AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #41 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Der min gikk 9/930-15 der jeg jobber 8-15 selv leverte jeg 9/9.30 og hentet 14.30 Anonymkode: b6db3...b91 Hvordan klarer du å levere 0930 og hente 1430? Skjønner det som du jobber i barnehage, og da har du vel 7.5 timers dag på jobb som andre arbeidstakere? Anonymkode: aa3b6...8dc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #42 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle ønske systemet var som i Sverige; ungen får kun være i barnehagen når foreldrene er på jobb. Foreldrene må levere arbeidstidene sine til BHG. Har foreldrene fri må barna være hjemme. Har foreldrene permisjon får søsken-barna maks 15-25 timer per uke. Anonymkode: 8fc24...18b Det ville vel ikke gjort noen videre forskjell? Folk må jo få ha barna i barnehagen i arbeidstiden pluss reisetid, og for enslige foreldrene og foreldrene der begge har fast arbeidstid blir jo det fort 9 - 10 timer uansett. Vil dere endre dette, bør dere jobbe for seks timers arbeidsdag for småbarnsforeldre. Anonymkode: dd2f5...f56 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #43 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det varierer veldig. Noen barn er i barnehagen 7.30-16.30 og andre er i barnehagen 9-14. Det kommer an på foreldrenes behov, om de jobber lange dager og må ha barnet lange dager i barnehagen, eller om de er hjemme i fødselspermisjon med søsken og kan ha korte dager. Generelt er det beste for barnet å slippe veldig lange dager hver dag hvis det er mulig å få det til. Anonymkode: 9ea85...bdd Og noen har 7-17….. Anonymkode: ba8a7...437
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #44 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle ønske systemet var som i Sverige; ungen får kun være i barnehagen når foreldrene er på jobb. Foreldrene må levere arbeidstidene sine til BHG. Har foreldrene fri må barna være hjemme. Har foreldrene permisjon får søsken-barna maks 15-25 timer per uke. Anonymkode: 8fc24...18b Enig Anonymkode: b6db3...b91
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #45 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvordan klarer du å levere 0930 og hente 1430? Skjønner det som du jobber i barnehage, og da har du vel 7.5 timers dag på jobb som andre arbeidstakere? Anonymkode: aa3b6...8dc Jobbet redusert for å ha tid med barnet , så leverte en av oss og den andre hentet Anonymkode: b6db3...b91
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #46 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tro hva du vil. Og jeg sa "vi" som jobber med barna, ikke "meg". Barn som er i barnehagen 10 timer fem dager i uka, ser jo nesten ikke sine egne foreldre annet enn i helger, og 1-2 timer hver dag. Klart vi kjenner de minst like godt som foreldrene. 10 timer opphold i barnehage hver dag for små barn, burde rett og slett ikke vært lov. Jeg driter i om folk får dårlig samvittighet om jeg sier min ærlige mening, for det er fakta. Voksne jobber 7,5-8 timer om dagen, barna er der 10 timer. I et ekstremt bråkete, krevende miljø, med tusenvis av inntrykk. Da jeg var nyutdannet, var maks oppholdstid 9 timer pr dag. Nå er det 10. Og det er ikke til barnas beste, i hvert fall. Anonymkode: ca4a5...b5f Her kan vi være enige; 10 timer er for lenge for små barn å være i barnehagen. Men hva skal foreldrene gjøre da, når en ordinær arbeidsdag er 8 timer og man er nødt til å bosette seg en viss reisevei fra jobb pga. boligprisene? 🤷♀️ Det er slett ikke uvanlig å ha en times reisevei til jobb. Selv bosatte vi oss nær min jobb (og et stykke fra mannes jobb, siden boligprisene er snillere her) og det var helt fint det, helt til arbeidsplassen min flyttet og de i tillegg fjernet parkeringsplassen min. Bor fortsatt temmelig nærme jobb, men bruker likevel 45 minutter med kollektivt fra vi går ut av døra til jeg er på jobb. 🤷♀️ Mannen er borte i 11 timer i forbindelse med jobb, så ikke mye hjelp å få derifra. Sånn er det bare. Anonymkode: b5c02...32d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #47 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tenker de bare på barnehagen som en oppbevaringsplass da, ikke som et pedagogisk tilbud. Det kan umulig være bra for de barne med arbeidsløse foreldre. I Norge er jo også barnehagen et utgjevnende tiltak. Anonymkode: 938a1...ef7 De får jo nettopp være der i kjerntiden, hvor bemanningen er på topp! Ingenting er bedre, tenker jeg. Barnehagen i Sverige er høyst anerkjent som en pedagogisk arena. I Norge blir barnehagen brukt som en oppbevaringsplass hvor foreldre leverer barna når de har fri, for å gjøre ærender, lange dager når de er i permisjon selv etc. Da blir kvaliteten barna får mye lavere, siden regjeringen ikke evner å gjøre noe med bemanningen. Bemanningen i norske barnehager er lagt opp til at barnehagen ikke skal være full tilnærmet hele åpningstiden. Full bemanning 3 ansatte på 9 småbarn og 3 ansatte på 18 storebarn gjelder jo kun noen timer om dagen. 09-14 ca, alt etter åpningstiden. Anonymkode: 94561...29e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #48 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De får jo nettopp være der i kjerntiden, hvor bemanningen er på topp! Ingenting er bedre, tenker jeg. Barnehagen i Sverige er høyst anerkjent som en pedagogisk arena. I Norge blir barnehagen brukt som en oppbevaringsplass hvor foreldre leverer barna når de har fri, for å gjøre ærender, lange dager når de er i permisjon selv etc. Da blir kvaliteten barna får mye lavere, siden regjeringen ikke evner å gjøre noe med bemanningen. Bemanningen i norske barnehager er lagt opp til at barnehagen ikke skal være full tilnærmet hele åpningstiden. Full bemanning 3 ansatte på 9 småbarn og 3 ansatte på 18 storebarn gjelder jo kun noen timer om dagen. 09-14 ca, alt etter åpningstiden. Anonymkode: 94561...29e Tja, det er tross alt ikke så mange som har en masse ekstra fridager, da. Ikke så mange som er i permisjon til en hver tid heller. Det er neppe mange nok som ville blitt rammet av dette til at det ville monne noe videre. I tillegg må det nevnes at barnehagetilbudet i Sverige også er mer fleksibelt for foreldre med ukurante arbeidstider, blant annet finnes det nattåpne barnehager. https://www.tv2.no/a/7521967/ Anonymkode: dd2f5...f56
Tuppeluri Skrevet 8. august 2021 #49 Skrevet 8. august 2021 Jeg går på AAP og er hjemmeværende foreløpig. Prøver å få meg en 50% stilling en eller annen plass fordi jeg er nødt å få meg noe å gjøre. Kommer til å gi guttungen korte dager hver dag så langt det lar seg gjøre. Også kommer jeg til å gjøre alle ærendene mine mens han er i barnehagen. Regner med det blir fra rundt 08 eller 09 til 14-15, siden jeg likevel er mye hjemme om dagen. Sønnen min har mest sannsynlig godt av å komme seg i barnehagen, for jeg merker han kjeder seg her hjemme, selv om jeg underholder han hele dagen, så er det ikke nok. Å jeg bruker det ikke som en "barnepasser plass", men som en plass han får mulighet til å utvikle seg på andre måter enn det han får her hjemme med meg, og sosialisere seg med andre barn.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #50 Skrevet 8. august 2021 Han jobber turnus, jeg har kontorjobb med en del fleksibilitet. Leveres 9:00 og hentes mellom 14:30 og 15:00. Jeg jobber heller litt på kvelden for å gi henne kortere dager. Hun har aldri vært mer enn 6 timer i barnehagen og har som mål at hun ikke skal være det, jeg skal bytte jobb om en stund og har forhandlet frem lik fleksibilitet for å kunne gi slike dager, visst ikke hadde jeg eller mannen jobbet litt redusert. Anonymkode: cf2af...5f6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #51 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare av nysgjerrighet; hva gjør du når du egentlig er ferdig på jobb? Er det mere jobb (ubundentid/lærer eller andre ærender?). Spør fordi jeg selv får dårlig samvittighet for å gå på butikken før jeg henter (før covid da). Anonymkode: 94561...29e Det er ofte journalføringer, tvangsmeldinger osv.. Jobber i døgnbemannet bolig med en del utagerende brukere. Sjelden man får tid til å dokumentere når man faktisk er på jobb. Er meningen at vi skal gjør det fra 15.00-15.15. Men tar ofte lengre tid. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det! Anonymkode: 4cd34...fcf
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #52 Skrevet 8. august 2021 9.30-14.30 er normalt for oss. Noen ganger en time lenger. Kort vei til jobb og turnus. Anonymkode: c1dc1...19c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #53 Skrevet 8. august 2021 Jeg har et barn på 2,5 år, og på hennes avdeling er det ingen barn som blir levert etter 09 eller hentet før klokka 15. Tur, samling eller andre felles aktiviteter starter klokka 09, så da ønsker de ansatte at alle barna skal være på plass. Fruktmåltidet starter mellom 14 og 14:30, så henter man før 14:45 er det midt i måltidet. Nå sover fortsatt alle barna på mitt barn sin avdeling, så da får de en liten pause på 1-1,5 time, og da har de ofte våknet rett før fruktmåltidet. Anonymkode: 7bcc8...655 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå