Gå til innhold

Avlive eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Min mamma overtok en hannkatt for ca 8 mnd siden. Vi fikk vite at katten var 4 år gammel. Det viser seg at han er 8 år gammelt. Han har nylig vært til vaksine og blodprøver da  hun må slanke han. 
ingenting galt på prøvene. Han går fritt ut og inn som han vil. Men i de siste  2-3 ukene er han blitt hva jeg vil kalle mannevond, han kan komme inn, gå bort til mamma eller andre det og bare bite, han biter etter hendene og biter hardt. Han hoppet oppi i senga til mamma og mens hun sov så beit han henne uten noen grunn. 
Hun har sjekket som sagt men ikke noe galt.  Han ble også røntgen sjekket for 2 dager siden da han haltet men det var ikke noe, bare en strekk, og det gav seg.  Men hun vurderer å avlive han, hva hadde dere gjort?

Endret av 1974bloggen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville avlivd. Kan ikke ha et dyr som angriper eierene uten grunn. Plutselig flyr den på et barn.

Skrevet

Ville gitt det tid, se det an. Dette har bare vært de siste dagene. 

Skrevet
Tvist skrev (14 minutter siden):

Ville gitt det tid, se det an. Dette har bare vært de siste dagene. 

Siste dagene er altså ment som 14 dager - 3 uker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt for kort tid til å tenke avlivning enda. En kattunge kan angripe og bite i flere mnd, irriterende ja, men avliver de ikke pga det. 
Denne gamle karen kan gjøre det pga noe annet selvsagt, kattunger er bare gærne. tenker uansett at jeg hadde heller gitt katten nytt hjem, sykt å avlive av den grunn. Slår/ sparker hun katten tro? Da blir de slik. 

Anonymkode: ea0f7...d19

Skrevet

Høres veldig rart ut at tidligere eiere ikke visste hvor gammel katten var? 

Jeg tenker at han bærer på vonde opplevelser. Jeg ser at dyrebeskyttelsen her jeg bor, har regler på at katter som har hatt det vondt og vanskelig skal være innekatter. Kanskje for å beskytte de fra stresset med å forholde seg til lyder, biler, mennesker osv ute? 

Kan hende denne katten er slik. Han trenger å være inne, beskyttet og i et rolig miljø?

Jeg ville hørt med dyrebeskyttelsen før jeg tok en endelig avgjørelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt for kort tid til å tenke avlivning enda. En kattunge kan angripe og bite i flere mnd, irriterende ja, men avliver de ikke pga det. 
Denne gamle karen kan gjøre det pga noe annet selvsagt, kattunger er bare gærne. tenker uansett at jeg hadde heller gitt katten nytt hjem, sykt å avlive av den grunn. Slår/ sparker hun katten tro? Da blir de slik. 

Anonymkode: ea0f7...d19

Nei det gjør hun ikke. Og sønnen min sto ved benken og skulle ta et glass med vann, katten kommer bort og plutselig bare hogger til å sitter i leggen hans.  Selv har jeg endt på legebesøk pga måtte ha antibiotika pga at han beit oc hånden min hovnet opp

Skrevet
MorTil2 skrev (5 minutter siden):

Høres veldig rart ut at tidligere eiere ikke visste hvor gammel katten var? 

Jeg tenker at han bærer på vonde opplevelser. Jeg ser at dyrebeskyttelsen her jeg bor, har regler på at katter som har hatt det vondt og vanskelig skal være innekatter. Kanskje for å beskytte de fra stresset med å forholde seg til lyder, biler, mennesker osv ute? 

Kan hende denne katten er slik. Han trenger å være inne, beskyttet og i et rolig miljø?

Jeg ville hørt med dyrebeskyttelsen før jeg tok en endelig avgjørelse.

Hu sa at hun var redd for at ingen ville ha den hvis de visste alder.

Han ble holdt inne den første tiden- 3 eller 3 mnd men han ville gjerne ut hver eneste dag. Men plutselig smatt han ut vinduet på soverommet, en dør var ikke lukket men han kom inn etter kort tid. Han trives ikke kun som innekatt.

Han var godt behandlet hos forrige eier. Så jeg vet ikke jeg. Dyrebeskyttelsen har mer enn nok katter dessverre så de er utelukket 

AnonymBruker
Skrevet

Avliv for Guds skyld, la for all del ikke dette dyret fly ut og inn som det vil uten tilsyn!!

Anonymkode: dc1eb...b01

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle innspill. Mamma sin gamle nabo er dyrlege. Så i samråd med han ble det besluttet at det er best for han å slippe. Så han får en ok avslutning hjemme hos mamma i kveld. 

takk for innspill. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...