Gå til innhold

Mann glemte 20 års bryllupsdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Ok Prompefjerthild.

🤣 💖 Det skal faktisk bli mitt neste brukernavn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløff skrev (Akkurat nå):

🤣 💖 Det skal faktisk bli mitt neste brukernavn 😂

Så bra ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mannen min kan glemme så jeg pleier å minne han på det og så bestiller jeg bord på et hyggelig sted. Jeg pleier å få blomster og så finner vi en flaske bobler i kjelleren. Ikke veldig komplisert bare man anerkjenner at ingen er tankelesere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (44 minutter siden):

Igjen - MÅ. DET. VÆRE. KLIN. LIKT. HELE. TIDEN? Mannen burde jo ha ordnet noe for henne uavhengig om hun ordnet noe for ham. Hun har ytret ønsket om å feire dagen tidligere. Det blir jo råteit av henne å bestille restaurant hvis han bestiller samtidig. Hun forventet jo at ved å ytre ønsket om å feire, så ga hun et signal til mannen om at han må ordne restaurant. Eller skal kvinner alltid ordne alt?

Det argumentet der kan menn bruke på ganske mye kvinner ville blitt forbanna for. Dette er rett og slett prisen kvinner må betale for likestilling. Tidligere tjente ikke kvinner (i alle fall ganske mange) penger, og det var da opp til mannen hva de skulle gjøre.  Vil du ha denne tiden tilbake?

(For ordens skyld bemerker jeg at jeg liker å feire, så vi markerer bryllupsdag hvert år med restaurantbesøk etter mitt initiativ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (47 minutter siden):

Så, hun skulle ha ordnet alt. Som vanlig?

Hvordan vet du at han aldri ordner noe, og at det er hun som ordner «alt»?

Anonymkode: 76e3f...35d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i nærheten å forstå damenes fokus på alle mulige dager som de kaller merkedager. Kona spør med jevne mellomrom om jeg husker dagen vi ble sammen, hvor vi traff hverandre første gang og så videre. Jeg kan ikke huske noe av dette. Hun blir skuffet, og jeg lei meg fordi jeg ikke husker dette, jaja, slik er livet..

Anonymkode: b8498...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 20 års bryllupsdag i dag, og jeg er ganske sikker på at mannen min kommer hjem med blomster til meg som han har gjort på hver eneste bryllupsdag 🌹

Han lurte på om vi skulle gå ut og spise idag, men jeg valgte at vi heller bestiller take-away og spiser hjemme 😂 Nå skal vi feire litt om et par måneder (utsatte feiring pga korona) og dette har vi planlagt sammen. Vi har også allerede snakket om hvordan vi tenker oss å feire 25-års bryllupsdag om 5 år. Denne anser vi begge som litt større enn 20-års dagen. Vi feiret også 10-års bryllupsdag med gode venner.

Jeg har ingen forventninger om at han skal komme med gaver til meg på dagen, og ihvertfall ikke en ring med diamanter. Jeg fikk diamantring i morgengave, men utover det forventer jeg ikke nye gaver på runde bryllupsdager. Jeg ga han en slipsnål med diamant i morgengave også, men har ikke gitt han nye gaver på runde dager etter dette.

Hos oss er feiringen av bryllupsdagen noe vi blir enig om å gjøre sammen. Både hvordan den skal feires og hvem som skal bestille/fikse fest osv. Jeg forventer ikke noe ekstra fra han utover dette. 

Men, etter 20 år som gift så kjenner jeg han selvsagt også ganske godt, og vet hva jeg kan forvente. Så ingen skuffelser på grunn av at han ikke gir meg store gaver. Jeg vet han elsker meg, og det er det viktigste for meg ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke i nærheten å forstå damenes fokus på alle mulige dager som de kaller merkedager. Kona spør med jevne mellomrom om jeg husker dagen vi ble sammen, hvor vi traff hverandre første gang og så videre. Jeg kan ikke huske noe av dette. Hun blir skuffet, og jeg lei meg fordi jeg ikke husker dette, jaja, slik er livet..

Anonymkode: b8498...7a8

Her er det jeg som glemmer og mannen som husker alle disse andre dagene 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Dette med at mannen skal huske bryllupsdag og gjøre stas på kvinnen som skal passivt være mottaker til denne begivenheten er en etterlevning fra når kvinner ble giftet bort som en eiendel fra hennes far til en ny mann. Da måtte mannen  huske på at han var heldig som hadde fått en kone og gjøre stas på henne, slik at hun følte seg satt pris på innimellom. 

I våre dager, hvor kvinner og menn sammen blir enig om å gifte seg, så gir det bedre mening å feire sammen og planlegge det sammen. Begge bør være like takknemlig for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelmådig skrev (6 minutter siden):

Dette med at mannen skal huske bryllupsdag og gjøre stas på kvinnen som skal passivt være mottaker til denne begivenheten er en etterlevning fra når kvinner ble giftet bort som en eiendel fra hennes far til en ny mann. Da måtte mannen  huske på at han var heldig som hadde fått en kone og gjøre stas på henne, slik at hun følte seg satt pris på innimellom. 

I våre dager, hvor kvinner og menn sammen blir enig om å gifte seg, så gir det bedre mening å feire sammen og planlegge det sammen. Begge bør være like takknemlig for hverandre. 

"Blir enige om å gifte seg"? I min omgangskrets skjer giftemål vanligvis etter et frieri - enten fra kvinnen eller mannen. Ja, begge bør være like takknemlige for hverandre. Men det er også lov å gjøre stas på partneren og oppføre seg romantisk. Min mann lar meg for eksempel ikke bære tunge ting fra butikken - han ønsker å avlaste meg på det. Hvis vi bytter dekk på bilen, er det jeg som jobber med muttertrekkeren, og han løfter dekkene av og på. 

Det er forresten jeg som fridde til mannen 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gjemt det meste av merkedager, inkludert egen bursdag, barns bursdag, og bryllupsdag. Jeg hater at folk tar sånne ting som tegn på hvor glad man er i hverandre. Spesielt å huske det selv, og så holde kjeft for å sette den andre opp til å feile egne forventninger. 

Selv om du fortalte ham hva du ønsket deg, har han nok tenkt på det som ønsker, og ikke som en bestilling, som du tydeligvis mente. 

Dere trenger å snakke sammen. Fortell at disse tingene gjør at du føler deg oversett og ikke elsket. Selv om det kan virke litt rart og overfladisk for ham. Si at du trenger at han tar initiativ på disse tingene. Kanskje er han sånn som meg, som liker best å planlegge sammen? I såfall må dere kanskje finne en middelvei? Han føler seg kanskje ikke elsket når han opplever at du stiller krav som er "umulige" for ham å innfri? 

Anonymkode: 6e872...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

"Blir enige om å gifte seg"? I min omgangskrets skjer giftemål vanligvis etter et frieri - enten fra kvinnen eller mannen. Ja, begge bør være like takknemlige for hverandre. Men det er også lov å gjøre stas på partneren og oppføre seg romantisk. Min mann lar meg for eksempel ikke bære tunge ting fra butikken - han ønsker å avlaste meg på det. Hvis vi bytter dekk på bilen, er det jeg som jobber med muttertrekkeren, og han løfter dekkene av og på. 

Det er forresten jeg som fridde til mannen 😄 

Ja haha, de blir jo enige selv om en av dem frir 😁. Poenget mitt står likevel, syns jeg. Hun kunne like godt ha stått for denne planleggingen selv, for det er jo hun som er veldig opptatt av at dette må feires. Å gjøre stas på partneren sin gjelder jo begge veier. Min mann er megaromantisk og elsker å ha på seg gifteringen sin og kjøpe gaver til meg. Men bryllupsdagen vår glemmer vi begge hvert år! Uten at noen av oss gjør noe annet enn å le av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv gjemt det meste av merkedager, inkludert egen bursdag, barns bursdag, og bryllupsdag. Jeg hater at folk tar sånne ting som tegn på hvor glad man er i hverandre. Spesielt å huske det selv, og så holde kjeft for å sette den andre opp til å feile egne forventninger. 

Selv om du fortalte ham hva du ønsket deg, har han nok tenkt på det som ønsker, og ikke som en bestilling, som du tydeligvis mente. 

Dere trenger å snakke sammen. Fortell at disse tingene gjør at du føler deg oversett og ikke elsket. Selv om det kan virke litt rart og overfladisk for ham. Si at du trenger at han tar initiativ på disse tingene. Kanskje er han sånn som meg, som liker best å planlegge sammen? I såfall må dere kanskje finne en middelvei? Han føler seg kanskje ikke elsket når han opplever at du stiller krav som er "umulige" for ham å innfri? 

Anonymkode: 6e872...839

Men hvordan kan man glemme slike ting i 2021? Det er jo bare å sette påminnelse på mobilen?  Og ja, de bør snakke sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er helt naturlig å glemme slike ting. Her glemte både mannen og jeg 10-års dagen vår, og nå, 2,5 år etter har vi fortsatt ikke fått surret oss til å feire den selv om det nevnes et par ganger i året at vi må få surret oss til å feire dagen på etterskudd 🙈 

Null stress. Det som betyr noe er jo hvordan dere har det sammen i hverdagen. 

Anonymkode: 3428b...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker det er helt naturlig å glemme slike ting. Her glemte både mannen og jeg 10-års dagen vår, og nå, 2,5 år etter har vi fortsatt ikke fått surret oss til å feire den selv om det nevnes et par ganger i året at vi må få surret oss til å feire dagen på etterskudd 🙈 

Null stress. Det som betyr noe er jo hvordan dere har det sammen i hverdagen. 

Anonymkode: 3428b...00a

Hvordan er det naturlig i 2021 å glemme slikt når man har apper for tilnærmet alt, og lagrer alt av avtaler på telefonen? Man husker jo viktige fotballkamper, tannlegetimer, vaksinetimer, venninnekvelder og alt mulig annet. Eller glemmer folk alt det andre også hele tiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at mannen glemmer spesielle dager uansett, så jeg forventer ingenting. Men om jeg minner han på det så tar han absolutt initiativ til dagen :)  Vet ikke hvordan det er hos dere, men kanskje mannen din er slik han også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Det er vanlig kutyme å feire så runde dager. Er det virkelig vanlig nå at folk ikke feirer noen ting, og kun har 365 hverdager hvert år? Aldri gjør noe uoppfordret romantisk for partneren sin, viser oppmerksomhet? Hva slags forhold lever dere i?

Selvfølgelig feirer man, men det er ikke mannens ansvar alene å stelle istand når det er snakk om en felles dag! Mannen er åpenbart ikke opptatt av feiring, da burde ts ha hintet enda mer og enda oftere og tatt initiativet til f.eks å bestille bord på en restaurant!

Anonymkode: fefe8...d00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg reagert mer på din "testing" enn på at han hadde glemt bryllupsdagen. Man tester ikke kjæresten sin, det er passiv aggressiv oppførsel og skikkelig dårlig gjort.

Hvis dagen betyr så mye for deg, burde du ha tatt ansvar for å markere den.

Anonymkode: 0cc61...d9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...