?

Anonymkode: 1e84e...919

Skrevet

Noen som har råd til hvordan snakke om det på best mulig måte? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan starte med å si at du har følt deg litt urolig og tenkt mye etter hun tok opp dette. Videre kan du si noe om hvorfor du følte deg urolig. Du har fortsatt mye å jobbe med og du er ikke klar for å avslutte behandlingen enda. Si noe om hva som har hjulpet, hva du ønsker å jobbe med og hva du trenger. 
du kan også si at en avslutning for deg er noe du trenger lenger tid på. 
psykologer vet at avslutning er vanskelig, og at dette ikke skal gjøres sånn plutselig. Vær dønn ærlig, og ikke bry deg om hva hun tenker eller føler. 
det er din helse og du skal kjempe for at du får den hjelpen du trenger 

Anonymkode: f9757...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...