AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Er ikke blitt 40 år enda, og føler meg som en gammel dame. Får nye plager litt etter litt, det vil jo ingen ende ta. Våkner med piping i øret, som jeg prøver å leve med. Men for meg som liker stillhet, er det fælt. Sliter med vondt i spesielt rygg og hofter. Mest sannsynlig pga en skade et annet sted på kroppen for mange år siden. Prøver å trene og gjøre øvelser, mest for å holde formen vedlike, for det blir ikke bedre. Har utslett i ansiktet, og kronisk tannkjøttbetennelse. Ikke nok med det så har jeg slitt hele livet med psyken, og dette gjør jo at jeg takler alle disse problemene dårlig. Vurderer å gå ned i stillingsprosent, for jeg trenger tid til å pleie denne kroppen. Er det noen andre som meg? Anonymkode: 5c4c3...a56 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Har du mann og barn og er disse store eller små? Anonymkode: 18501...2dd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er ikke blitt 40 år enda, og føler meg som en gammel dame. Får nye plager litt etter litt, det vil jo ingen ende ta. Våkner med piping i øret, som jeg prøver å leve med. Men for meg som liker stillhet, er det fælt. Sliter med vondt i spesielt rygg og hofter. Mest sannsynlig pga en skade et annet sted på kroppen for mange år siden. Prøver å trene og gjøre øvelser, mest for å holde formen vedlike, for det blir ikke bedre. Har utslett i ansiktet, og kronisk tannkjøttbetennelse. Ikke nok med det så har jeg slitt hele livet med psyken, og dette gjør jo at jeg takler alle disse problemene dårlig. Vurderer å gå ned i stillingsprosent, for jeg trenger tid til å pleie denne kroppen. Er det noen andre som meg? Anonymkode: 5c4c3...a56 Hadde forsøkt delvis sykemelding før jeg hadde gått ned i stilling, om dette skulle bli kronisk og verre så vil det «straffe seg» å ha tjent mindre om man må over på trygdeytelser. Når kroppen får overbelastninger så kan det slå ut i kroniske/autoimmune sykdommer, så om du er disponert for slikt så hadde jeg begynt å ta hensyn til kroppen. Vet det ikke er lett, har kjørt meg helt ned i kjellern helsemessig sjøl mest sannsynlig pga en kombo mellom stress og utvikling betennelsestilstander i kroppen. Anonymkode: beff7...103 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Vært hos legen? Anonymkode: 5c570...3d8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Enig med AB over, ikke gå ned i stilling. Har du helseplager så du ikke greier å jobbe full tid så gå via legen og sykemelding. Anonymkode: f0bd9...d74 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Ville absolutt prøvd øre-akupunktur om jeg var deg. Finn en seriøs utøver med godt rykte. Anonymkode: 4d372...3af
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 Ikke gå ned i stilling! Ender du opp langtidssykemeldt så mister du mye penger. Du må heller ha gradert sykemelding. Jeg snakker av erfaring (ikke selvvalgt, men fikk bare en deltidsstilling, nesten ferdig med studier, så ble jeg syk. Nå er jeg på minstesum aap pga det). Dra til legen, og så ville jeg også gått til fysioterapi/manuellterapi for å kikke på hofter og vonde steder. De kan hjelpe mye. Anonymkode: 2ca19...c37
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Overvektig? Anonymkode: 6bf56...91d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Takk for alle svar. Jeg er ikke overvektig. Jeg søkte sent på uførepensjon (noen få år siden, pga at jeg ikke visste at man burde ha det), og fikk det ikke pga ryggen og psykiske diagnoser. Så hvis jeg blir ufør kommer jeg sikkert til å slite økonomisk. Men jeg skal gå til legen og høre hva han sier. Anonymkode: 5c4c3...a56 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg er ikke overvektig. Jeg søkte sent på uførepensjon (noen få år siden, pga at jeg ikke visste at man burde ha det), og fikk det ikke pga ryggen og psykiske diagnoser. Så hvis jeg blir ufør kommer jeg sikkert til å slite økonomisk. Men jeg skal gå til legen og høre hva han sier. Anonymkode: 5c4c3...a56 Da er det enda viktigere å ikke gå ned i stillingsprosent i alle fall. Anonymkode: 2ca19...c37
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Våkner med piping i øret, som jeg prøver å leve med. Sliter med vondt i spesielt rygg og hofter. Mest sannsynlig pga en skade et annet sted på kroppen for mange år siden. Prøver å trene og gjøre øvelser, mest for å holde formen vedlike, for det blir ikke bedre. Har utslett i ansiktet, og kronisk tannkjøttbetennelse. Ikke nok med det så har jeg slitt hele livet med psyken, og dette gjør jo at jeg takler alle disse problemene dårlig. Anonymkode: 5c4c3...a56 Bare slenger ut noen forslag å sjekke siden jeg vet for lite og egentlig skal lage middag, men på bakgrunn av det jeg leser; Barndomsforgiftning etterlater dype spor Fibromyalgi kan være en autoimmun sykdom Nye muligheter for diagnosen spondyloartritt Modicforandringer Du skal selvfølgelig ikke ned i stillingsprosent, du skal til utredning i Spesialisthelsetjenesten. Snakk med fastlege. Er fastlege for sløv, bytt fastlege. Ryggforeningen og Spondylitten er begge på FB, du vil få bedre svar der. Begge foreninger har masse ressurser å tilby. Ta tak i det nå, jeg var sent ute og lot det skure og gå og for hver ting blir det tyngre og tyngre, man bygger seg en pyramide og til slutt ser du på en lege som er helt utslitt før du kommer inn, klarer ikke lage ett helhetlig bilde, og ditt er jo allerede ut av kontroll. Anonymkode: 233fc...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Forstår det er frustrerende og leit. Ble selv kronisk fysisk syk av stress, autoimmun sykdom. Som andre sier så er det ikke økonomisk lurt av deg å frivillig gå ned i stilling. Forsøk anti inflammatorisk mat for betennelse imkroppen. Verdt et forsøk. Anonymkode: 1eaac...25e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå