AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Lurer på om jeg har hatt atrieflimmer. Høy og ujevn puls, med "tunge" slag innimellom. Ikke smerter, men meget ubehagelig. Varte i rundt 3 timer, før jeg tok betablokker og det ga seg. Blodtrykket var normalt, noe lavt nå (men det er pga betablokkerne jeg tok). Selv føler jeg meg bra nå, og ser ikke noe poeng med å kontakte lege. Min mann og søster synes jeg bør reise på legevakten. Men hva i alle dager skal en lege gjøre? Om anfallet uansett er over, er det vel ikke mulig å påvise eller gjøre noe? Anonymkode: 80ceb...216
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Hvorfor står du på betablokker da? Anonymkode: e1cc1...4da
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor står du på betablokker da? Anonymkode: e1cc1...4da Står ikke på det, hadde det liggende. Anonymkode: 80ceb...216
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: Står ikke på det, hadde det liggende. Anonymkode: 80ceb...216 KJEMPE smart å ta uten foreskrevet fra lege.... Uansett, atrieflimmer bør tas på alvor. Høy risiko for slag, DVT og lungembolier. Du bør gå til fastlegen og få tatt EKG for å påvise det eller blir utredet hos kardiolog Anonymkode: ec789...148 3
Mezzosoprena Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Du bare tok en betablokker du hadde liggende, når du hadde hjerteproblemer? Selvfølgelig skal du kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): KJEMPE smart å ta uten foreskrevet fra lege.... Uansett, atrieflimmer bør tas på alvor. Høy risiko for slag, DVT og lungembolier. Du bør gå til fastlegen og få tatt EKG for å påvise det eller blir utredet hos kardiolog Anonymkode: ec789...148 Hvordan skal atrieflimmer gi dvt og lungeemboli? Sannheten er at det er økt risiko for hjerneslag om du har atrieflimmer, men det er kun om du er eldre enn 65, har høyt blodtrykk, diabetes, tidligere hjerneslag, karsykdom eller hjertesvikt (1 av de nevnte holder) at det er nødvendig med blodfortynnende behandling (regner med at du er kvinne). Men legen kan ikke gjøre så mye uten et dokumentert anfall uansett-dra til legen/på legevakt for å få tatt et EKG neste gang det skjer. Anonymkode: 4ea3c...e35
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Men hvorfor hadde du det liggende? Du må jo ha fått det forskrevet av lege en gang i tiden pga hjerte? Og da har du vel blitt utredet? Anonymkode: e1cc1...4da
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men hvorfor hadde du det liggende? Du må jo ha fått det forskrevet av lege en gang i tiden pga hjerte? Og da har du vel blitt utredet? Anonymkode: e1cc1...4da Svangerskapsforgiftning. Anonymkode: 80ceb...216
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Jeg har sånne perioder med ekstraslag/takykardi, de har aldri funnet noe galt med hjertet annet enn en del sves og sier at noen er bare sånn. Anonymkode: e9dc2...dd4 1
Gjest Robin666 Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Står ikke på det, hadde det liggende. Anonymkode: 80ceb...216 😂😂🤡🤡 Og etterpå spør man på KG om hjelp ifm mulig hjerteproblemer. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 Tatt koronavaksinen nylig? Anonymkode: d3522...5a6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har sånne perioder med ekstraslag/takykardi, de har aldri funnet noe galt med hjertet annet enn en del sves og sier at noen er bare sånn. Anonymkode: e9dc2...dd4 Samme her. Helt ufarlig hos meg sier legen Anonymkode: 84a10...255
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Hvordan vet du om det er atrieflimmer eller f.eks supraventrikulære ekstrasystoler eller atrieflutter? Anonymkode: 1c18c...691
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #14 Skrevet 11. august 2021 Du skulle ikke medisinert deg selv, men tatt kontakt med lege og blitt undersøkt. Du får gjøre det hvis det skjer igjen. Eventuelt også bestille en time hos fastlegen og diskutere det som skjedde. Ser ofte at folk bruker det som en unnskyldning at de ikke vil dra til legen fordi de ikke kan forestille seg hva legen kan gjøre med problemet. Det er helt naturlig at man ikke kan forestille seg det. Man behøver ikke vite det for å oppsøke hjelp. Og selv leger skal ikke behandle seg selv. Anonymkode: 020fb...315 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå