AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Den siste uka har jeg vært fryktelig plaget av panikkangst. Jeg vet hva som utløser det, men jeg klarer ikke stoppe det. Blodet forsvinner i beina, jeg besvimer nesten, svetten pipler så håret er søkkvått, og jeg bare faller helt ut av alt. Akutt vondt i magen får jeg også. Jeg klarer ikke mer nå, er det greit å få akutt time til lege i morgen pga det? Jeg er desperat nå, klarer ikke tenke, eller fungere. Har ligget på sofaen å stirret i veggen i ei uke nå😢 Anonymkode: d0525...d0f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Ja, bestill deg akuttime. Anonymkode: e3a7f...e64
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Den siste uka har jeg vært fryktelig plaget av panikkangst. Jeg vet hva som utløser det, men jeg klarer ikke stoppe det. Blodet forsvinner i beina, jeg besvimer nesten, svetten pipler så håret er søkkvått, og jeg bare faller helt ut av alt. Akutt vondt i magen får jeg også. Jeg klarer ikke mer nå, er det greit å få akutt time til lege i morgen pga det? Jeg er desperat nå, klarer ikke tenke, eller fungere. Har ligget på sofaen å stirret i veggen i ei uke nå😢 Anonymkode: d0525...d0f Dette hørtes ikke godt ut Jaaa bestill time med en gang de åpner i morgen! Anonymkode: a77bd...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Du kan selvsagt bestille deg en akutt-time! Veldig viktig at du tar tak i det så fort du kan for din egen del ❤️ Anonymkode: 9c346...2da 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Forstår dette er slitsomt og du burde søke hjelp,men panikkanfall er det ikke så lenge du vet hva som utløser det pluss ved panikkanfall har man hyperventilering og irrasjonell frykt. Anonymkode: 9cc01...75c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår dette er slitsomt og du burde søke hjelp,men panikkanfall er det ikke så lenge du vet hva som utløser det pluss ved panikkanfall har man hyperventilering og irrasjonell frykt. Anonymkode: 9cc01...75c Dette er bare tull. Anonymkode: aaa5a...576 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er bare tull. Anonymkode: aaa5a...576 Nei det er det ikke. Litt basic kunnskap burde man ha før man poster slike kommentarer. Les og lær https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/panikklidelse-oversikt/ Anonymkode: 9cc01...75c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Jeg bryr meg fint lite om hva det egentlig heter, angsten og panikken er her like fullt. Men takk for svar, da blir det legen i morgen, selv om jeg synes dette er ufattelig flaut🙈 Anonymkode: d0525...d0f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Så flink du er! Jeg heier på deg! Anonymkode: aac7c...352
Lykke Li Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Heia deg Det er ikke flaut å snakke med legen, og når du har hatt det sånn over lengre tid er det absolutt på tide med en time! Legen din har snakket om sånne ting med andre før, og vet hva hen skal gjøre. Det er helt trygt og alt legen ønsker er å gjøre sitt beste for at du får det bedre ❤
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Er nok enig med AB lenger opp, panikkanfall er det nok ikke, men angst kan det godt være. Ta en tur til lege! Skjønner at det er et ubehagelig tema å ta opp, men jeg som er på 15. året med panikk, angst og ocd kan love deg at det blir lettere å håndtere så fort du tør å åpne deg om det ❤️ Anonymkode: a9105...980 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Har nå sittet hos legen å snakket usammenhengende og grint i nesten en time. Fått snytepapir og gode ord, pluss anbefaling om en runde til psykolog, og henvisning til rikshospitalet for sjekk. Livet er lettere nå, og kanskje jeg er mer ovenpå når tirsdagen kommer, da ville han ha meg inn igjen🙈 Glad jeg tok motet til meg og bare slapp alt. Anonymkode: d0525...d0f 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Så godt å høre! Takk for oppdatering! Anonymkode: aac7c...352
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så godt å høre! Takk for oppdatering! Anonymkode: aac7c...352 🥰 Anonymkode: d0525...d0f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har nå sittet hos legen å snakket usammenhengende og grint i nesten en time. Fått snytepapir og gode ord, pluss anbefaling om en runde til psykolog, og henvisning til rikshospitalet for sjekk. Livet er lettere nå, og kanskje jeg er mer ovenpå når tirsdagen kommer, da ville han ha meg inn igjen🙈 Glad jeg tok motet til meg og bare slapp alt. Anonymkode: d0525...d0f Så godt å høre. Det letter ofte på trykket når du har vært hos lege, og det er en plan videre. Panikk angst er veldig skremmende og vondt. Anonymkode: ee3f9...55a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 21.23): Forstår dette er slitsomt og du burde søke hjelp,men panikkanfall er det ikke så lenge du vet hva som utløser det pluss ved panikkanfall har man hyperventilering og irrasjonell frykt. Anonymkode: 9cc01...75c Det er bare tull. Mange er redd for å fly, og får panikk anfall i flyet. Mange er redd for å gå i butikken pga angsten, og opplever nettopp panikk i butikken. angsten fungerer slik at om man kvier seg veldig til noe og sliter med angst for angsten, kan en nettopp få panikk angst når en går inn i en situasjon en vet kan utløse det. jeg har hatt angst i mange år. Jeg kan ha full panikk angst med alt som hører med. Nå kan jeg få panikk anfall og allikevel klare å holde pusten så rolig som jeg klarer. med for deg en skala fra 1-10 der 10 er full panikk. De fleste kjenner når en når et maks punkt. og de fleste kjenner hva som er hva. men ting er sikkert og det er at angst anfall er jævlig. Jeg gikk i terapi i mange år. Er kvitt panikk anfallene, men kan kjenne på angsten innimellom, men den slår seg ikke ut i full panikk lenger Anonymkode: ee3f9...55a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er bare tull. Mange er redd for å fly, og får panikk anfall i flyet. Mange er redd for å gå i butikken pga angsten, og opplever nettopp panikk i butikken. angsten fungerer slik at om man kvier seg veldig til noe og sliter med angst for angsten, kan en nettopp få panikk angst når en går inn i en situasjon en vet kan utløse det. jeg har hatt angst i mange år. Jeg kan ha full panikk angst med alt som hører med. Nå kan jeg få panikk anfall og allikevel klare å holde pusten så rolig som jeg klarer. med for deg en skala fra 1-10 der 10 er full panikk. De fleste kjenner når en når et maks punkt. og de fleste kjenner hva som er hva. men ting er sikkert og det er at angst anfall er jævlig. Jeg gikk i terapi i mange år. Er kvitt panikk anfallene, men kan kjenne på angsten innimellom, men den slår seg ikke ut i full panikk lenger Anonymkode: ee3f9...55a Nei. Da får de angstanfall. To forskjellige ting. Så les linken høyre opp før du kommer med tull! Anonymkode: 9cc01...75c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå