AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Har ved flere tilfeller plutselig sett unger kommet gående igjennom Hagen vår. Det er på ingen måte noen naturlig gjennomgang, det er to veier inn i vår hage, det er gjennom verandaen, og inn på siden av huset. Ellers er det gjerde rundt hele. De har da klatret over gjerdet hos naboen for å gå gjennom vår hage, er dette liksom normal oppførsel? Dette er barn jeg i grunnen aldri har sett før. Her om dagen da vi satt å spise middag stod det også en gjeng i gårdsplassen vår, som vi har vindu ut mot når vi sitter ved bordet. Kikket rart på dem, men sa ikke noe. Er det ikke litt spesielt, eller er det bare meg? Var ikke sånn at de bare stoppet der litt, det var der de oppholdt seg i over en halv time, drev å filmet hverandre og sånt. På et tidspunkt virket det som mobbing, så mannen var på vei ut, men det ga seg, og alle lo til slutt, så vi avventet litt. Vi har jo biler parkert der og er jo ikke sånn super interessert i at de riper opp dem om det skulle være med overlegg eller uhell.. Er ikke mer enn 25 selv, men hadde mye respekt for voksne og andres eiendom da jeg var barn, at jeg aldri gikk inn på noens eiendom om jeg ikke skulle kontakte dem som bodde der. Om vi hadde sparket over en ball eller så spurte jeg ikke om å få hente den, men om den hadde havnet i et bedd eller noe fikk jeg med meg mamma eller pappa for å si i fra. Er jo ikke det at det nødvendigvis gjør noen skade, men for å klatre over gjerdet her så blir det bøyd ned og over tid vil det bli stygt. Det er knapt et år gammelt. Mulig jeg er fryktelig gammeldags, men jeg tenker det er normal folkeskikk og det er det jeg selv lærer mine barn. Ville dere bedt dem om å ikke gå gjennom hagen? Anonymkode: 5511b...986
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 Ja, jeg hadde snakket med dem. Vi hadde i vår noen tilfeller av at folk gikk fra skogen gjennom vår eiendom og ut på veien. Det er mange hus som ligger langs skogkanten, og jeg irriterer meg over hvorfor de absolutt velger MITT hus over alle andre hus her. Vi hadde en situasjon hvor en mann gikk ned oppkjørselen vår tre dager på rad til samme tid, og hadde han kommet den fjerde dagen skulle jeg stoppa han og snakka med han og bedt han gå en annen vei. Dette er stort sett voksne folk, har vært noen tilfeller med ungdommer som skal til naboen som ikke grenser til skogen. Jeg synes det er irriterende, men det verste er hvis det er samme folk flere ganger, så jeg forstår godt at du vil gi beskjed. Anonymkode: a3f53...572 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 se om din hage tilfeldigvis lager en mye kortere vei til noe enn å gå rundt. i min barndom ble vår hage naturlig gjennomgang for alle ungdomsskoleelevene (I omtrent hele bygda) , da sykkelstier var en lang omvei rundt. men de hadde klart å lage to gater mot hverandre med "dobbel bolig" (uten gjennomgang til skole). våre naboer ble lei og bygde en stor vegg mellom deres åpning. da stoppet det. men vi måtte jo fremdels løpe gjennom hager for å treffe alle vennene våre i nabogata og lekeplassen 100m i luftlinje (istedenfor å gå en km rundt). vi var barn og tenkte ikke på at det var irriterende - bare at det var langt rundt. sett tilbake så burde det jo ha vært laget sykkelvei der. Anonymkode: f70aa...4b5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): se om din hage tilfeldigvis lager en mye kortere vei til noe enn å gå rundt. i min barndom ble vår hage naturlig gjennomgang for alle ungdomsskoleelevene (I omtrent hele bygda) , da sykkelstier var en lang omvei rundt. men de hadde klart å lage to gater mot hverandre med "dobbel bolig" (uten gjennomgang til skole). våre naboer ble lei og bygde en stor vegg mellom deres åpning. da stoppet det. men vi måtte jo fremdels løpe gjennom hager for å treffe alle vennene våre i nabogata og lekeplassen 100m i luftlinje (istedenfor å gå en km rundt). vi var barn og tenkte ikke på at det var irriterende - bare at det var langt rundt. sett tilbake så burde det jo ha vært laget sykkelvei der. Anonymkode: f70aa...4b5 Det var det jeg stusset litt på, for det finnes ikke naturlig rundt vår bolig er det boliger og hager, det er også gjerde rundt vår hage, og nabohagene Anonymkode: 5511b...986 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Da jeg var liten var noe av det morsomste vi gjorde å gå på oppdagelsesferd i nabolaget. Vi klatra over gjerder og murer og fant gjemmesteder og leita etter skatter. En av nabodamene kom ut og sa (på en fin og ikke sint måte) at hun ikke likte at vi lekte i hagen hennes. Så da ungikk vi tomta hennes etter det. Bare si det til dem. Jeg hadde også masse respekt for voksne da jeg var liten, men jeg hadde ikke kommet på av meg selv at noen kanskje ikke likte at vi hang rundt der. Hager var jo ment for å lekes i, trodde jeg. Anonymkode: 39f78...78c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå