Gå til innhold

Slutte med antidepressiva

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Har gått på Cipralex i 3 måneder. Bestemte meg for å slutte, og har forhørt meg med lege. Har i utgangspunktet aldri trengt antidepressiva, og det var en feil at jeg i det hele tatt begynte på disse. 
Nå har jeg bare gått uten i 2 dager, og jeg er så emosjonell og gråter masse. Jeg er ikke lei meg, men det kommer ut så mye følelser. 
Er det noen som har opplevd noe lignende av å slutte med antidepressiva? Hvor lenge vil det vare?

Anonymkode: f408e...259

delryddet for dosering av medisiner.

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal IKKE slutte brått med antidepressiver. Jeg har sluttet brått og jeg har trappet ned, den ene gangen med konsekvenser. Så ja - dette er normalt, og det står i pakningsvedlegget. Og overgangen er heldigvis ikke langvarig. Det går over om noen dager.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for tips til medisindosering.

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det slik at jeg trappet ned på Cipralex. Trappet ned rolig og forsiktig i samråd med lege, så tror ikke det hadde noe med saken å gjøre.

Antidepressiva legger et lokk på følelsene man har, og når man slutter med medisinen og lokket forsvinner, er det klart man vil kjenne ekstra på dem. Det var først da jeg sluttet at jeg skjønte hvor følelsesmessig avstumpet medisinen faktisk gjorde meg.

Anonymkode: ad7ee...09b

Skrevet

Ryddet for tips til medisindosering.

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Slutt for all del ikke brått, følg nedtrappningsplanen fra legen. Og ja, du kan nok få slike reaksjoner, du får trøste deg med at det går over. Er det svært ille kan du jo høre om du kan gå saktere frem med legen. Går på Cipralex selv, men det var 100% riktig avgjørelse så har ikke planer om å slutte med det første:P
Om du trenger noen å snakke med så kan du forsøke sos chat muligens.

Anonymkode: 123fe...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg halverte dosen over et par uker, før jeg sluttet helt (brukte 20 mg i utgangspunktet, hadde gått på dette i omtrent to år. Det gikk helt greit for meg, kun litt småsusete i hodet et par dager.

Anonymkode: 8f676...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...