Gå til innhold

Voksne stebarn som har ferie

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva hadde du gjort hvis det var dine egne barn som ikke fulgte reglene? Kastet dem ut og krevd at de var hos andre familiemedlemmer? Det er slik, kjære TS, at disse barna stiller på lik linje hjemme hos dere, som 9-åringen din.... DU kan ikke bare bestemme at stebarn skal bo andre steder..... 

Anonymkode: 3a07c...101

Niåringen skal da ikke regnes for å være voksen. Mener du at TS skal godta å være slaven for andre voksne mennesker i huset? Fordi hun er kvinne? 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig ville jeg ikke ha kastet dem ut på dagen. Jeg ville ha informert dem om at hvis de ikke begynner å bidra, så har jeg verken krefter, råd eller ønske om å ha de boende på hotell i mitt hus. Og hvorfor skal man fritas for husarbeid ved å betale husleie? Jeg er ikke slaven deres og er ikke ansatt for å vaske. Da får de betale for vaskehjelp som dekker deres del av bidraget. 

Har du ikke en mann som hjelper til hjemme? I så fall, hadde jeg kastet HAM ut ;)

Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Hvis disse voksne familiemedlemmene (det er det disse "barna" er) har jobb, skal de jo i tillegg til å bidra til rengjøring og matlaging, bidra økonomisk. Hvilke bortskjemte drittunger er det folk oppfostrer nå til dags? En annen ting er at det ikke er snakk om noe sommerjobb i hovedinnlegget. Derfor tar jeg utgangspunkt i at disse voksne ikke jobber. De bor gratis og gjør ingenting i huset. Hvorfor skal det være greit?

En 18 åring med sommerjobb bidra økonomisk? Vi hadde nok med og spare da jeg var ung. Jeg har spurt flere ganger om dette, det eneste som kommer fram i hi er at de har ferie denne uken. Nå svarte jeg ikke på hi der du siterer meg, men på at det er normalt for eldre søsken og passe på yngre søsken fordi late foreldre sender barna på sfo. Det er ikke greit at de ikke gjør noenting, jeg er uenig i at de skal gjøre ekstra FORDI de har ferie. De kan gjøre det de gjør til vanlig, og hvis de ikke gjør noe dom helst til vanlig er det litt sent og begynne og oppdra nå, så da kan du sende spørsmålet og hva slags bortskjemte drittunger ts har oppfostret nå til dags.  Det og bruke ferien på og passe småsøsken er ikke voksne søskens oppgave. 

Skrevet

Har du ikke en mann som hjelper til hjemme? I så fall, hadde jeg kastet HAM ut ;)

Mannen jobber skift, han kan naturligvis ikke hjelpe til hjemme når han befinner seg på motsatt kant av landet. Skal han støvsuge og lage middag via Messenger eller Teams? 😄 Han bidrar mye når han er hjemme i helgene. 

• Liker 1
Skrevet
Anonyminist skrev (11 minutter siden):

Gjør du ekstra? Vasker du klær og lager mat for feks naboen også fordi du tross alt har ferie? 

Når mannen min er borte på jobbreise må de av oss som er hjemme ta hans andel, det er jo bare naturlig?  Eller mener du at hans andel av husarbeidet skal vente til han er hjemme igjen?
("På torsdag skulle pappa laget middag, men han er borte, og dermed blir det ingen middag den dagen" :ler:   )

Når TS og mannen er på jobb, mens resten av husstanden er hjemme, er det vel like naturlig at de som er hjemme tar en litt større andel av det som må gjøres på hjemmebane, slik at de som er på jobb slipper å stresse med det når de kommer hjem?  Det var tross alt bare snakk om en times tid fordelt på en hel uke)

Anonymkode: 98393...660

• Liker 5
Skrevet
Anonyminist skrev (Akkurat nå):

En 18 åring med sommerjobb bidra økonomisk? Vi hadde nok med og spare da jeg var ung. Jeg har spurt flere ganger om dette, det eneste som kommer fram i hi er at de har ferie denne uken. Nå svarte jeg ikke på hi der du siterer meg, men på at det er normalt for eldre søsken og passe på yngre søsken fordi late foreldre sender barna på sfo. Det er ikke greit at de ikke gjør noenting, jeg er uenig i at de skal gjøre ekstra FORDI de har ferie. De kan gjøre det de gjør til vanlig, og hvis de ikke gjør noe dom helst til vanlig er det litt sent og begynne og oppdra nå, så da kan du sende spørsmålet og hva slags bortskjemte drittunger ts har oppfostret nå til dags.  Det og bruke ferien på og passe småsøsken er ikke voksne søskens oppgave. 

Vel, min 16 år gamle datter har på eget initiativ tildelt seg oppgaver med å vaske og lage mat mens jeg har jobb og hun har ferie. Sånn at jeg har mer energi til å finne på noe hyggelig med dem på ettermiddagene, at vi spiser middag tidligere og at hun slipper å kjede seg. Hva går hun glipp av disse 1-1,5 timene hun bruker på husarbeid hver dag? En episode på Netflix?

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Niåringen skal da ikke regnes for å være voksen. Mener du at TS skal godta å være slaven for andre voksne mennesker i huset? Fordi hun er kvinne? 

NEI! Slave fordi hun er kvinne? Hvem har sagt det??? 😄 

Våre barn har måttet siden de var 7-8-år gå ut med hundene hver dag etter skolen og i skoleferien. De døde ikke av det.... De må også ta ut av oppvaskmaskinen. De er fremdeles ikke døde... De bytter på sengene selv, og sorterer skittentøy og legger på plass sine egne rene klær. Fremdeles i live.... Ungdommene må også hjelpe til, men de protesterer av og til og glemmer seg. Jeg hiver dem ikke ut....

Mitt poeng her var at TS ikke kan kaste ut de eldste, bare fordi de er stebarn. Hadde det vært hennes egne barn hadde hun ikke kastet dem ut.... At du klarer å blande slaver inn i dette, er meg en gåte... 

PS! TS har en mann - han også bør jo hjelpe til ;) 

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden):

Ingen. Og jeg skjønner at TS ikke ønsker å lage mat for andre voksne i huset hele tiden når hun jobber og de har ferie. 

Jeg skjønner ikke hvorfor ts ønsker og lage mat for andre voksne hele tiden resten av året, hvis så er tilfelle. Hun burde for lengst ha laget hverdagslister hvor både de nå voksne barna og deres far hadde faste dager. Hvis hun ikke har gjort det, har hun bomma litt med og starte oppdragelsen nå som de er voksne. Det er argumentet at de skal gjøre EKSTRA fordi de har ferie jeg ikke kjøper. Om de er vant til og ikke gjøre noen ting, er jo det hennes dårlige oppdragelse heller enn « dagens bortskjemte ungdom» 

Skrevet

Våre barn har måttet siden de var 7-8-år gå ut med hundene hver dag etter skolen og i skoleferien. De døde ikke av det.... De må også ta ut av oppvaskmaskinen. De er fremdeles ikke døde... De bytter på sengene selv, og sorterer skittentøy og legger på plass sine egne rene klær. Fremdeles i live.... Ungdommene må også hjelpe til, men de protesterer av og til og glemmer seg. Jeg hiver dem ikke ut....

Mitt poeng her var at TS ikke kan kaste ut de eldste, bare fordi de er stebarn. Hadde det vært hennes egne barn hadde hun ikke kastet dem ut.... At du klarer å blande slaver inn i dette, er meg en gåte... 

Hvordan vet du at hun ikke hadde bedt egne barn flytte hvis de ikke bidro med en dritt? JEG hadde gjort det med mine egne barn. Man gjør dem ingen tjeneste ved å la dem holde på slik. At du pålegger små barn større oppgaver enn ungdommer bare fordi ungdommene protesterer, kan ikke være fasiten for alle andre. 

• Liker 6
Skrevet
Anonyminist skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor ts ønsker og lage mat for andre voksne hele tiden resten av året, hvis så er tilfelle. Hun burde for lengst ha laget hverdagslister hvor både de nå voksne barna og deres far hadde faste dager. Hvis hun ikke har gjort det, har hun bomma litt med og starte oppdragelsen nå som de er voksne. Det er argumentet at de skal gjøre EKSTRA fordi de har ferie jeg ikke kjøper. Om de er vant til og ikke gjøre noen ting, er jo det hennes dårlige oppdragelse heller enn « dagens bortskjemte ungdom» 

De er voksne mennesker og skal ikke lenger oppdras. Hun er verken mor eller far. Hvis noen har feilet oppdragelsen her, så er det foreldrene. Hun kan ikke stilles til ansvar for dårlig oppdragelse her. "Hennes dårlige oppdragelse"? La meg gjette... fordi hun er kvinne? 

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden):

Vel, min 16 år gamle datter har på eget initiativ tildelt seg oppgaver med å vaske og lage mat mens jeg har jobb og hun har ferie. Sånn at jeg har mer energi til å finne på noe hyggelig med dem på ettermiddagene, at vi spiser middag tidligere og at hun slipper å kjede seg. Hva går hun glipp av disse 1-1,5 timene hun bruker på husarbeid hver dag? En episode på Netflix?

Ja, eller kanskje 2 episoder på Netflix. Det er flott at hun gjør dette på eget initiativ. Synes hun det er gøy og lage mat? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der er det forresten hele feilen deres: "hjelpe til". Man hjelper ikke til i sitt eget hus når man er voksen. Både mannen og de voksne stebarna må TA ANSVAR (ikke "hjelpe til" - med hva da? TS sine oppgaver? Fordi hun er kvinne?) uten å bli mast på. 

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

De er voksne mennesker og skal ikke lenger oppdras. Hun er verken mor eller far. Hvis noen har feilet oppdragelsen her, så er det foreldrene. Hun kan ikke stilles til ansvar for dårlig oppdragelse her. "Hennes dårlige oppdragelse"? La meg gjette... fordi hun er kvinne? 

Deres dårlige oppdragelse da evt… nettopp hun kan ikke oppdra de nå. 

Skrevet

Ja, eller kanskje 2 episoder på Netflix. Det er flott at hun gjør dette på eget initiativ. Synes hun det er gøy og lage mat? 

Ja, det gjør hun. Og hun ser også at jeg er mye sliten. Hun bryr seg om meg og ønsker å bidra. Det samme gjør eldste, men han bidrar på andre måter (kjøring og henting, gressklipping, reparasjoner osv). Når man forventer at andre voksne i huset skal være ens slaver, så driter man i dem man bor sammen med (og som eier huset - regner med at de voksne stebarna ikke har eierandel der). 

• Liker 2
Skrevet

Deres dårlige oppdragelse da evt… nettopp hun kan ikke oppdra de nå. 

Nei, ikke deres. Fars og mors. TS har ikke noe ansvar for andres barn. 

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når mannen min er borte på jobbreise må de av oss som er hjemme ta hans andel, det er jo bare naturlig?  Eller mener du at hans andel av husarbeidet skal vente til han er hjemme igjen?
("På torsdag skulle pappa laget middag, men han er borte, og dermed blir det ingen middag den dagen" :ler:   )

Når TS og mannen er på jobb, mens resten av husstanden er hjemme, er det vel like naturlig at de som er hjemme tar en litt større andel av det som må gjøres på hjemmebane, slik at de som er på jobb slipper å stresse med det når de kommer hjem?  Det var tross alt bare snakk om en times tid fordelt på en hel uke)

Anonymkode: 98393...660

Synes det er litt forskjell på og være bortreist og å ha en helt vanlig arbeidsdag. 
hvis det er naturlig , hvorfor må hun da nærmest true dem? Det høres ut som mer en 1 time på en uke når de argumenterer med at de vil sove lenge fordi de har ferie. En time i løpet av en uke høres lite ut i en hverdagsuke og. 

Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke deres. Fars og mors. TS har ikke noe ansvar for andres barn. 

Vet ikke hvor lenge hun har vært med i bildet, sannsynligvis lenge da de har en 9 åring sammen. Jeg er enig i at hovedansvar er på mor og far, så da er vi tilbake til hvorfor blander hun seg nå, og burde ikke far evt sette opp en slik liste. 

Skrevet
Anonyminist skrev (1 minutt siden):

Synes det er litt forskjell på og være bortreist og å ha en helt vanlig arbeidsdag. 
hvis det er naturlig , hvorfor må hun da nærmest true dem? Det høres ut som mer en 1 time på en uke når de argumenterer med at de vil sove lenge fordi de har ferie. En time i løpet av en uke høres lite ut i en hverdagsuke og. 

Hun må vel nærmest true dem fordi de helt demonstrativt nekter å bidra i huset de bor i som voksne mennesker. Frekkere enn flatlusa.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvor lenge hun har vært med i bildet, sannsynligvis lenge da de har en 9 åring sammen. Jeg er enig i at hovedansvar er på mor og far, så da er vi tilbake til hvorfor blander hun seg nå, og burde ikke far evt sette opp en slik liste. 

Fordi det går ut over henne som også eier og bor i huset, at de etterlater seg skitt og rot, og krever mat. 

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hun må vel nærmest true dem fordi de helt demonstrativt nekter å bidra i huset de bor i som voksne mennesker. Frekkere enn flatlusa.

De protesterer på noe de synes er urettferdig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...