Gjest miamia Skrevet 20. september 2005 #1 Skrevet 20. september 2005 Hvor trygt er det å reise på storbyferie til Øst-Europa? Jeg og sambo holder på å planlegge en langhelg, og jeg har lyst til å reise til f.eks. Praha, Budapest eller Krakow, men han er litt mer skeptisk, og innbiller seg at det er kriminelle på alle gatehjørner. Men det er vel såpass stor turisme disse stedene at det ikke skulle være noen stor fare om man utviser normal forsiktighet? Jeg mener, mengder av mennesker ville vel ikke dra dit dersom det var farlig vel? Hvis det er noen som har erfaring fra eller info om de nevnte byene ville jeg være meget takknemlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 No problem!!! Lommetyver og åpning av "sprekkeferdige nye vesteuropeiske biler" er det jo rundt om.. Men med normalt ferievett er det da ikke noe problem!
vixen Skrevet 20. september 2005 #3 Skrevet 20. september 2005 Lommetyver er nok det du bør passe deg for. Er en del av dem. Ellers er i alle fall Praha en trygg storby.
Gjest Hippopotamus Skrevet 20. september 2005 #5 Skrevet 20. september 2005 Vi hadde ingen problemer i verken Budapest, Praha eller Bratislava. Bare pass på at taxisjåførene skrur på taxameteret...
Mona Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Praha er jo kjent for frekke lommetyver og bander, en lærer ble robbet da vi var på klassetur for 10 år siden. Men da vi var der nå i sommer tenkte vi ikke mer på det enn andre steder. Det går nok bra bare en er litt forsiktig.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #7 Skrevet 23. september 2005 Praha er jo kjent for frekke lommetyver Akkurat som alle andre europeiske byer av en viss størrelse. og bander Nei! en lærer ble robbet da vi var på klassetur for 10 år siden. Det har nok også skjedd i alle større byer.. Men da vi var der nå i sommer tenkte vi ikke mer på det enn andre steder. Næ! Er det mulig :grine2: Det går nok bra bare en er litt forsiktig. Nettopp... Slik man alltid må gjøre.. Selv på gata i Oslo foregår det lommetyver osv altså folkens!
Lillesøster Skrevet 23. september 2005 #8 Skrevet 23. september 2005 (endret) Har vært i både Praha, Warszawa og Tallin de to siste årene og ikke opplevd noe. Synes det er mye verre å gå ned på oslo s en lørdag kveld. Endret 23. september 2005 av Lillesøster
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå