AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #61 Skrevet 12. august 2021 On 8/11/2021 at 12:34 PM, AnonymBruker said: Niåringen kunne godt ha fått noen gjøremål hun også! Hun kunne f.eks ha hjulpet de andre med å lage middag! De eldste kunne ha satt på en maskin med klær og så kunne hun ha hengt det opp! Jeg skjønner godt at de eldste er misfornøyde! Jeg har selv vært den eldste som har måtte gjøre ting mens de to yngre slipper unna selv de enkleste oppgaver, og det er jævlig urettferdig! Anonymkode: ab0c7...82f Jeg er også eldst. Skjønner at det kreves ulike ting fra en attenåring og en niåring likevel. Den ene er gammel nok til å ha jobb, den andre ikke i puberteten engang. On 8/11/2021 at 12:51 PM, AnonymBruker said: Ikke dine (voksne) barn, ikke din sak. Hadde jeg vært din mann hadde du røket rett ut av huset. Anonymkode: 21f4b...bde Aha. Så, stemor skal behandles mer som en fremmed ansatt enn et familiemedlem? Litt som en resepsjonist på hotell? Da regner jeg med at du også mener at stebarna skal betale for rommet, alle måltider, all drikke og snacks? Som på hotell? Anonymkode: 6e639...d14 13
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #62 Skrevet 12. august 2021 Jeg hadde ikke bedt bonusbarn på ferie ha oppgaver, men hadde blitt glad om de kunne startet på middag en dag eller noe. Anonymkode: 9d269...9d4 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #63 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (På 11.8.2021 den 12.34): Jeg skjønner godt at de eldste er misfornøyde! Jeg har selv vært den eldste som har måtte gjøre ting mens de to yngre slipper unna selv de enkleste oppgaver, og det er jævlig urettferdig! Anonymkode: ab0c7...82f Cry me a river.. Tipper 9-åringen har en annen innetid enn 19-åringen, er det også jævlig urettferdig? Anonymkode: 87e71...d2a 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #64 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (På 11.8.2021 den 12.51): Ikke dine (voksne) barn, ikke din sak. Hadde jeg vært din mann hadde du røket rett ut av huset. Anonymkode: 21f4b...bde Dummeste jeg har lest på lenge ! 🤣🤣 Anonymkode: 18885...3b7 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #65 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stakkars jævla stebarn. Under ts sitt tak faktisk? Ikke barnas hjem altså. Stebarn har jo ikke noe hjem de. Stebarn har ikke lov å være normale egosentriske ufyselige tenåringer, for da kan de bare kastes ut (de er jo ofte stebarn hos begge foreldrene, hvis begge har ny partner). Med biologiske barn så bor de også i huset. Man anser det som deres hjem. Men med en gang det kommer en stemor (eller stefar) inn i bildet så er de ekle stebarna noen som bor i stemor sitt hjem på nåde, og hvis de ikke oppfører seg etter hennes smak kan de kastes ut. Fy faen, det må være utrolig utrygt og traumatisk å leve sånn. Mennesker med særkullsbarn som flytter sammen med ny partner (aka stemonster) må ha en helt egn plass i helvete. Hadde vært bedre om de adopterte bort barna de ikke lenger trenger siden nye kjæresten tydeligvis er det eneste viktige. Så glad mine foreldre fortsatt var mest glade i oss barna etter de skilte seg, og ikke flyttet sammen med nye partnere før vi var flyttet ut Anonymkode: db12b...a01 Foreldrene lærte deg i alle fall ikke et sømmelig språk.. tenk om du kunne hatt steforeldre som kompenserte for det... Anonymkode: 3a533...546 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #66 Skrevet 12. august 2021 OlsenHansen skrev (På 11.8.2021 den 13.04): Jobbe i ferien er alltid populært. Det gleder kanskje stemor å tyne "bonusbarna" sine. Så vi foreldre «jobber» heller ikke når det er ferie? Vi vasker ikke klær, lager mat osv? Anonymkode: 27ec3...c50 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #67 Skrevet 13. august 2021 Får de betalt for å passe lillesøster? Jeg synes det er rart å kreve de sksl passe søsken , har dere ikke sfo? Anonymkode: 75e4f...b91 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #68 Skrevet 13. august 2021 Dele ut lister med oppgaver av typen støvsuge sofa og banke sofaputer…. Hvis det ikke blir gjort med et smil så får de ikke gå på ball… nei det var visst en del verre, de får ikke hjemme lengre! Ikke fortelle meg at det finnes et menneske i verden som ville behandlet egne barn sånn. Anonymkode: 9d237...5df 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #69 Skrevet 13. august 2021 Om de voksne menneskene får gratis kost og losji, er det vel rett og rimelig at de bidrar i huset? Anonymkode: b09c5...ca7 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #70 Skrevet 13. august 2021 Hvor mange oppgaver hadde stebarna da de var 9år og hadde sommerferie? Vil tro at når 9åringen vokser til vil hun også få flere oppgaver i hjemmet. Latterlig at voksne ‘barn’ surmuler og sammenligner seg med en 9åring Anonymkode: 900d1...d4b 12
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #71 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-11 den 13.41): Jeg syns du er urimelig. Lage middag og slikt, ok, men de må da bli spurt på en hyggelig og inkluderende måte, ikke få LISTER/oppgaver som om de er småbarn. Ærlig talt, jeg hadde blitt pottesur om mine foreldre hadde gjort det slik da jeg var student. Og fra ei stemor… De kommer jo aldri til å bidra noe hjemme hos dere når det er slik de blir behandlet. Kan de ikke bare være ønskede gjester? Hvorfor skal de jobbe for husrom? Er det ikke hyggelig og bra at de er litt hjemme? Anonymkode: e2d98...58f Hvor skjøre fioler er det vi oppdrar nå til dags? Hvorfor skal VOKSNE (!) mennesker som bor i et hus SPØRRES PÅ HYGGELIG OG INKLUDERENDE MÅTE om de kan lage middag som DE SELV SKAL SPISE? Er det slik at man skal slave for andre voksne mennesker? Hvorfor? De jobber jo ikke for husrom, de bidrar til felles husholdning. De bor ikke på hotell og har ikke betalt for romservice og restaurant. 16
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #72 Skrevet 13. august 2021 Hvemsomhelst skrev (På 2021-8-11 den 13.46): Det står ikke noe om at de har flyttet ut. Og i så fall. Er det noen grunn til at ferierende gjester ikke skal bidra? For normale folk er det naturlig å hjelpe til. Disse «barna» høres temmelig bortskjemte ut. Det er veldig mange negative kommentarer om stemødre her. Hvem er det som skriver slik? Er det forsmådde mødre som er bitre og ønsker å gjøre livet surt for mannens nye partner? Da vi besøker svigers, bruker jeg å lage middag flere ganger i uka, henge opp klær hvis de er ferdig, rydde etter middag og så videre. Trodde det var vanlig at gjester ikke satt på ræva og fikk alt servert. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #73 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er ikke den du spurte, men jeg mener det er ok at voksne barn som bor hjemme gratis skal bruke sin ferie på å passe sitt søsken. Vet ikke om det var snakk om ste- eller halvsøsken, men synes det er irrelevant. Man må jo kunne forvente at de bidrar. Synes altfor mange norske ungdommer er heeeeelt bortskjemte, og blir alltid overrasket over å se hvor mange voksne nordmenn tenker at det er jo helt fantastisk. Anonymkode: 16150...ccd Jeg trodde det var normalt. Her spør jeg bare om eldste kan kjøre småsøsken hvis jeg sliter med logistikk (skjer ikke ofte), han gir vanligvis beskjed om at han skal gjøre det etter at han er ferdig med runden (gaming), og når runden er ferdig etter noen minutter, spretter han opp, putter søsken i bilen og kjører. Jeg gir også bare beskjed om at nå drar jeg på butikken, så hvis de små lurer på noe, kan de bare spørre ham. Han sier "mhm" mens han glaner i PC, ingen spørsmål, diskusjon om urettferdighet eller noe. Søsteren på 16 har vasket masse hus i ferien fordi hun kjedet seg - uten at jeg laget noen lister eller mast. Jeg viste takknemlighet ved å kjøpe henne nye merkesko som hun siklet etter i lang tid. Jeg trodde det var vanlig å samarbeide når man er familie. Her har vi mine og dine barn, og mine eldste er ikke helsøsken til mine yngste. Men ALLE barna ser på hverandre som SØSKEN og behandler hverandre som det. De ser også på mannen og meg som et tandem - ikke "stemor" og "pappa" eller "stefar" og "mamma". Vi er familie. 7
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #74 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan jeg spørre, dersom de er fastobende, hvorfor velger du å definere dem som stebarn og skape et skille mellom søsken på denne måten? Anonymkode: ba1e7...4c2 Fordi de er stebarn vel? Kan man ikke lenger kalle en spade for en spade, MÅ man være politisk korrekt hele tiden? Hun har ikke født disse barna, ergo er de stebarn for henne per definisjon. 5
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #75 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Stakkars jævla stebarn. Under ts sitt tak faktisk? Ikke barnas hjem altså. Stebarn har jo ikke noe hjem de. Stebarn har ikke lov å være normale egosentriske ufyselige tenåringer, for da kan de bare kastes ut (de er jo ofte stebarn hos begge foreldrene, hvis begge har ny partner). Med biologiske barn så bor de også i huset. Man anser det som deres hjem. Men med en gang det kommer en stemor (eller stefar) inn i bildet så er de ekle stebarna noen som bor i stemor sitt hjem på nåde, og hvis de ikke oppfører seg etter hennes smak kan de kastes ut. Fy faen, det må være utrolig utrygt og traumatisk å leve sånn. Mennesker med særkullsbarn som flytter sammen med ny partner (aka stemonster) må ha en helt egn plass i helvete. Hadde vært bedre om de adopterte bort barna de ikke lenger trenger siden nye kjæresten tydeligvis er det eneste viktige. Så glad mine foreldre fortsatt var mest glade i oss barna etter de skilte seg, og ikke flyttet sammen med nye partnere før vi var flyttet ut Anonymkode: db12b...a01 Her er det ikke snakk om BARN, men VOKSNE. Voksne mennesker er definert som voksne fordi de anses som myndige og ansvarlige. De kan kjøre bil, drikke alkohol, gifte seg, kjøpe hus, ta opp lån og utføre alle andre disposisjoner som voksne, ansvarlige mennesker utfører. Hvis disse barna anser huset til TS som deres hjem - er ikke det bare rimelig at de skal ta vare på det felles hjemmet? De er ikke gjester, og de bor ikke på hotell. De bor hjemme hos seg selv. Og som VOKSNE mennesker skal de bidra til å opprettholde dette hjemmet. Mener du at voksne mennesker har krav på at andre fôrer dem og vasker dritten deres? 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #76 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dele ut lister med oppgaver av typen støvsuge sofa og banke sofaputer…. Hvis det ikke blir gjort med et smil så får de ikke gå på ball… nei det var visst en del verre, de får ikke hjemme lengre! Ikke fortelle meg at det finnes et menneske i verden som ville behandlet egne barn sånn. Anonymkode: 9d237...5df Jeg gjør Jeg har alltid elsket lister, og skriver lister for alt, også det de voksne hjemmeboende barna skal gjøre (og mannen min). Vi liker å krysse ut på gjøremålslister her i huset. Nå skal det sies at mine voksne barn bidrar på eget initiativ, og at de tilbyr litt ekstra innsats i perioder hvis de er hjemme og jeg er mye borte med andre oppgaver, men om de ikke hadde tilbydd seg selv hadde jeg fordelt oppgavene uansett. (Men de trenger ikke gjøre det med et smil da, det holder at de gjør det) Og hvis de ikke vil bidra praktisk hjemme må de flytte for seg selv. Det er en del av avtalen vi har for at de skal kunne bo hjemme for å spare egenkapital. Anonymkode: 98393...660 8
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #77 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er også eldst. Skjønner at det kreves ulike ting fra en attenåring og en niåring likevel. Den ene er gammel nok til å ha jobb, den andre ikke i puberteten engang. Aha. Så, stemor skal behandles mer som en fremmed ansatt enn et familiemedlem? Litt som en resepsjonist på hotell? Da regner jeg med at du også mener at stebarna skal betale for rommet, alle måltider, all drikke og snacks? Som på hotell? Anonymkode: 6e639...d14 Da må jo far eller stebarna betale henne den summen man betaler for camping med frokost/hotell. Skal TS jobbe gratis for alle familiemedlemmer fordi hun er KVINNE? 3
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #78 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør Jeg har alltid elsket lister, og skriver lister for alt, også det de voksne hjemmeboende barna skal gjøre (og mannen min). Vi liker å krysse ut på gjøremålslister her i huset. Nå skal det sies at mine voksne barn bidrar på eget initiativ, og at de tilbyr litt ekstra innsats i perioder hvis de er hjemme og jeg er mye borte med andre oppgaver, men om de ikke hadde tilbydd seg selv hadde jeg fordelt oppgavene uansett. (Men de trenger ikke gjøre det med et smil da, det holder at de gjør det) Og hvis de ikke vil bidra praktisk hjemme må de flytte for seg selv. Det er en del av avtalen vi har for at de skal kunne bo hjemme for å spare egenkapital. Anonymkode: 98393...660 Her er det ingen lister, men jeg behandler egne barn og stebarn likt. Eller, mine eldste barn er eldre enn mannens barn, og de har større ansvar hjemme. 16-åringen har selv stilltiende tatt på seg ansvaret for å rydde og vaske, hun elsker også å lage mat mens jeg sitter på hjemmekontor slik at vi får spist tidligere enn hvis jeg skal lage mat etter jeg er ferdig. Eldste tar seg ofte av handling - det koster ham ikke så mange kalorier å ta med seg ting jeg trenger når han likevel drar på matbutikken for å kjøpe snacks og sånt, kjører de yngste hvis jeg ikke kan. De har ansvar for å stå opp på jobb og skole, følge opp lekser, rydde rommene sine - inkludert støvsuging, gulvvask, sengetøyskift og så videre. De passer også småsøsken hvis jeg må jobbe ekstra på kvelden en sjelden gang. Jeg trodde virkelig det var normalt? 4
ItchyBitchySpider Skrevet 13. august 2021 #79 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får de betalt for å passe lillesøster? Jeg synes det er rart å kreve de sksl passe søsken , har dere ikke sfo? Anonymkode: 75e4f...b91 La meg snu det - betaler de VOKSNE menneskene for å bo i huset til TS? Voksne barn har ikke noen automatisk rett til å bo gratis hos foreldrene sine uten å bidra med noe som helst. Jeg regner med at de verken betaler maten, reparasjoner, forsikringer osv på huset de BOR i. 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #80 Skrevet 13. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Her er det ingen lister, men jeg behandler egne barn og stebarn likt. Eller, mine eldste barn er eldre enn mannens barn, og de har større ansvar hjemme. 16-åringen har selv stilltiende tatt på seg ansvaret for å rydde og vaske, hun elsker også å lage mat mens jeg sitter på hjemmekontor slik at vi får spist tidligere enn hvis jeg skal lage mat etter jeg er ferdig. Eldste tar seg ofte av handling - det koster ham ikke så mange kalorier å ta med seg ting jeg trenger når han likevel drar på matbutikken for å kjøpe snacks og sånt, kjører de yngste hvis jeg ikke kan. De har ansvar for å stå opp på jobb og skole, følge opp lekser, rydde rommene sine - inkludert støvsuging, gulvvask, sengetøyskift og så videre. De passer også småsøsken hvis jeg må jobbe ekstra på kvelden en sjelden gang. Jeg trodde virkelig det var normalt? Jeg har ingen stebarn, men også for meg er det normalt at alle bidrar ut i fra egen evne i en husholdning. Men det er helt utrolig at AB...5df kommer med en referanse til Askepott, og påstår at ingen ville krevd at egne voksne barn bidrar i eget hjem. Anonymkode: 98393...660 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå