Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #1 Skrevet 20. september 2005 Merkelig spørsmål, jeg vet. Jeg er av typen som gjerne sier ofte til de jeg er glad i at jeg er glad i de og sier også ofte til de jeg elsker at jeg elsker de (mann og sønn). Nå har det blitt sånn at sønnen min går rundt og sier at han elsker alt...og alle fra fetter til lekekamerat i barnehagen. Det er egentlig bare søtt, men så begynner jeg å lure på om jeg bør begrense bruken av det ordet?
smil Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 Det er kanskje lurt å ikke si det så alt for ofte. Det skal jo ikke "brukes opp" heller. Jeg tror det er lurt å si det i sammenhenger der det passer godt. Hvis han sitter på fanget ditt og koser eller når du legger ham om kvelden f.eks. Sier du det for ofte, kan han kanskje misforstå betydningen av ordet.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #3 Skrevet 20. september 2005 Det er vel ikke noe problem, en liten gutt slutter nok å si at han elsker alt og alle før han rekker å "bruke det opp".
smil Skrevet 20. september 2005 #4 Skrevet 20. september 2005 Mente ikke at gutten brukte det opp, men mamman...
Lemona Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 Tror vel faren med å si veldig ofte at man elsker noen er at de kanskje ikke føler at det ligger noe spesielt i det. Synes det at sønnen din sier til "alle" at han elsker dem viser at han ikke skjønner betydningen av ordet. Synes det blir litt det samme med de som roser "for mye". Har selv en sjef som synes nesten alt alle gjør er helt fantastisk. Da blir det slik at man ikke verdsetter ros fra henne like mye som fra andre, fordi hun ikke er "selektiv" når hun gir ros. Men selvfølgelig skal man fortelle familien at man er glad i de/elsker de ofte.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 Jeg tror nok ikke han skjønner betydningen av ordet, han er jo bare 3 år. Men, jeg tror han forstår at det er "viktig" ord. men han blander nok litt ordene elsker/glad i / liker. Jeg sier det ikke i alle sammenhenger, men feks. når han sitter hos meg om kvelden eller akkurat før jeg går ut av rommet hans når han har lagt seg. Kan det være at han syns det er et fint ord og prøver ut et ord han nettopp har lært?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #7 Skrevet 21. september 2005 Det høres ganske kjedelig ut når du sier det så ofte...da synker verdien.
Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #8 Skrevet 21. september 2005 Synes det er flott at du sier det ofte, jeg.
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #9 Skrevet 21. september 2005 Barn har veldig lett for å bruke ord som vi mener er kun for visse anledninger! Hvor ofte sa ikke jeg til min mor "jeg hater deg" viss jeg ikke fikk den leken jeg ville ha? Hadde jeg sagt det nå.. vel, tror nok jeg aldri får meg til å si det til noen som helst nå! Uansett, har en jeg er tante til, han sier jeg elsker deg til alle nå.. lærer`n sin og! De vet jo ikke hvor betydelig dette ordet er enda! Min lille sier "mamma" til noen hun føler seg trygg på.. Det er jo bare sånn barn er!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå