Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har vært på sykkeltur i Frankrike, med barn?

Har tre halvstore barn på 7,9 og 13, og har lyst til å dra på sykkeltur med dem og pappen. Gjerne i Frankrike, Italia eller Spania...

Fins det noen der ute som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg har vært mye på sykkeltur, som barn... Da jeg var liten satt jeg selvsagt bakpå i barnesete og så stort sett ikke annet enn fars rumpe i 14 dager, men fra jeg var 8 syklet jeg selv. Holdt på helt til jeg ikke gadd å være med mor og far på ferie lengre. Kjempefint! Stortrivdes (selv om jeg selvsagt klagde en del også "mammaaaaaa, er vi ikke fremme snaaaaaaart? Jeg er så sliiiiiiiiiiiten!") Jeg ønsker å gjøre det samme med mine barn (en gang i fremtiden) Vi syklet fra hotell til hotell. Eller pensjonater, bed & breakfast i England. Vi likte ikke å telte, vi ville ha litt skikkelige senger og sånn. England er fint å sykle, for der er det så kort mellom landsbyene. Har syklet i Frankrike, Tyskland, Danmark selvfølgelig, BeNeLux osv. Husker fra Frankrike (syklet i Alsace) at det var forferdelig varmt, og så var det vinmarker over alt. Vin og vin og vin og vin. Kjedelig, og ikke så morsomt for meg som ikke drakk vin...

Legg ikke opp for lange dagsetapper, og ikke dra i den varmeste sesongen, det er fryktelig varmt å sykle på asfalten under stekende sol! Og bruk de små veiene, trafikk er pyton! Og pakk minst mulig, bruk gjerne kjøkkenvekten for å velge hvilke klær du skal ha med. Minst mulig!

Hilsen glad syklist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...