Gå til innhold

Rooibos


hilli

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Twinings Pure Rooibos, huff for en fæl te! Den smaker varmt vann med en ettersmak av gress. Er det meningen at det skal smake slik, isåfall skjønner jeg ikke hvorfor rooibos er så populært. Lipton sin var mye bedre, men den er tilsatt annen smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig i at den ikke er den beste akkurat, men jeg bruker å kjøpe Rooibos med sitronsmak, den selges i løsvekt i kaffebutikkene.

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  isåfall skjønner jeg ikke hvorfor rooibos er så populært.

Det er fordi det stod i VG at det i tillegg til å gjøre deg utrolig vakker, kurerer alt av sykdommer, sørger for en smertefri oppussing av huset ditt, fyller kontoen din hver mnd. og passer på klærne dine så de ikke krymper.

Godt syntes jeg den ikke smakte, men langt bedre enn grønn te. *grøss*

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsvekt som gjelder :)

På helsekost (sunkost) har de strawberry cream rooibos som er supergod.

Kjøpte en som heter tropical punsj rooibos på kaffe/tebutikk i Oslo også veldig god.

Shooting star er god.

Cape town (mango og pasjonsfrukt) og fireside(appelsin og kanelsmak) var greie, men ingen favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikser heller ikke smaken av rooibos... :sjenert:

Er ikke vanskelig i matveien sånn ellers, for å si det sånn, ;) og jeg drikker alskens urteteer uten noen som helst slags søtning eller andre tilsetninger. Men rooibos... der gikk altså grensen for meg. :forvirret:

Mannen min drikker derimot koppevis - med melk i. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av rooibos-teene er veldig gode (uten at jeg husker helt hvilke..drikker mye te på Blindern), mens andre..smaker grusomt :)

Posete fra Twinnings kan gi en biased oppfatning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns roibos te smaker godt jeg :)

Og dte har ingenting med artikkelen i VG å gjøre, for jeg kjøpte roibos te lenge før jeg hadde hørt noe som helst om det i media :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rooibos? Er det det samme som Kremmerhuset selger under navnet Rooibush? :klø:

Mulig jeg er helt på viddene her.

Men Rooibush-teene som de selger på Kremmerhuset er veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det stod i VG at det i tillegg til å gjøre deg utrolig vakker, kurerer alt av sykdommer, sørger for en smertefri oppussing av huset ditt, fyller kontoen din hver mnd. og passer på klærne dine så de ikke krymper.

Godt syntes jeg den ikke smakte, men langt bedre enn grønn te. *grøss*

Det har faktisk ikke jeg fått med meg, og jeg som bruker å få med meg alt sånn :ler:

Kjøpte den fordi den var koffeinfri, slik jeg kan drikke masse te om kvelden uten å ødelegge nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Rooibush teene er kjempe gode jeg, men har ikke smakt pose-typene da ;) Glimrende å drikke når jeg er gravid, siden det ikke er noe teein eller koffein i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rooibos? Er det det samme som Kremmerhuset selger under navnet Rooibush?  :klø:

Mulig jeg er helt på viddene her.

Men Rooibush-teene som de selger på Kremmerhuset er veldig gode :)

Jepp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de smaksatte?

Jepp... *springe i skapet og sjekker*

Nei har du sett, jeg skrøyt visst på meg litt. Har bare smakt en sort, "Rooibush Youghurt og bringebær". Og så har jeg en som heter "Oolong solbær", den er også god. Men den er det koffein i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Har fått mer og mer sansen for rooibush. Kjøper i løsvekt og kjøpte en en med eple og kanel i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Twining og Lipton gir ett dårlig inntrykk av alle teer. Prøv den i løsvekt eller fra yogi-te på helsekosten, den er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte rooibush chai&masai i dag, skikkelig krydret og god. Rooibush er navnet på en busk fra det sørlige Afrika (tydeligvis er den rød, derav navnet rooi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...