AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Del Skrevet 8. august 2021 Mannen elsker dingser og Tesla er øverst på ønskelisten. Jeg har sagt nei i årevis, men nå er jeg litt mer på gli. Syns egentlig det er helt sinnsykt å bruke 650 000 på bil. Han kjører nesten ikke engang. Han jobber i Oslo sentrum og tar naturlig nok bussen. Vi har en bil nå, og den er det jeg som bruker i en time hver dag. Vi reiser lite på lange bilturer. Økonomien er god (1,5 mill i samlet inntekt, 3 mill i lån, hus verdt 5 mill) men vi er småbarnsforeldre i 30 årene, så syns vi må være mer fornuftige... Nåværende bil er 2016 modell Toyota prius. Helt fin og fungerende bil. Vi har hatt den siden den var ny. Hva tenker dere? Anonymkode: 4b53b...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Del Skrevet 8. august 2021 Syns det er galskap å legge så mye i en bil, spesielt når den blir så lite brukt. Tesla føler jeg i tillegg er en bil man kjøper bare for å vise seg frem(Ofte om man er glad i å kjøre bil og kjører mye). Jente 26 år :)) Anonymkode: b14f2...c0c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Del Skrevet 8. august 2021 HUS i eller nær Oslo verdt 5 millioner? Hvor er dette? Anonymkode: fccfc...c44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Del Skrevet 8. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: HUS i eller nær Oslo verdt 5 millioner? Hvor er dette? Anonymkode: fccfc...c44 Men for å svare på spørsmålet: Skal dere fortsette å bo i eller nær Oslo, vil det være fornuftig å bruke pengene på å nedbetale huslånet, siden dere vil ønske noe bedre enn det dere har. Folk som bor på landet kan koste på seg en dyr bil, siden boligprisene er lavere, mens lønningene stort sett er de samme som i Oslo. Anonymkode: fccfc...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): HUS i eller nær Oslo verdt 5 millioner? Hvor er dette? Anonymkode: fccfc...c44 Nybygd rekkehus. Nittedal. Anonymkode: 4b53b...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Del Skrevet 8. august 2021 Vi kjøpte ny XC90 ifjor, for oss var det verdt det, da barns begynner å bli større og vi trengte en bil med plass. Så tenker 650 000 på en bil er innafor. Vi har og god økonomi, men bor da 30 min utenfor Bergen sentrum, og der får man jo rimeligere eneboliger. Anonymkode: c16d0...32b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 8. august 2021 #7 Del Skrevet 8. august 2021 Hvis dere har lyst på bilen og råd til den så bare kjør på. Livet er for kort til alltid å være fornuft og man lever bare en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Del Skrevet 8. august 2021 Du skriver at du er på gli men ikke hvorfor? Hva er argumentet for å kjøpe denne bilen bortsett fra at mannen din har lyst på den? Personlig ville jeg aldri prioritert å bruke så mye på bil, men det er jo alltid en prioritering hva man ønsker å bruke penger på. Med mindre Tesla vil synke mer eller mindre i verdi enn andre biler (da blir jo det også noe som må kalkuleres inn) så må dere vel bare se på hvor mye koster bilene dere har i dag dere per måned, hvor mye ville Teslaen kostet dere per måne - hva er differansen. Så tenke litt på hva annet dere kunne brukt dette differansebeløpet per måned på og så: er det verdt det? Anonymkode: f56a6...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Del Skrevet 8. august 2021 Ikke bruk 650 på en dårlig tesla. Gå for Model X eller noe annet. Anonymkode: 92270...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Del Skrevet 8. august 2021 650’ for bil er ikke så mye 😅 Anonymkode: ff3b4...8b9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg tenker at bil er følelser. Selv kjøper jeg bil etter hva jeg har lyst på og har råd til, ikke til hva jeg egentlig trenger. Har dere råd, kjør på. Er bil bare et fremkomstmiddel, er det kanskje litt dumt å bruke så mye. Kun dere som kan ta den avgjørelsen. Gjør det som er best for dere. Anonymkode: 69f62...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Del Skrevet 8. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: 650’ for bil er ikke så mye 😅 Anonymkode: ff3b4...8b9 Ikke for en med høy inntekt og nedbetalt bolig, nei. Men for folk som TS vil jeg si at det er en del. Teslaen er ikke gratis å drifte heller, så det er ikke bare kjøpesummen som drar av gårde med månedlige utgifter i mange år framover. Anonymkode: fccfc...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentadi Skrevet 8. august 2021 #13 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Mannen elsker dingser og Tesla er øverst på ønskelisten. Jeg har sagt nei i årevis, men nå er jeg litt mer på gli. Syns egentlig det er helt sinnsykt å bruke 650 000 på bil. Han kjører nesten ikke engang. Han jobber i Oslo sentrum og tar naturlig nok bussen. Vi har en bil nå, og den er det jeg som bruker i en time hver dag. Vi reiser lite på lange bilturer. Økonomien er god (1,5 mill i samlet inntekt, 3 mill i lån, hus verdt 5 mill) men vi er småbarnsforeldre i 30 årene, så syns vi må være mer fornuftige... Nåværende bil er 2016 modell Toyota prius. Helt fin og fungerende bil. Vi har hatt den siden den var ny. Hva tenker dere? Anonymkode: 4b53b...800 Vi har en Tesla X som kostet mer enn den. Er det verdt det? Vet ikke, men det er den beste bilen jeg har hatt. Så er det opp til dere å avgjøre hvor viktig det er med en god bil, eller å få oppfylt en «guttedrøm». Alt har en alternativ kostnad. Du må selv finne ut om det er verdt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg er på gli fordi jeg ønsker en større bil enn den vi har. Teslaen (modell y) er høyere og har mye større bagasjeplass. Vi har barn som fortsatt bruker barnevogn. Jeg er også på gli fordi jeg vet hvor viktig dette er for mannen min. Han har hatt et vanskelig år pga korona. Han sliter litt med psyken, men jobber hardt både med å bli bedre, på jobben sin og med familien vår. Det er også noe momsgreier som gjør at bilen vil bli mye dyrere om 1,5 år, så hvis vi skal gjøre det, så skjer det innen da. Og jo mer jeg har begynt å se på videoer av den, jo mer får jeg lyst på den. Vi har 80 000 inn i mnd, og bruker 50 000 på lån, mat og diverse. Og sparer ca 30 000 hver mnd. Vi er fornuftige med penger, drikker ikke alkohol, røyker ikke og har ingen dyre hobbyer. Så har jo råd. Men er allikevel veldig høy sum for en bil... Anonymkode: 4b53b...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. august 2021 #15 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke for en med høy inntekt og nedbetalt bolig, nei. Men for folk som TS vil jeg si at det er en del. Teslaen er ikke gratis å drifte heller, så det er ikke bare kjøpesummen som drar av gårde med månedlige utgifter i mange år framover. Anonymkode: fccfc...c44 Jeg synes det er mye til tross for relativt høy inntekt og relativt lavt huslån. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. august 2021 #16 Del Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tenker at bil er følelser. Selv kjøper jeg bil etter hva jeg har lyst på og har råd til, ikke til hva jeg egentlig trenger. Har dere råd, kjør på. Er bil bare et fremkomstmiddel, er det kanskje litt dumt å bruke så mye. Kun dere som kan ta den avgjørelsen. Gjør det som er best for dere. Anonymkode: 69f62...7c8 Og jeg tenker at bil er transportmiddel. Det primære ved en bil må være at den tilfredsstiller eierens behov. Så kjøper man så dyr bil man gidder ut fra økonomi. Jeg har kjørt ganske dyre biler, og fatter ikke hvorfor folk gidder å eie de. Man får svært gode biler for en halv million. De dyrere er ofte kulere, men ikke i nærheten av å være verdt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg ville ikke gjort det selv, selv om vi har økonomien til det. Vi har god økonomi nettopp fordi vi holder utgiftene lave. Vi valgte å kjøpte en bruktbil til 150K selv om vi hadde hatt råd til å kjøpe hvilken som helst Tesla/Volvo osv. uten lån. Men vi har andre ting som er viktigere for oss enn bil, for oss er bilen kun et fremkomstmiddel som skal være mest mulig praktisk/trygt. Jeg tenker at dersom bil er noe begge interesserer seg for og som gi begge to mye glede, så kan det helt klar være verdt det. Anonymkode: 0b304...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #18 Del Skrevet 8. august 2021 Tesla er bare stygt og harry og kjøre. Bilen er Heller ikke noe særlig fin og se på Heller. Anonymkode: 41580...c37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg synes det er vanvittig å gi så mye penger for en bil med så utrolig dårlig lakk, typisk amerikansk tynn og elendig grunnarbeid. Det er også hopevis med feil som fan-skaren ikke nevner eller vil snakke om. Interiøret er billig plastik med kjip skai, man får det til å se fancy ut med masse skjermer fordi ordentlige instrumenter er dyrt og ikke amerikanske bilprodusenters beste ting, og så det villeste av alt; komponentene i understellet. Delene er hentet fra katalogen til flere andre biler, spesielt fra Daimler-Chrysler når det gjelder blant annet bremser. Foringer er slitasjevare på alle biler, men en over to tonn tung amcar bruker foringer fem ganger raskere enn noe annet i samme prisklasse. Jeg synes det er direkte sykt pengeforbruk på glorifisert elbil. Det finnes utrolig mange andre bedre alternativer der ute om man vil ha elmotor. Anonymkode: f5947...f92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Del Skrevet 8. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: HUS i eller nær Oslo verdt 5 millioner? Hvor er dette? Anonymkode: fccfc...c44 Finnes mange hus I oslo for 5 millioner. Anonymkode: 41580...c37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå