AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre… Jeg klarer ikke å leve lenger… Innerst inne har jeg ikke lyst til å dø, men har en egentlig noe valg når en ikke klarer å leve lenger? Jeg har prøvd å få hjelp flere steder uten suksess… Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget… Jeg ville vel bare at noen skulle vite hvordan jeg har det… Anonymkode: 947b2...19d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Hva er det som er vanskelig? Anonymkode: 61333...de1 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Vi kan lytte, TS. Du trenger ikke sitte med det alene. Anonymkode: 61bcc...333 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det som er vanskelig? Anonymkode: 61333...de1 Sliter med mange typer angst som har gjort alt så vanskelig… Anonymkode: 947b2...19d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Du må kartlegge hva som er vanskelig for deg, gjerne i samråd med lege. Så finner dere sammen ut om veien videre framover. Nå er du på bunn og føler håpløshet, dette vil snu. Har du gode venner? Familie? Kollegaer? Bruk de du har rundt deg og del dine tanker. du kan ringe mental helse hjelpetelefon eller kirkens sos linje. Der kan du snakke med noen som kan lytte og gi deg råd ❤️ Anonymkode: 84a3a...12d 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter med mange typer angst som har gjort alt så vanskelig… Anonymkode: 947b2...19d Angst er lett å bli kvitt. Snakk med en erfaren og god psykolog. Anonymkode: 84a3a...12d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter med mange typer angst som har gjort alt så vanskelig… Anonymkode: 947b2...19d Du tenker å ta selvmord pga angst? Er denne angsten så alvorlig at du bare sitter inne og får ikke til hverdagslige sysler? Anonymkode: 61333...de1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Angst er lett å bli kvitt. Snakk med en erfaren og god psykolog. Anonymkode: 84a3a...12d Det å minimere noens opplevelser på den måten er ikke greit. TS skriver at hun har søkt hjelp flere ganger, det er åpenbart ikke like lett som vi alle skulle ønske. Anonymkode: 61bcc...333 13
Embla82 Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 Jeg har vært der. Det er mange mange år siden nå, og jeg har seriøst vært lykkelig siden jeg kom meg ut av det. Så jeg er veldig glad for at jeg valgte livet. Det er ikke så lett å få hjelp, men der er hjelp det ute. Skjønn at du fortjener det, og tør å spørre flere steder. Alle kommuner har et Psykisk Helseteam som er lavterskel og gratis, du trenger ikke henvisning. Google det for din kommune og ta kontakt. Lykke til ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #10 Skrevet 11. august 2021 Jeg skjønner at du er lei livet og at du trenger en pause. Det å ikke klare livet som det er nå er ikke det samme som å ville dø. Anonymkode: 61bcc...333 2
Mt3 Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 Del i hvertfall tankene og problemene dine med venner/familie så blir det lettere for de om du ikke skulle klare å snu. Angst kan jobbes med og bli mild nok til å leve ett godt liv ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #12 Skrevet 11. august 2021 Jeg har slitt med angst hele livet. Du må ta imot medisin, antidepressiva. Det virker. Anonymkode: f190d...d4b
Fame Skrevet 11. august 2021 #13 Skrevet 11. august 2021 Denne tråden kommer til å bli stengt, så ta til deg ordene om å forsøke psykisk helse tilbudene i kommunen. Håper ting bedrer seg for deg etter hvert selv om ting er vanskelig nå 3
Gjest Trøst Skrevet 11. august 2021 #15 Skrevet 11. august 2021 Om du ønsker å skrive med noen så kan du alltids sende meg en melding. Denne tråden kommer nok til bli stengt. Trist å høre at du har prøvd å søke hjelp, men uten å få det. Sender deg en god og varm klem. Vi er mange i samme situasjon, selv om det kanskje ikke er en trøst, så er du iallfall ikke alene om å ha det slik. ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #16 Skrevet 11. august 2021 Sender en klem, Ts❤️ Det vil bli bedre, ikke gi opp! Prøv å sett deg med et ark og skriv ned alle de små tipsene du har lært fra ulike terapeuter opp gjennom årene, samtidig som du legger til din egen større forståelse, både når det gjelder mulige årsaker til angsten, og også det du selv har erfart og lært at kan hjelpe. Vær din egen psykolog. Søk opp info, lær mer om deg selv, lytt til hva andre skriver og sier om sine egne erfaringer.. Bare prøv det en stund fremover. Alle mennesker er skrudd sånn sammen at vi kan velge hvilke følelser og tanker vi skal fokusere på, vi kan velge hvordan vi tar det og hvordan vi reagerer på det som er vanskelig, og vi er mye mye sterkere enn vi egentlig føler vi er. Det er du også, og du kommer ut av dette hvis du bestemmer deg for det😊 Jeg har slitt mye med både angst og en del andre store utfordringer, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg tror det er meningen vi skal oppleve og erfare alt dette, for å vokse som sjeler. Hvis vi gir opp, tror jeg (og mange flere) at vi må gjennom de samme utfordringene en gang til, kanskje i et neste liv, så det beste er å stå i det, godta at sånn et det her og nå, og jobbe med seg selv i en lengre periode. Gjerne dra inn flere terapeuter i perioder, men tenk at du er sjefen, du skal selv samle alle tråder om alt du lærer og finner ut av, og plutselig innser man mer og mer om hvordan man lettere kan takle utfordringene. Og da begynner det å løse seg, og man får det gradvis bedre og bedre😊 Stå på Ts! Dette klarer du! Du er sterk, du kommer deg ut av dette❤️ Anonymkode: 9a154...768 1
Gjest Chroma Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 Angst er helt forferdelig å leve med, men det går an å bli frisk. ❤️ Det er tungt og det krever mye, men det er håp og du trenger ikke å leve med dette alene. ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #18 Skrevet 11. august 2021 Du kan ikke la angst ta livet ditt. Angst er tøft, men du er tøffere. Prøv en gang til, du har styrken i deg. Klarer du å ta vare på deg selv? Har du sovet i natt og spist i dag? Anonymkode: 7eda3...077
C8H10N4O2 Skrevet 11. august 2021 #19 Skrevet 11. august 2021 https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen 📞 116 123 1
Fremhevede innlegg