Gå til innhold

Soppinfeksjon.. krem eller tablett eller begge deler?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått min tredje soppinfeksjon i mitt liv og det er 15 år siden sist. 😳 Jeg har ingen symptomer fra "innsiden", ingen endring av utflod eller noe. Er veldig tørr, har en rift og litt kløe og en god del svie og ubehag. Men det kjennes ut som at det ikke er inni kjeden som er problemet. 
Spørsmålet er da; krem eller krem og tabletter?

Det er tre alternativer på apoteket; 
Bare krem.
En tablettkur på 6 dager og krem
Én tablett og krem. 

Hvilken burde jeg gå for?

Anonymkode: 0153c...aa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp diflucan, en tablett du kan svelge. Tar noen dager før den virker, så jeg pleier å smøre med canesten i tillegg for å lindre litt. 

Anonymkode: e0809...327

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjørt på med både krem og vaginaltabletter, bare krem tar sjelden knekken på styggedommen. 

Anonymkode: 0121a...47c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp den ene tabletten+krem :) jeg kjenner det også «utenpå». Start med kremen med en gang og pilla om kvelden. Tar et par dager før det er borte.. Fortsett og smør et par dager etter at symptomer er borte også. 

Anonymkode: 52ee2...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kjøp den ene tabletten+krem :) jeg kjenner det også «utenpå». Start med kremen med en gang og pilla om kvelden. Tar et par dager før det er borte.. Fortsett og smør et par dager etter at symptomer er borte også. 

Anonymkode: 52ee2...d17

Takk, da går jeg for den, tenker 6 dager med piller OG krem blir kanskje for mye, med tanke på at jeg ikke har noen symptomer lengre oppe i systemet. 

TS

Anonymkode: 0153c...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Difluctan holder for meg.

Fatter ikke at noen fortsatt holder på med krem og stikkpiller etter at dette ble reseptfritt. En pille som svelges, så er jeg helt fin 1-2 dager etterpå. 

Anonymkode: 350bb...aee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...