Gå til innhold

Vintersko til 7 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er den tiden på året igjen og dyre vintersko skal kjøpes inn. Har nå prøvd Viking og Skofus sine. Støvler med for i har jeg kjøpt på økonomisko, for de har rett og slett vært greie nok.

Men nå vil jeg ha andre sine meninger og erfaringer på dette emnet.

Hvilken type har dere best erfaring med og hvilket prisleie ligger de i?

Bor på Vestlandet med mye regn så det er et viktig kriterie at de tåler vann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter pleier å ha goretex fra Viking eller Ecco, pluss en cherrox-støvel (e.l.). Når det gjelder sistnevnte, er det ingen grunn til å kjøpe Viking, fordi f.eks. Slusher er mye billigere og vel så bra. Når det gjelder vintersko med membran synes jeg originalen gore-tex er best (ja, jeg har prøvd andre). Jeg synes de trenger begge typer støvel. I kaldt vær er det utvilsomt goretex-støvletter som er best, mens cherrox-konseptet gjør seg best når det er litt mildere og snøen er våtere. Hadde jeg bodd på Vestlandet og bare skulle kjøpe en type støvel, hadde jeg endt opp med noe cherrox-liknende.

Skrevet

Det blir cherrox og vintersko/støvler. Går ikke med kun en av delene...

Men takk for forslag! Håper det kommer flere :)

Skrevet (endret)

Goretex sko er det eneste vi bruker her. Holder kulda ute, samt helt vannfaste.

Endret av Xavia
Skrevet

Cavat-sko er helt suverene. De er vanntette, varme,pustende og tørker fort. Og ikke minst, de er sterke nok til å holde en hel sesong også for små som sliter sko fortere enn jeg rekker å snu meg.......

Eneste som er litt synd er at de stopper på str 37, dvs at min største må i år over på noe annet. Sammenlignet med Gortex, som jeg har prøvd flere utgaver av, er jeg langt mer fornøyd med Cavat.

Skrevet
Cavat-sko er helt suverene.  De er vanntette, varme,pustende og tørker fort. Og ikke minst, de er sterke nok til å holde en hel sesong også for små som sliter sko fortere enn jeg rekker å snu meg.......

Eneste som er litt synd er at de stopper på str 37, dvs at min største må i år over på noe annet. Sammenlignet med Gortex, som jeg har prøvd flere utgaver av, er jeg langt mer fornøyd med Cavat.

Hmmm.. interessant! Er det de de selger på DinSko? Og som har ekte ullfor? jeg så dem for none år siden og vurderte å kjøpe., men da var de utsolgt for størrelsen jeg skulle ha.

Skrevet

Her og har vi hatt både Kavat og Gore tex, jeg og er mest fornøyd med Kavat.

Skrevet

Vet ikke om dinsko har dem, men vi har nå "raidet" Falkanger og de har dem i hvertfall.

Skrevet

Hva/hvor er Falkanger?

Jeg leter også etter gode sko til to aktive gutter - synes det er like vanskelig hvert år!

Skrevet

Hvor mye koster disse cavat skoene?har tre som skal ha vintersko.... :sjenert:

Skrevet

Tror de koster et sted mellom 500-600 kr. Men er ikke helt sikker.

Må prøve og få tak i de selv jeg, var bare og prøve og finne ut hvor jeg kan få tak i de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...