Gå til innhold

Tiltrekning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal til for at du blir tiltrukket av en person? Jeg har datet litt de siste årene og jeg har en tendens til å (dessverre) henge meg opp i detaljer rundt utseende til personen.. Jeg er en dame i midten av 30 årene med et helt ok utseende. Jeg har fått høre jeg er pen, vakker, søt osv, og prøver å treffe menn med et helt normalt utseende, med gode verdier, og som har like interesser som meg selv.Som oftest har jeg møtt menn via nettet. Men så møtes man da, går en tur, tar en kaffe og oppdager fort at det er "noe" ved de som jeg rett og slett finner lite tiltrekkende🙄 Det kan være noe så "teit" som at de har bittesmå hender, er kjempe lave, tynne ben, brune eller stygge tenner osv. Da er det gjort liksom.. Selv om de har så mye annet ved seg som er bra. Jeg prøver å se mellom fingrene på det, men det går bare ikke.. jeg har møtt andre som kanskje er både lave og lite hår på hodet, men da har de hatt et pent ansikt og et pent smil som har sjarmert meg i senk. Noen som har det sånn som meg? 

Anonymkode: 4d314...448

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har sluttet med nettdating. Det er så enkelt å nettelske litt og så bli skuffa når du ser dem. Er ikke noe hyggelig for meg, og jeg føler meg ikke hyggelig heller.

Anonymkode: 92d9c...402

AnonymBruker
Skrevet

For en overfladisk verden dere lever i...

Anonymkode: 0dec4...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Det du nevner er jo ikke småting egentlig da. Jeg klarer heller ikke kjempelave menn, for jeg er selv relativt høy. Føler det bare blir dumt med en som rekker meg til halsen. Og jeg orker heller ikke veldig tynne menn, for jeg er kraftig selv. Føler det som jeg dater en mygg eller noe. Ubehagelig også som dame å føle seg mye større enn mannen. For at jeg skal bli tiltrukket av en mann fysisk må han være litt høyere enn meg (i det minste jevnhøy) og litt kraftig. Det går bare ikke ellers. Synes ikke dette er så rart eller unaturlig. Hår eller ikke bryr jeg meg ikke om så lenge han er velstelt. Men dårlige tenner er stygt og unødvendig for vi har jo tannleger i dette landet. Med den levestandarden vi har i Norge i dag er det nesten bare rusmisbrukere som har synlig veldig dårlige tenner. 

Anonymkode: dc5e8...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn. Jeg er forresten TS fra tråden om at kun menn som ikke interesserer meg liker meg, og det kan også være sånne «småting» innblandet for min del.

F.eks når jeg ser inn i ansiktet på fyren og han ser virkelig ut som alderen sin (et sted mellom 50 og 55 hvis jeg skal tippe?), og jeg føler at jeg like gjerne kunne sett på min far. Da er det ingen gnist der for min del, selv om han ellers er både hyggelig og grei, og det er overfladisk av meg å bry meg om det.

Men sånn er det bare, skal man ikke ha preferanser for noe da, og bare ta til takke? Det virker som om mange mener det. Og at hvis man henger seg opp i slike «småting» så sikter man for høyt…

Anonymkode: fc14b...6be

AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo være tiltrukket av/tenne på personen man skal være kjæreste med, ellers så vil jo bli utfordrende å være intim. Begge blir miserable. Å fokusere på enkelte ting ved personen som man synes er fint fungerer ikke, så hva søren skal man gjøre da?

Anonymkode: eb2c3...ab1

AnonymBruker
Skrevet

De fleste av oss ser vel de mindre attraktive tingene med de vi møter/dater. Jeg ville gitt mannen flere sjanser så man bli kjent og da kan bli tiltrukket allikevel pga personligheten. Da vil de uattraktive tingene komme mer i bakgrunnen og ikke bli hovedfokus som ved første date når man ikke er kjent i det hele tatt.

Anonymkode: 607a2...2d1

Skrevet

Brune tenner er no go, men skjeve tenner eller tenner som ikke er perfekt synes jeg er sjarmerende. 

For meg er blikk og øyne det viktigste. Han trenger ikke være så mye høyere enn meg for å være attraktiv. Han kan godt være like høy. 

Bryr meg ikke om han har lite hår. Det er ikke det viktigste for meg, selv om jeg synes hår er deilig å rufse i. Men da kan han kompensere med skjegg og hår på brystet. 

Ellers er store hender noe jeg tiltrekkes av. Jeg har selv lange fingere. Så han må iallfall ikke ha mindre hender enn meg.  

Men har han øyne jeg kan drukne i og en behagelig stemme, så spiller det overfladiske liten rolle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er også sånn. Jeg er forresten TS fra tråden om at kun menn som ikke interesserer meg liker meg, og det kan også være sånne «småting» innblandet for min del.

F.eks når jeg ser inn i ansiktet på fyren og han ser virkelig ut som alderen sin (et sted mellom 50 og 55 hvis jeg skal tippe?), og jeg føler at jeg like gjerne kunne sett på min far. Da er det ingen gnist der for min del, selv om han ellers er både hyggelig og grei, og det er overfladisk av meg å bry meg om det.

Men sånn er det bare, skal man ikke ha preferanser for noe da, og bare ta til takke? Det virker som om mange mener det. Og at hvis man henger seg opp i slike «småting» så sikter man for høyt…

Når var du sist i et forhold? Om du er evig singel kan det tenkes du har urealistiske krav. Om du har minst ett langvarig forhold bak deg må du antakelig bare smøre deg med tålmodighet. Og selvfølgelig ikke «ta til takke».  Leste tråden din - stusser over at du ikke vet hvor gammel denne «vennen» din er? 

Anonymkode: e9c3d...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn. Men har møtt et fåtall menn hvor det har eksplodert i kroppen og jeg har sett de som perfeksjon. Venninner som har sett dem har sagt de er kjekke men at andre jeg har avskrevet har vært kjekkere. Så jeg tror at hvis det er en sinnsyk kjemi så ser man rett og slett ikke detaljene lenger. 

Anonymkode: 35cd9...ecb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis menn ikke vil møtes igjen projiserer jeg og tenker de sikkert la merke til detaljer med utseende mitt og at det er grunnen, tenker dere også sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det er litt godt og lese at jeg ikke alene om dette! Jeg har vært i to lange forhold i mitt liv, han siste var jeg gift med og fikk to barn med. Og det har gått noen år siden jeg ble skilt og har tenkt at jeg har blitt fryktelig sær..Mine venninner sier at jeg må se på andre kvaliteter i en mann enn utseende, og det er sikkert sant. Og det gjør jeg også,men det er jo først og fremst utseende man ser først og ettersom man møtes blir man kjent på et litt mer personlig plan. Men er mannen lavere enn meg (jeg er 167cm), eller tennene står på kryss og tvers i munn og de bærer preg av å være tatt lite hånd om, fokuserer jeg kun på det ved han og da hjelper det veldig lite hvor snill og grei han er ellers 😔 Og noen av disse mennene opplever jeg også som veldig fort "klamrende", om noen forstår? Noe som også er veldig lite tiltrekkende. 

Ikke lett å bli forelsket...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når var du sist i et forhold? Om du er evig singel kan det tenkes du har urealistiske krav. Om du har minst ett langvarig forhold bak deg må du antakelig bare smøre deg med tålmodighet. Og selvfølgelig ikke «ta til takke».  Leste tråden din - stusser over at du ikke vet hvor gammel denne «vennen» din er? 

Anonymkode: e9c3d...9bc

Det er lenge siden nå at jeg var i et forhold ja, så jeg er nok i kategorien evig singel. Mulig det er sånn at jeg har urealistiske krav, ja. Jeg har et langvarig forhold bak meg og noen mindre, men det langvarige var absolutt ikke bra. Så brent barn skyr ilden også.

Godt poeng det med at jeg ikke vet hvor gammel han er. Det har ikke falt seg sånn at jeg har spurt - jeg vet at han har et voksent barn som er i starten av tjueåra. Så utifra det + utseende har jeg tenkt at han må være 15 år eldre +-. 

Nå er jeg ikke interessert i han som annet enn venn da, så jeg vet ikke om jeg kommer til å spørre han heller, nødvendigvis… Merker at jeg har mest lyst til å bare stenge døra litt der.

Kanskje jeg bare må innse at jeg selv er for brent/har urealistiske krav/er for kresen.🤨

Men ja, jeg kjenner ihvertfall godt igjen det å henge seg opp i «småting».

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Det er litt godt og lese at jeg ikke alene om dette! Jeg har vært i to lange forhold i mitt liv, han siste var jeg gift med og fikk to barn med. Og det har gått noen år siden jeg ble skilt og har tenkt at jeg har blitt fryktelig sær..Mine venninner sier at jeg må se på andre kvaliteter i en mann enn utseende, og det er sikkert sant. Og det gjør jeg også,men det er jo først og fremst utseende man ser først og ettersom man møtes blir man kjent på et litt mer personlig plan. Men er mannen lavere enn meg (jeg er 167cm), eller tennene står på kryss og tvers i munn og de bærer preg av å være tatt lite hånd om, fokuserer jeg kun på det ved han og da hjelper det veldig lite hvor snill og grei han er ellers 😔 Og noen av disse mennene opplever jeg også som veldig fort "klamrende", om noen forstår? Noe som også er veldig lite tiltrekkende. 

Veldig glad for at du opprettet tråden, for du høres ut som meg! Om ikke annet så er det godt å vite at man er flere😜

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg forstår, syns jeg alltid finner feil med noens utseende og det ender opp med at de blir klamrende og forelsket 😅 men når man har vært i langvarige forhold er det jo håp, mer problematisk om du aldri hadde vært i forhold og holdt på sånn hele livet. Tror og at når man finner sånne feil så er man egentlig litt emosjonelt utilgjengelig eller ikke helt klar for forhold, og som jeg nevnte at den intense kjemien man har følt med noen andre ikke er der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig glad for at du opprettet tråden, for du høres ut som meg! Om ikke annet så er det godt å vite at man er flere😜

Jeg leste det innlegget/tråden din forresten. Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver der og jeg kjenner også igjen kommentarene på at man sikter for høyt, eller uten for min egen liga🙈 Jeg ønsker ikke noen perfekt mann eller en modell av en mann og hva man finner attraktivt er jo individuelt. Jeg blir sjarmert av en mann som er mann, en som har maskuline trekk, er renslig, normale tenner, og en normal høyde. Heller en som har noen kg for mye enn for lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvis menn ikke vil møtes igjen projiserer jeg og tenker de sikkert la merke til detaljer med utseende mitt og at det er grunnen, tenker dere også sånn? 

Nei, jeg bruker ikke tid på å gruble på det.

Anonymkode: 3ca1a...544

AnonymBruker
Skrevet

Det dummeste er vel hvis man formuleres preferansene sine a la "jeg vil bare ha en normal mann". 

Hvis man vet at man har spesifikke krav a la må være minst 180, må være muskuløs, må ha flotte tenner ol så er det lettere å ha et blikk for dette enn det vagere "normal".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg leste det innlegget/tråden din forresten. Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver der og jeg kjenner også igjen kommentarene på at man sikter for høyt, eller uten for min egen liga🙈 Jeg ønsker ikke noen perfekt mann eller en modell av en mann og hva man finner attraktivt er jo individuelt. Jeg blir sjarmert av en mann som er mann, en som har maskuline trekk, er renslig, normale tenner, og en normal høyde. Heller en som har noen kg for mye enn for lite.

Litt godt å høre at du kjenner deg igjen i de kommentarene også😅 Jeg tror virkelig ikke det handler om liga, men mer om kjemi/den it-faktoren som jeg har nevnt flere ganger i tråden min.

Jeg er helt enig i resten av det du skriver her! Jeg kan også fint falle for en mann som både har litt ekstra og en som er på den tynnere siden av skalaen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det dummeste er vel hvis man formuleres preferansene sine a la "jeg vil bare ha en normal mann". 

Hvis man vet at man har spesifikke krav a la må være minst 180, må være muskuløs, må ha flotte tenner ol så er det lettere å ha et blikk for dette enn det vagere "normal".

Som jeg skrev over her, så ønsker jeg heller en som har et par kg for mye enn for lite, og som har maskuline trekk. Mao en normal mann. Han må ikke være over 180cm. Men det er jo litt forskjell på en som er 165 høy og 180?De aller fleste menn er vel rundt 180cm høye? Og normale tenner med en ok tannstatus er vel heller ikke for mye å be om? Ts.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...