Gå til innhold

Magen "stopper opp" !!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme har jeg avføring stabilt hver dag, og jeg har ikke hatt noen utfordringer med dette før..

Men med en gang jeg reiser bort fra hjemmet mitt stopper magen min helt opp!

Dette skjer om det er Syden, helgetur, kjæresteuke (jeg bor hos kjæresten annenhver uke når jeg ikke har barna mine), og dette er Såååå slitsomt! 

Det kan gå 4-5 dager før jeg får til å gå på do, enda jeg hap spist og drukket helt som jeg gjør hjemme.. 

Jeg er også aktiv. Spiser nok fiber. Og drikker masse vann. Jeg er ellers slank, men når jeg ikke får "tømt magen" så føler jeg meg både tung og oppblåst.. 

(Tidligere - for ca 1 år siden- tok jeg noen avføringsmiddel i de verste periodene, men har sluttet med dette nå..) 

Likevel skjer dette! Og jeg tenker at dette nå er blitt litt selvoppfyllende profesi. 

Idag skal jeg reise bort på kjæresteferie, og jeg gruer meg allerede til denne utfordringen min!!! 

Noen tips!? 

Anonymkode: 731c8...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange som sliter med det samme. Prøve å passe på å spise fiberrikt. 

Anonymkode: da7ac...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min mage også. Dersom jeg er et sted over lengre tid vil ting komme i gang igjen, men det blir fort krøll på ny mens jeg er der. Kanskje er det andre rutiner i det hjemmet, man drar ut på ting sammen, og prøver ellers å være tilgjengelig og klar for å være med på ting litt spontant. Da gidder ikke magen prøve seg en gang. 🤦‍♂️

Noen ganger besøker jeg flere slektninger rett etter hverandre, så jeg her tre dager hos den ene og drar videre og er en stund hos den andre. Da kan det hende magen ympter frempå om at den skal begynne å spille på lag rett før jeg drar videre, og så er det boikott igjen.

Jeg pleier å ta "frukt og fiber"-tabletter på kvelden noen ganger for å hjelpe ting i gang (med varierende suksess), og har alltid Microlax med meg i toalettmappen. Men, som regel må jeg bare vente til jeg har hatt ro rundt meg en stund, og magen er klar for å samarbeide igjen.

Anonymkode: e78db...cf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...