Workalot22 Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 HEI! Jeg er en av de svært uheldige damene som får soppinfeksjon i underlivet omtrent engang i måneden. Til å bli gal av. Begynte etter jeg fikk med ny kjæreste. Kort fortalt: Hatt sopp 2 ganger før jeg fikk meg ny kjærest, Nå har jeg hatt det 8 ganger på et år. Vi har mye sex, jeg bruker ikke mye stramme bukser, han har ingen tegn til sopp selv, jeg overvasker ikke, bruker ikke såpe, spiser ikke mye sukker eller annet usunt (normalt kosthold). Hatt nedsatt immunforsvar pga sykdom i ca et halvt år for noen måneder siden, i tillegg til to antibiotikakurer i løpet av året. Vil legge til at jeg aldri fikk sopp av antibiotika før jeg møtte min nåværende kjæreste. Første spm: Hvorfor får jeg sopp hele tiden? Noen som har gjort noe som endrer den onde sirkelen? Andre spm: Jeg kjenner symptomer så godt, så tok en Diflucan med engang det dukket opp. Altså mens det bare er lett svie, ingen kløe eller utflod ennå. Men hjelper ikke, bli gradevis verre, svie, kløe, utflod, før det snur når jeg tilslutt tar en ny Diflucan. Kan jo ikke drive å ta dette i hodevis, så dyrt, så hva er greia? Står at man skal bli bedre timer til dager etter inntak av tablett, men jeg blir bare verre? Tar jeg behandling for tidlig? Noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Samme greie som deg, månedlig soppinfeksjon. Fastlegen sa at hvis det fortsatte ville han henvise meg til gynekolog. Jeg tar også diflucan hver gang, men det tar fire dager før den virker på meg. Veldig irriterende. Anonymkode: fba11...7df
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Prøvd yoghurt naturell på en tampong? Gjorde det selv etter å ha forsøkt både reseptfritt og reseptbelagte kurer en gang for mange år siden, den fjernet hele infeksjonen. Nå tyr jeg bare til det om det dukker opp igjen. Bare å Google, kjærringråd som funker på meg hvertfall. Anonymkode: afe16...060
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Behandle mannen. De har ofte ikke symptomer, men infeksjonen kan likevel være vanskelig å bli kvitt, så smitter de deg igjen og igjen. Og - teste for kjønnssykdommer. Mange plager fra disse minner om en soppinfeksjon. Medisinene man bruker mot sopp kan lindre en kort periode. Anonymkode: fa284...f35 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Jeg var nettopp til legen med en soppinfeksjon som jeg ikke har klart å kurere med reseptfrie midler. Jeg fikk nå kur av legen. Til oss begge to. Han må også ta, ellers kan han ha uten egne plager, og smitte meg igjen. Kan det være problemet? At bare du har tatt kur? Anonymkode: 799f7...0df 1
Anzii Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Jeg måtte til slutt ha reseptbelagt krem, fordi kroppen min ble ifølge gynekologen resistent mot canesten. Da ble jeg kvitt det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå