Gå til innhold

Ubehandlet diagnose, setter seg i kroppen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en kropp som går på høygir hele tiden. Den klarer aldri slappe av.

For et halvt år siden fikk jeg diagnosen adhd.

Ellers er alle prøver fine. Men jeg sliter veldig med hodepine. Det kommer nok fra nakken og kjeven da jeg nok biter hardt sammen i løpet av natten.

Skal nå få ordnet bittskinne, går også til behandling for nakken og skuldre.

Men hvordan finne ro inni seg?

Jeg trener, spiser sunt, røyker ikke, drikker svært sjeldent. Jobber 100 %, alene med barna ca. 60 %. Men dette er ikke stress for meg.

Det som er stress er den hodepinen som ødelegger for meg. Det som er stress er alt tankekjør jeg ikke blir kvitt. Som mest sannsynlig gjør meg anspent. Har forsøkt medisiner for adhd, men de tar ikke bort det indre stresset.

Hvordan lære kroppen å roe ned? Altså, man kan ikke bare si "slutt og stress", på samme måte som man ikke kan si det om andre psykiske sykdommer. Dette har jo vært en del av livet mitt i snart 40 år. Jeg har bare ikke visst hva jeg har og jobbe med.

Men føles jo som at ubehandlet adhd er det som har satt seg i kroppen min. Skikkelig liksom.... Hodepine halvparten av månedens dager nå.. Noen som har følt på lignende? Hvordan fant du ro? Må ikke være adhd, men andre plager som har tatt tid å finne ut av. Klarte du reversere plagene du hadde pådratt deg i mellomtiden?

Anonymkode: d5ff9...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...