AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #21 Del Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er vanvittig å gi så mye penger for en bil med så utrolig dårlig lakk, typisk amerikansk tynn og elendig grunnarbeid. Det er også hopevis med feil som fan-skaren ikke nevner eller vil snakke om. Interiøret er billig plastik med kjip skai, man får det til å se fancy ut med masse skjermer fordi ordentlige instrumenter er dyrt og ikke amerikanske bilprodusenters beste ting, og så det villeste av alt; komponentene i understellet. Delene er hentet fra katalogen til flere andre biler, spesielt fra Daimler-Chrysler når det gjelder blant annet bremser. Foringer er slitasjevare på alle biler, men en over to tonn tung amcar bruker foringer fem ganger raskere enn noe annet i samme prisklasse. Jeg synes det er direkte sykt pengeforbruk på glorifisert elbil. Det finnes utrolig mange andre bedre alternativer der ute om man vil ha elmotor. Anonymkode: f5947...f92 Enig Tesla er en drittbil. Bare harry folk som kjører det. Anonymkode: 41580...c37 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #22 Del Skrevet 8. august 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: 650’ for bil er ikke så mye 😅 Anonymkode: ff3b4...8b9 Men bortkastet penger når en kan kjøpe noe som er mindre dyrt og like god kvalitet. Det dyreste er ikke alltid det beste Heller. Anonymkode: 41580...c37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #23 Del Skrevet 8. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Syns det er galskap å legge så mye i en bil, spesielt når den blir så lite brukt. Tesla føler jeg i tillegg er en bil man kjøper bare for å vise seg frem(Ofte om man er glad i å kjøre bil og kjører mye). Jente 26 år :)) Anonymkode: b14f2...c0c Halvparten av bilene jeg ser i Oslo er Tesla. Er kjempemange som har det, spesielt model 3 som faktisk ikke er så dyr når du tenker på hvor trygg og praktisk bil du får for pengene. Er ikke noe særlig statusgreie lenger, det er rett og slett en av de beste elbilene. De som skal ha status kjøper el-Audi, Jaguar eller Porche er mitt inntrykk. TS jeg synes ikke det er SÅ mye for en bil.. vi brukte rundt 500 på en model 3 fordi jeg syntes S og X var for stor og vi ønsket en praktisk elbil med lang distanse. Er man voksen og etablert så er det vel ikke så uvanlig å kjøpe bil opp mot 800k? Vet at Volvo SUV og stasjonsvogner koster så mye. Man vil jo gjerne ha en trygg bil og en bil som funker i mange år El-bil er dessuten veldig praktisk og billigere i drift enn bensin/dieselbil om man har lader hjemme Anonymkode: fa2da...54f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #24 Del Skrevet 8. august 2021 Kjør på om dere har lyst. Dere har jo økonomi til det så hvorfor ikke?🤷🏼♀️ Vi har også kjøpt oss ny bil til 600.000 i år, og er veldig fornøyd. Har bare den bilen, og den brukes hver dag. Lang rekkevidde, og sparer inn på drivstoff og bompenger med elbil. Anonymkode: 9ca61...e67 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #25 Del Skrevet 8. august 2021 Behold Priusen! Galskap bare det å kjøpe Tesla. Ville ikke hatt noe slik om fikk kasta den etter meg. Skal man kjøpe noe anna, så er det mye å velge i. Priusen er bunnsolid i forhold. Og det største tapet er unnagjort på den. Anonymkode: 7eebf...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #26 Del Skrevet 8. august 2021 Hadde jeg hatt penger til å kjøpe bil til 650.000 hadde jeg aldri kjøpt Tesla. Det er så harry. Det kjøper man bare for å vise seg fram. Ikke er de pene heller. Er nok andre og bedre biler å få kjøpt til den summen der. Anonymkode: 44508...578 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 8. august 2021 #27 Del Skrevet 8. august 2021 Svært så mye Tesla-hat det var her da? Det er en grunn til at disse bilene selger MYE. Model 3 blir da stadig kåret til et av de aller beste bilkjøpene, se f.eks her: https://www.tv2.no/a/13959294/ 650k må enten være en brukt S eller X, evt. Model Y performance men den kommer vel ikke til Norge før langt ut i neste år... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #28 Del Skrevet 8. august 2021 -jk- skrev (7 minutter siden): Svært så mye Tesla-hat det var her da? Det er en grunn til at disse bilene selger MYE. Model 3 blir da stadig kåret til et av de aller beste bilkjøpene, se f.eks her: https://www.tv2.no/a/13959294/ 650k må enten være en brukt S eller X, evt. Model Y performance men den kommer vel ikke til Norge før langt ut i neste år... Det er en ny Y vi vil ha ts Anonymkode: 4b53b...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #29 Del Skrevet 8. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tesla er bare stygt og harry og kjøre. Bilen er Heller ikke noe særlig fin og se på Heller. Anonymkode: 41580...c37 Hvor er Heller? Anonymkode: e9767...4d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #30 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes mange hus I oslo for 5 millioner. Anonymkode: 41580...c37 Bor også i nybygd rekkehus I Oslo for 5,5 mill. Anonymkode: a9866...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 8. august 2021 #31 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde helt klart valgt tesla 🙏👌 er kjempe fornøyd. Vi har x modellen og en bil nr 2 som er en Nissan leaf. Vi har ikke lån på noen av bilene så vet ikke om jeg hadde valgt så dyr bil hvis vi måtte ha lån. Koster jo en del i mnd. Vi har også gratis lading på x da det følgte med når vi kjøpte bilen. Vurderer litt å bytte inn leafen med modell 3,men forsatt på tenke stadiet da vi må ta opp mellomlegget i lån.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 8. august 2021 #32 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er på gli fordi jeg ønsker en større bil enn den vi har. Teslaen (modell y) er høyere og har mye større bagasjeplass. Vi har barn som fortsatt bruker barnevogn. Jeg er også på gli fordi jeg vet hvor viktig dette er for mannen min. Han har hatt et vanskelig år pga korona. Han sliter litt med psyken, men jobber hardt både med å bli bedre, på jobben sin og med familien vår. Det er også noe momsgreier som gjør at bilen vil bli mye dyrere om 1,5 år, så hvis vi skal gjøre det, så skjer det innen da. Og jo mer jeg har begynt å se på videoer av den, jo mer får jeg lyst på den. Vi har 80 000 inn i mnd, og bruker 50 000 på lån, mat og diverse. Og sparer ca 30 000 hver mnd. Vi er fornuftige med penger, drikker ikke alkohol, røyker ikke og har ingen dyre hobbyer. Så har jo råd. Men er allikevel veldig høy sum for en bil... Anonymkode: 4b53b...800 Er lånesummen 650 000? Og hvor mye er dette i mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 8. august 2021 #33 Del Skrevet 8. august 2021 Ser nå at en lånesum på 650 000 nedbetalt på 5 år utgjør ca 13 000kr i mnd.. Dette er jo ufattelig mye penger i mnd kostnader, så da hadde jeg vært litt mere skeptisk🙈🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 8. august 2021 #34 Del Skrevet 8. august 2021 Vi hadde valgt å kjøre den gamle bilen noen år til, tror jeg. Vår gamle diesel knelte i fjor hør og vi kjøpte modell 3 i vinter. Superfornøyd med den. Vi bor forøvrig i Oslo, men et av barna trener i en nabokommune og ved tidlige treninger må jeg ha bil til jobb i sentrum for at barnet skal rekke treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #35 Del Skrevet 8. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde jeg hatt penger til å kjøpe bil til 650.000 hadde jeg aldri kjøpt Tesla. Det er så harry. Det kjøper man bare for å vise seg fram. Ikke er de pene heller. Er nok andre og bedre biler å få kjøpt til den summen der. Anonymkode: 44508...578 Enig Anonymkode: 41580...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #36 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen elsker dingser og Tesla er øverst på ønskelisten. Jeg har sagt nei i årevis, men nå er jeg litt mer på gli. Syns egentlig det er helt sinnsykt å bruke 650 000 på bil. Han kjører nesten ikke engang. Han jobber i Oslo sentrum og tar naturlig nok bussen. Vi har en bil nå, og den er det jeg som bruker i en time hver dag. Vi reiser lite på lange bilturer. Økonomien er god (1,5 mill i samlet inntekt, 3 mill i lån, hus verdt 5 mill) men vi er småbarnsforeldre i 30 årene, så syns vi må være mer fornuftige... Nåværende bil er 2016 modell Toyota prius. Helt fin og fungerende bil. Vi har hatt den siden den var ny. Hva tenker dere? Anonymkode: 4b53b...800 hva koster service på en prius? Anonymkode: 5107a...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cockerlover Skrevet 8. august 2021 #37 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg skjønner ikke disse trådene. Kan ikke folk tenke selv? *synes du jeg skal kjøpe en svindyr bil* Det er jo deres penger, dere må jo bare snakke sammen og finne ut av hva dere ønsker. Jeg hadde aldri kjøpt en tesla uansett hvor god råd jeg hadde hatt, men hvorfor spiller det noen rolle? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #38 Del Skrevet 8. august 2021 Arkin skrev (2 timer siden): Ser nå at en lånesum på 650 000 nedbetalt på 5 år utgjør ca 13 000kr i mnd.. Dette er jo ufattelig mye penger i mnd kostnader, så da hadde jeg vært litt mere skeptisk🙈🙈 Vi har 300 000 på sparekonto, pluss at vi får 100-150 000 for priusen. Vi vil beholde litt som buffer, men mener mannen sa at vi betaler inn 250 000 med en gang, og tar lån på resten og at lånet skulle bli 7000 i mnd. Ts Anonymkode: 4b53b...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #39 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hva koster service på en prius? Anonymkode: 5107a...4f1 Service? Det er jeg ikke sikker på... 3000 kanskje? Anonymkode: 4b53b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #40 Del Skrevet 8. august 2021 Cockerlover skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke disse trådene. Kan ikke folk tenke selv? *synes du jeg skal kjøpe en svindyr bil* Det er jo deres penger, dere må jo bare snakke sammen og finne ut av hva dere ønsker. Jeg hadde aldri kjøpt en tesla uansett hvor god råd jeg hadde hatt, men hvorfor spiller det noen rolle? Jeg syns det hjelper å tenke sammen med noen. Høre andres meninger. Kanskje de har tenkt på ting jeg ikke har tenkt på. Anonymkode: 4b53b...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå