Gå til innhold

Anbefal joggesko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med knær så jeg er avhengig av joggesko med mye demping, og prøvd både Asics og Mizuno sine. Forsåvidt fornøyd med dempingen de gir, men de er litt smal til meg, merker jeg ofte får blemmer på siden av helen og ofte raskt hull fremme ved lilletåa. Har størrelse 35 og disse er små i størrelsen så passet sånn sett utmerket:P Andre sko med god demping som er litt bredere? Hjalp ikke å gå opp i størrelse, de ble lengre men ikke bredere.

Anonymkode: 5672f...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoka har gode sko. Fins også i bred modell

Anonymkode: cbbd8...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hoka har gode sko. Fins også i bred modell

Anonymkode: cbbd8...27f

Hørt mye om Hoka i det siste, men tror ikke jeg har mer enn normal fotbredde, har ikke dette problemet med andre sko? Trodde kanskje asics og mizuno bare var litt ekstra smal?

Anonymkode: 5672f...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også Hoka. Har i allefall ikke smale føtter selv.

Anonymkode: 52247...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å ta turen til Løplabbet? De er veldig flinke med å teste hvordan du går/løper og deretter anbefaler sko. Selv har jeg ganske brede og flate føtter og ender alltid opp med Asics som jeg er veldig fornøyd med, men det er den type Asics med ekstra bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (Akkurat nå):

Har du mulighet til å ta turen til Løplabbet? De er veldig flinke med å teste hvordan du går/løper og deretter anbefaler sko. Selv har jeg ganske brede og flate føtter og ender alltid opp med Asics som jeg er veldig fornøyd med, men det er den type Asics med ekstra bredde.

Glemte å si at jeg ofte låner Hoka-skoene til mamma når jeg er på hytta og de er også veldig komfortable!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mulighet til å dra til løplabbet nei:\ Men høres ut som jeg må å prøve Hoka:) Jeg har normal pronasjon og normal fotbue, så sånn sett ganske straight forward. Bare de sabla knærne mine som er vanskelig:P

Anonymkode: 5672f...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bedre joggesko enn Hoka. Kjøpt et par som bruker mest til asfaltløping hvor jeg trenger mye demping. "Sparer" litt på dem til bare det siden de var så dyre. Til løping på grus så bruker jeg Saucony Ride. De er ganske brede på forfot. 

Anonymkode: ba3e3...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacouny - Mange gode modeller
Mizuno - Wave rider 25
Hoka - Clifton (Wide)

Passer brede føtter :) Men jeg anbefaler at du går en størrelse opp, og at du prøver i butikk.
XXL har også en gratis fotanalyse som viser deg sko som kan passe din fot.

 


 

Anonymkode: c0c71...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sacouny - Mange gode modeller
Mizuno - Wave rider 25
Hoka - Clifton (Wide)

Passer brede føtter :) Men jeg anbefaler at du går en størrelse opp, og at du prøver i butikk.
XXL har også en gratis fotanalyse som viser deg sko som kan passe din fot.

Anonymkode: c0c71...77f

Takk for tips:) Mizuno wave rider har jeg:) Ikke den nyeste men.

Anonymkode: def0c...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2021 den 12.50):

Sacouny - Mange gode modeller
Mizuno - Wave rider 25
Hoka - Clifton (Wide)

Passer brede føtter :) Men jeg anbefaler at du går en størrelse opp, og at du prøver i butikk.
XXL har også en gratis fotanalyse som viser deg sko som kan passe din fot.

 


 

Anonymkode: c0c71...77f

Men xxl har ikke hoka🥲

Anonymkode: 52247...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger til hoka bondi sin wide modell 🙂 Ble anbefalt schechers max cushion, så kjøpte ett sånt par for noen mndr siden. Men nå skal jeg ha hoka igjen 😅

Anonymkode: b920c...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka clifton. Jeg har bred fot men bruker vanlige clifton (har både 7 og 8 )Har også arahi og richon. Bondi ble for stive for meg men kunne aldri løpt som jeg gjør uten Hoka, de var virkelig redningen å da har jeg hatt asic og saucony stort sett før men de kan ikke måle seg rett å slett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-8-11 den 21.14):

Sverger til hoka bondi sin wide modell 🙂 Ble anbefalt schechers max cushion, så kjøpte ett sånt par for noen mndr siden. Men nå skal jeg ha hoka igjen 😅

Anonymkode: b920c...979

Hoka bondi her også. I tillegg har jeg Gateline. 

Anonymkode: f2afb...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det bedre da jeg begynte å bruke to par sokker i skoa. Etter tips fra lege. Bruker litt tynne tennissokker under, har både Under Armour, Puma, Adidas og Nike, og litt tykkere tennissokker over, der bruker jeg noen litt tykkere fra Nike og Champion. Veldig fornøyd med joggesko fra Asics, Mizuno, Nike og Adidas. Synes ikke Hoka er spesielt gode. 

Anonymkode: c89e9...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 21.37):

Ikke mulighet til å dra til løplabbet nei:\ Men høres ut som jeg må å prøve Hoka:) Jeg har normal pronasjon og normal fotbue, så sånn sett ganske straight forward. Bare de sabla knærne mine som er vanskelig:P

Anonymkode: 5672f...013

Hva med å trene styrke for knærne? Hva slags problem har du med knærne? Kan jo være mange ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 16.07):

Jeg har problemer med knær så jeg er avhengig av joggesko med mye demping, og prøvd både Asics og Mizuno sine. Forsåvidt fornøyd med dempingen de gir, men de er litt smal til meg, merker jeg ofte får blemmer på siden av helen og ofte raskt hull fremme ved lilletåa. Har størrelse 35 og disse er små i størrelsen så passet sånn sett utmerket:P Andre sko med god demping som er litt bredere? Hjalp ikke å gå opp i størrelse, de ble lengre men ikke bredere.

Anonymkode: 5672f...013

Elsker Hoka clifton wide. Har også mye tull med knærne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 10.8.2021 den 0.51):

Ingen bedre joggesko enn Hoka. Kjøpt et par som bruker mest til asfaltløping hvor jeg trenger mye demping. "Sparer" litt på dem til bare det siden de var så dyre. Til løping på grus så bruker jeg Saucony Ride. De er ganske brede på forfot. 

Anonymkode: ba3e3...07c

Det er veldig individuelt. Jeg hadde en del problemer med strekkskader bak på leggen og i akillesen, og ble -som alle- anbefalt Hoka. 
De passet rett og slett ikke til meg! I tillegg til at de ikke hjalp mot mine plager, ble jeg også plaget av smerter under foten.

Jeg begynte i stedet å strekke meg varm før løpeturer og strekke godt ut etterpå og ble raskt bedre. Løper nå iten problemer i lave og nøytrale sko med lav drop. Selv lange turer på asfalt går helt fint. Hoka-skoene samler støv, mens New Balance passer godt til mine føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer med ene kneet mitt, lager slitasje lyder og knekkelyder. 
Jeg bruker Adidas Supernova+ 

https://www.xxl.no/adidas-supernova-lopesko-herre-svart/p/1179563_3_style

Jeg jogger 5km hver dag, og har gjort det i 11mnd nå. Veldig fornøyd med disse skoa, har kjøpt meg en i reserve også 😃 
Løper også intervaller 2 ganger/uken, men 5km hver eneste dag er min standard på livet.

Anonymkode: 9aace...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...