Gå til innhold

Tåler ikke lyder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tåler seriøst ikke lyder på morgenen. Føles ut som hele hodet mitt er en stor tåke. Alt er høyt, volumet på tv er høyt, prating er høyt. 

Generet tåler jeg lyder dårlig, gruer meg til å åpne fryseboksen fordi den laget en helt jævlig lyd, må ha på hørselvern noen ganger, ellers må samboer åpne å jeg må gå ut på gangen. Jeg blir rett og slett rasende av den lyden. Blir også forbanna når samboer tygger tyggis. Jeg takler ikke den lyden heller. Er også ganske var på lys, å vil helst ta meg en timeout på et mørkt rom. Hva feiler meg? 

Anonymkode: 96c6b...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tåler seriøst ikke lyder på morgenen. Føles ut som hele hodet mitt er en stor tåke. Alt er høyt, volumet på tv er høyt, prating er høyt. 

Generet tåler jeg lyder dårlig, gruer meg til å åpne fryseboksen fordi den laget en helt jævlig lyd, må ha på hørselvern noen ganger, ellers må samboer åpne å jeg må gå ut på gangen. Jeg blir rett og slett rasende av den lyden. Blir også forbanna når samboer tygger tyggis. Jeg takler ikke den lyden heller. Er også ganske var på lys, å vil helst ta meg en timeout på et mørkt rom. Hva feiler meg? 

Jeg mener, jeg liker å slappe av på et helt mørkt rom når jeg er sliten. 

Skrevet

Vet ikke hvorfor du har det slik, men kan det hjelpe å bruke ørepropper som stenger noe av lyden ute og som slipper noe av lyden inn?

Anonymkode: 7e531...a49

Skrevet

Misofoni og hyperakusis

Anonymkode: 05ae6...6ec

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville sagt misofoni? Og muligens hyperakusis?

Har du vært hos audiopedagog og ØNH?

Anonymkode: f1143...41e

Skrevet

Det høres ut som du har misofoni. Gå til fastlegen og be om henvisning til en audiopedagog :)

Anonymkode: 19ccc...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...