AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg har angst, og har hatt det i over 20 år. Men har nesten ikke merket noe til den på 2-3år nå, så klarer ikke å huske om jeg har kjent på dette før, har alltid fått tung pust, men ikke sånn som dette.. I går da jeg gikk tur, så fikk jeg plutselig ikke til å puste. Jeg tenkte på mye og var egentlig lei meg, så stoppet helt opp. Var grusomt, fikk ikke til å puste normalt og trodde jeg skulle dø. Veldig press i brystet. Det gikk over, gikk tur en stund til og så skjedde det igjen. Jeg vet at det egentlig bare er angst men var så skummelt så er redd jeg må kjenne på det igjen :p Kan en besvime av det? Eller miste pusten helt? Hva gjør dere som får det? Anonymkode: 0cbca...e27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Det høres veldig ut som angst ja. Du kan faktisk besvime av det, men det fine med det er at da slapper kroppen av, og du får puste normalt igjen. Når jeg får det så prøver jeg å tenke på noe annet, snakke med noen, bla nedover Facebook, kaldt vann i ansiktet. Også prøver jeg å ta dype drag med luft, og virkelig kjenne at det faktisk kommer masse luft inn i kroppen. Jeg får det oftest når jeg skal sove. Anonymkode: d1bfc...fc1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det høres veldig ut som angst ja. Du kan faktisk besvime av det, men det fine med det er at da slapper kroppen av, og du får puste normalt igjen. Når jeg får det så prøver jeg å tenke på noe annet, snakke med noen, bla nedover Facebook, kaldt vann i ansiktet. Også prøver jeg å ta dype drag med luft, og virkelig kjenne at det faktisk kommer masse luft inn i kroppen. Jeg får det oftest når jeg skal sove. Anonymkode: d1bfc...fc1 Er det farlig å besvime om jeg er alene hjemme da? Om jeg får det samme igjen, og er alene?🤷🏼♀️Aldri besvimt før.. Anonymkode: 0cbca...e27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Mest sannsynlig angst, men siden dette er et nytt symptomuttrykk ville jeg sjekket med legen. Kanskje du har fått astma i mellomtiden, feks Anonymkode: 4f9cd...250
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest sannsynlig angst, men siden dette er et nytt symptomuttrykk ville jeg sjekket med legen. Kanskje du har fått astma i mellomtiden, feks Anonymkode: 4f9cd...250 Ikle mest sannsynlig, muligens. Beklager at jeg skrev noe bastant 🙈 Anonymkode: 4f9cd...250
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det farlig å besvime om jeg er alene hjemme da? Om jeg får det samme igjen, og er alene?🤷🏼♀️Aldri besvimt før.. Anonymkode: 0cbca...e27 Jeg synes du skal bestille deg en legetime, fordi jeg ikke har kunnskapen som trengs for å svare på det, jeg kan kun svare utifra hva jeg tenker selv. Jeg ville tenkt at besvimer man av at man tror man ikke får puste grunnet angst, så vil ikke det å besvime være så ille, fordi eneste grunnen til å besvime er at man er redd for å ikke få puste. Noe man altså egentlig ikke har problemer med. Så men en gang man besvimer, vil kroppen gå tilbake til vanlig pustemodus. Gjentar igjen at dette er ikke noe jeg har utdanning i å svare på, det er bare det jeg selv tenker. Anonymkode: d1bfc...fc1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mest sannsynlig angst, men siden dette er et nytt symptomuttrykk ville jeg sjekket med legen. Kanskje du har fått astma i mellomtiden, feks Anonymkode: 4f9cd...250 Tror det er angst.. jeg kjente på det samme da jeg la meg i går, lå lenge å tenkte. Så var nok bare angst. Trodde jeg var blitt kvitt angsten men har gått bra idag heldigvis 😊 Anonymkode: 0cbca...e27
Sunnys Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det farlig å besvime om jeg er alene hjemme da? Om jeg får det samme igjen, og er alene?🤷🏼♀️Aldri besvimt før.. Anonymkode: 0cbca...e27 Det første du må gjøre er å sette deg ned og fokuser på å puste med magen rolig. Klarer du det ikke så legg deg ned. Da slår du deg hvertfall ikke om du svimler litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå