AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 En jeg kjenner har en samboer, og jeg har sett at samboeren har et temperament og kan bli sint. Jeg føler også at samboeren styrer det meste i forholdet, og at personen jeg kjenner nesten er litt nervøs til tider for å si feil eller gjøre feil. Personen jeg kjenner gjør mye som samboeren ber om, sånne småting som samboeren lett kunne ha gjort selv. Personen jeg kjenner deler det meste med meg, men kan være litt treig til å innrømme hvis noe ikke er helt som det skal for eksempel. Personen jeg kjenner har utviklet angst, og det blir sagt at dette kommer av en bestemt hendelse/periode. Men denne hendelsen/perioden er over, og det jeg da lurer på, er om det kan være samboeren har gitt h*n angst? Går det an? ... beklager vage beskrivelser, men vil gjøre det så anonymt som overhode mulig. Anonymkode: 4cc40...023
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Glemte å skrive at jeg har sett at et angstanfall har kommet snikende i en situasjon hvor det kunne ha blitt litt "sure miner" fra samboeren ... - TS Anonymkode: 4cc40...023 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Psykisk mishandling. Anonymkode: bc718...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Høres ut som at vennen din bor med en sosiopat Anonymkode: 3ba2b...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Takk for svar! Det sies forresten at denne hendelsen/situasjonen/perioden som førte til angsten ikke kan kobles til samboeren. Men personen jeg kjenner har ikke hatt angst tidligere, og angsten kom etter de hadde bodd sammen i cirka halvannet år. Jeg har tenkt på dette med psykisk mishandling og sosiopat, men hva kan jeg gjøre? Jeg har jo lyst til å hjelpe, men vil ikke dytte personen jeg kjenner fra meg på en måte, om det gir mening? Jeg har sagt litt forsiktig at jeg synes samboeren styrer litt vel mye da... - TS Anonymkode: 4cc40...023
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Man vet jo aldri hva en person har slitt med tidligere, ei heller ikke om samboeren har påvirket den andre situasjonen. Sosiopater er alltid i konflikter, og vennen din dras med i dragsuget: https://www.dagens.no/sex-og-samliv/sjekk-om-du-er-kjaereste-med-en-sosiopat-her-er-8-faresignaler jeg synes denne bloggen forklarer det godt, kanskje særlig hvis vennen din er høysensitiv: https://purejoybynina.no/2018/03/05/fa-mer-energi-ved-a-unnga-manipulerende-mennesker-narsissister-sosiopater-og-psykopater/ ingen har fasit på hva de rundt kan gjøre, men man må på en måte vekke dem. Ikke bekrefte de sannhetene og følelsene som man mates med hjemme, heller forklare at det hen forklarer/beskriver ikke er greit. Men alltid på en god og imøtekommende måte, slik at tilliten ikke brytes. du kan få hjelp og råd av pårørendesenter for psykisk sykdom. Det er så viktig at du tør å prøve, for vennen din har det ikke godt🌸💛 Anonymkode: 3ba2b...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Tusen takk for svar og gode tips og råd! Det var veldig interessant lesing på de to lenkene. Jeg ønsker veldig å hjelpe, men jeg prøver samtidig å ikke skyve personen unna. Vi har en veldig nær relasjon og vi snakker om det meste, og jeg har sagt på en forsiktig måte at jeg synes kanskje at samboeren styrer mye og pirker på ting personen jeg kjenner sier og gjør. Vi hadde en god prat, men jeg vet ikke om det gikk helt inn. Jeg avsluttet temaet med å si at jeg alltid er her for vedkommende, og at jeg bare vil det beste for denne personen. Håper det gjorde en liten forskjell i alle fall... - TS Anonymkode: 4cc40...023
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Hei! Mange synes at det hjelper å lese og å skrive i denne tråden. Kanskje både du og din venn ønsker å lese og å skrive her (se link) Anonymkode: af2d5...55b 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Mange synes at det hjelper å lese og å skrive i denne tråden. Kanskje både du og din venn ønsker å lese og å skrive her (se link) Anonymkode: af2d5...55b Takk for tips! - TS Anonymkode: 4cc40...023 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå