AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Jeg og samboeren min har en hund, den er 6 år og har 5 forskjellige raser i seg. Den er en blanding av schæfer, harehund, pitbull og 2 andre raser jeg ikke husker navnet på. Kjæresten min fikk hunden et par år før han traff meg. Det jeg tenker på er at denne hunden stinker hele tiden. Vi kan bade den og dagen etter stinker den like forferdelig. Den røyter også EKSTREMT mye selv om den har ganske kort pels. Hvis jeg ikke støvsuger en dag så er det lag på lag med hår overalt. Veldig mye olje i huden. Ligger også klumper med hår rundt overalt. Ånden lukter også død og fordervelse. Vi gir han hundemat fra dyrebutikken. Er det feil mat vi gir den eller kan det være noe annet? Kjæresten min sier at hunden glemmer av å spise hvis ikke vi er i nærheten, hunden vil heller ligge på rommet med oss og da glemmer den av å spise med mindre vi flytter matskålen inn på rommet. Har veldig separasjons angst. Kan plutselig helt ute av det blå begynne å brekke seg og spy. Kjæresten min sier det er pga den ikke har spist. Hver gang jeg lager mat står den å tigger, så det virker som den liker menneskemat mye bedre. Hunden er også ganske tynn, kjæresten min sier den skal være sånn men jeg er litt bekymret kjenner jeg. Har dere noen tips til hva alt dette kan være og hva vi eventuelt kan gjøre? Anonymkode: 43c00...e93
miSs. Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Det at hunden røyter mye kan ha flere årsaker, har dere prøvd å ta litt fiskeolje oppi tørrfôret hans? Kjøp noe godbiter å putte i matskålen hans med fôr i. Hjelper med å åpne appetitten hans. Dårlig ånde kan komme av at han har dårlige tenner? Kan være greit å besøke dyrlegen for å rense tannstein. Ellers kan man også kjøpe noe som heter fresh breath drops, finnes i dyrebutikken. Putt noen dråper av den i vannet til hunden. Det er ikke uvanlig at hunder vil henge sammen med eieren i samme rom evnt følger etter eieren. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 23 minutter siden, miSs. said: Det at hunden røyter mye kan ha flere årsaker, har dere prøvd å ta litt fiskeolje oppi tørrfôret hans? Kjøp noe godbiter å putte i matskålen hans med fôr i. Hjelper med å åpne appetitten hans. Dårlig ånde kan komme av at han har dårlige tenner? Kan være greit å besøke dyrlegen for å rense tannstein. Ellers kan man også kjøpe noe som heter fresh breath drops, finnes i dyrebutikken. Putt noen dråper av den i vannet til hunden. Det er ikke uvanlig at hunder vil henge sammen med eieren i samme rom evnt følger etter eieren. Ja har fiskeolje vi tar i maten hans av og til. Skal vi ta på litt hver gang vi fyller skålen med mat? Ts Anonymkode: 43c00...e93
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Denne hunden tenker jeg at burde få seg et tur til veterinæren for en helsesjekk. Dårlig ånde kommer ofte av dårlig tannhygiene, ekstrem røyting kan komme av flere sykdommer og mangelsykdommer. Vanskelig å si om den er for tynn eller ikke uten å ha kjent på den selv, det kan være vanskelig å avgjøre ut i fra bilder også, men også her vil en veterinær kunne bekrefte eller avkrefte hva vekta burde være. Når var den hos veterinær sist? Anonymkode: 1cc56...081 4
miSs. Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja har fiskeolje vi tar i maten hans av og til. Skal vi ta på litt hver gang vi fyller skålen med mat? Ts Anonymkode: 43c00...e93 Ja, prøv det. Hunder flest lukter litt spesielt og alle hunder har sin lukt. Kan hende du synes han lukter rart, hvis du ikke har kjent han så lenge:) prøv å bli litt bedre kjent med hunden og hans behov. Desverre må man regne med å støvsuge hver/annenhver dag når man har hund😅 ikke dusj hunden for ofte heller.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 Et lite tips for å fremstå som litt interessant å svare til, unngå skrivefeil. Vårs?🤯😳 prøv med vår, som du lærte på skolen. For du er vel ikke dum, som ikke kan skrive enkle ting riktig 🤓🤔 Anonymkode: efe54...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Ta hunden med til veterinær. Dårlig ånde kan tyde på dårlig tannhelse. Pusser dere tenner og gir han noe å tygge på? Mange merker forskjell på pelsen ved evt råforing. Vom, mush, provit, Norwegian polar etc kan være verd å sjekke ut. Anonymkode: f9a64...23e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Et lite tips for å fremstå som litt interessant å svare til, unngå skrivefeil. Vårs?🤯😳 prøv med vår, som du lærte på skolen. For du er vel ikke dum, som ikke kan skrive enkle ting riktig 🤓🤔 Anonymkode: efe54...9aa Ops, jeg er fra Stavanger så dialekten sin feil der🤣 Anonymkode: 43c00...e93
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Denne hunden tenker jeg at burde få seg et tur til veterinæren for en helsesjekk. Dårlig ånde kommer ofte av dårlig tannhygiene, ekstrem røyting kan komme av flere sykdommer og mangelsykdommer. Vanskelig å si om den er for tynn eller ikke uten å ha kjent på den selv, det kan være vanskelig å avgjøre ut i fra bilder også, men også her vil en veterinær kunne bekrefte eller avkrefte hva vekta burde være. Når var den hos veterinær sist? Anonymkode: 1cc56...081 Jeg vet ikke, jeg har vært sammen med kjæresten min et år og hunden har ikke vært hos veterinær siden vi ble kjærester ihvertfall Anonymkode: 43c00...e93
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ta hunden med til veterinær. Dårlig ånde kan tyde på dårlig tannhelse. Pusser dere tenner og gir han noe å tygge på? Mange merker forskjell på pelsen ved evt råforing. Vom, mush, provit, Norwegian polar etc kan være verd å sjekke ut. Anonymkode: f9a64...23e Jeg har spurt kjæresten min om han har pusset tennene på han før men han sier hunden biter og tygger på tannkosten så det er umulig Anonymkode: 43c00...e93
Wildanden Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet ikke, jeg har vært sammen med kjæresten min et år og hunden har ikke vært hos veterinær siden vi ble kjærester ihvertfall Anonymkode: 43c00...e93 Da er det nok på tide 😊 det er lurt å ta med hunden på en årlig sjekk hos veterinær for å oppdage eventuelle helseproblemer så tidlig som mulig. Da får man også holdt hunden oppdatert på vaksiner. 2
MissPierce Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Både Schæfer og Pitbull er utsatt for allergi, så ville absolutt tatt den til veterinæren for en sjekk. Har en Staff selv, og han har allergi mot en del desverre. Har slitt med både ekstrem røyting, dårlig ånde og ørebetennelse. Det er helt borte nå som han er satt på allergi fôr. Han får hvit fisk, egg og gulerøtter ved siden av allergi fôret, da han tåler dette. Det er dag og natt forskjell på han da og nå 😊 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 Må ikke være noe galt med tennene. Mamma har en chihuahua som har plager med tennene, han har mye tannstein så de renser 1 gang i året. Men han stinker fra munnen hele året, lukter så ille at jeg nesten brekker meg når han sleiker på meg. Og det kan være 1 dag etter han fjerna tannstein. Dyrlegen sa at noen hunder bare har det, og at i mammas tilfelle var det ikke pga tenner, men at lukta kom fra lenger ned, spiserør osv, han visste ikke helt Anonymkode: a22d1...8c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Ikke en helt fornuftig blanding med tanke på lukt dette. Schäferen er plaget med fôrallergier. Det samme gjelder pitbullraser. Sistenevnte er kjent for å stinke. Slik som de fleste andre korthårede hunder sekreter de olje, bare at oljen har mye mer lukt sammenlignet med andre hunder grunnet genetisk ubalanse. For å avle frem de ønskede egenskapene i sin tid, så man bort fra det meste som gikk på helse. Dette kombinert med en hel dæsj innavl gir stor forekomst av allergier, kreft m.m. Du bør uten tvil reise til dyrelegen, men jeg vet dessverre ikke om dette vil løse problemet. Når du nevner de rasene du nevner, pluss at blandingen inneholder enda et par flere så tenker jeg tusener på tusener i veterinærutgifter og fôrutgifter uten de helt store resultatene… Det kan rett og slett bare være en skikkelig uheldig kombinasjon.. Anonymkode: 88d0e...da1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå