Gå til innhold

Burde jeg oppsøke hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært avhold et år nå. Etter et trøblete forhold til alkohol. Jeg brukte alkohol til å komme meg gjennom 3 sorger. Det holdt på i et år. Jeg har nå vært avholds i 7 måneder, men savner å drikke. Jeg skulle ønske jeg kunne drikke for kosen sin skyld. Eller jeg klarer det, men møter jeg motgang, så kommer det enda mer alkohol inn i bildet. Da bruker jeg alkoholen. Så jeg bestemte meg for at jeg måtte kutte ut alkohol helt. Det har jeg klart i 7 måneder. 

Jeg flytter til et nytt sted snart. Jeg kjenner ikke så mange der. Og er redd for om jeg vil begynne å drikke igjen. Om jeg blir kjent med nye folk feks og jeg blir frista. Eller om jeg bare skal se om jeg kan ha et kontrollert forhold til dette igjen. 

Dette er noe jeg tenker mye på. Og noe annet jeg tenker mye på er de dødsfalla jeg har gått gjennom dette året. Det har vært mye. Men er likevel usikker på om jeg egentlig trenger hjelp. Jeg føler det hadde vært godt å snakket med noen, men jeg føler ikke at jeg sliter på en måte. Det er bare ting jeg tenker mye på. 

Burde jeg likevel oppsøke hjelp? Tenker spesielt siden jeg skal flytte til en helt ny plass langt fra der jeg bor nå. Kjenner ikke så mange der 

Anonymkode: d659b...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visdt du har lysst så synes jeg du skal, fordi det kan bli godt for deg og tryggere❤️

Anonymkode: 9b4c5...740

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Visdt du har lysst så synes jeg du skal, fordi det kan bli godt for deg og tryggere❤️

Du kan ringe psykriatisk sykepleier der du borskalflytte, hen har egettlf nr på kommunens nettsider. Det er gratis, fint mems du venter på evt psykolog. Kanskje rusomsorgen har gode tilbud og? Lykke til, du har vært veldig flink, mist ikke motet. Litt drikking fører nok dessverre til mer.ville vært åpen om at du ikke kan drikke noe til andre, da slipper du ihvertfall "drikkepress" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...