Gå til innhold

Livmorhalskreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden gikk jeg til en privatpraktiserende gynekolog for celleprøve.

Jeg hadde da symptomer som mellomblødninger, smerter i korsryggen og feber på kveldene. Gynekologen avfeide mine bekymringer og mente jeg var «overbekymret», pga alder. Alt så fint ut under undersøkelsen.

Fikk beskjed 3 uker senere at celleprøven viste forandringer av usikker grad + høyrisiko HPV. Ble innkalt til biopsi.

Gynekolog kunne da synlig se alvorlige celleforandringer. Fikk rask time til konisering. Konisering viser seg at det dreier seg om kreft.

De mener at det var flaks jeg «stolte på magefølelsen», at det kunne utartet seg til noe lang verre, men at de hadde fjernet alt. Ble derfor henvist til gynekolog med oppfølging i henhold til pakkeforløpet.

Har hatt oppfølging i flere år (hver 3.mnd i 2 år deretter hver 6.mnd) Alt har sett bra ut. Celleprøvene har vært fine. Det siste halve året har jeg likevel hatt smerter i korsryggen, beina og småblødninger innimellom. Dette ble IGJEN avfeid som at det ikke var symptomer. Har utvist bekymring og forklart at dette ikke kjennes normalt ut. 

For en måned siden beskjed om at jeg måtte komme inn å ta biopsi pga av siste celleprøve. S

Biopsien viser alvorlige forandringer. Er henvist til sykehus for videre utredning uten mistanke om kreft. Har helt angst og tenker det verste. 

Er mest bekymret pga pågående smerter, symptomer og ubehag. Men også pga forhistorie. 

Noen med lignende erfaring? Fastlegen er på ferie, samme med gynekolog så da gjenstår vel privat lege i mellomtiden. Hva hadde dere gjort?

Syntes det er rart celleforandringene ikke har blitt oppdaget tidligere med så god oppfølging.

Anonymkode: 01e63...73a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med sykehuset igjen, si at du er veldig bekymret? 
Jeg har selv hatt det, og får komme med en gang om jeg har ubehag, at noe ikke føles greit osv. 

Anonymkode: 8f305...d81

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har vært i pakkeforløpet ringer du kreftkoordinatoren på sykehuset du var hos. De vil sette deg inn igjen med en gang

Anonymkode: c343a...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen udugelige leger du har vært hos😒Synd at det er pasienten som må mase seg til undersøkelser.

Lykke til💛

Anonymkode: 6fe80...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...