AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg hadde malignt melanom (føflekkreft) for et par år siden, grad 4, så det var helt på håret at jeg ikke ble alvorlig syk, men kreften hadde ikke rukket å spre seg fra føflekken. Jeg har fjernet mye av vevet under føflekken, og fulgt opp alle kontroller. Har fremdeles 3 år igjen med oppfølging. Legene sier at prognosene er gode i og med at jeg er så ung. Og at sjansen ikke er noe særlig større for at jeg skal få det igjen enn at en hvilken som helst annen får det. Ettersom vi har kjøpt hus, så ønsker jeg på lik linje med min mann å ha en livsforsikring som dekker lånet om jeg skulle dø, men jeg kan glemme å få noen forsikring på grunn av kreften.. syntes det er litt spesielt at legene er så positive, og mener at jeg ikke har noen større sjans for å bli syk enn noen andre, mens forsikringselskapet hevder at informasjonen de har fått er en annen.. er det noen sjans for å få tegnet livsforsikring på et senere tidspunkt, når det er lenger siden sykdommen? Eller vil det for alltid være umulig for meg å få forsikring? Anonymkode: a22f9...eaf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Prøv flere selskaper. Om du skulle få livsforsikring et sted vil det være en klausul om at hvis du dør som følge av malingt melanom så blir det ingen utbetaling. Anonymkode: 7fec7...fde
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Jeg tegnet forsikring for mange år siden og var ærlig i alt jeg måtte svare på. Jeg hadde akkurat vært hos en fystioterapaut pga muskelknuter i nakke/rygg Og i forsikringen står det nå at jeg ikke får utbetalt forsikringspenger visst jeg blir uføre pga av ryggen Ellers så har jeg også opprettet Kritisk sykdom forsikring. Den dekker en hel del, blandt annet visst jeg skulle få kreft, parkison, ms osv (får utbetalt 400 000,-), og har også uføre forsikring Anonymkode: fd763...94a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Prøv flere selskaper. Om du skulle få livsforsikring et sted vil det være en klausul om at hvis du dør som følge av malingt melanom så blir det ingen utbetaling. Anonymkode: 7fec7...fde Har forsøkt flere nå, sikkert ikke alle, får vel fortsette å prøve. Anonymkode: a22f9...eaf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå