Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har dere noen forslag på god og sunn frokost for en kresen dame som vil ned i vekt? 🙂 

Jeg spiser liker ikke brød og knekkebrød, og prøver å holde meg unna melkeprotein pga kviser 🙂

Spoiler
Spoiler

Får ikke fjernet denne 😂

Endret av Anita.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chiagrøt eller havregryn med soyamelk? Eller bare droppe frokosten. Jeg spiste løksuppe til frokost i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Noe du ser for deg å spise til frokost også på lang sikt. Om du velger noe du egentlig ikke liker så kommer du til å falle tilbake på gamle vaner, og kiloene kommer rett tilbake. 

Jeg er normalvektig. Frokost er typisk kokt egg på rugsprø. Eller frøknekkebrød med hummus og paprika. Eller smoothie på bær, grønnsaker og frø. Eller chiagrøt med bær. Ofte bare kaffe da jeg ikke er sulten på morgenen. 

Anonymkode: 049f4...44a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det funker best å bare droppe hele frokosten.

Anonymkode: 5ecb4...359

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke frokost og sparer derfor de kcal til litt senere på dagen. Spiser ofte knekkebrød til lunsj og kveldsmat. Men det er fordi jeg liker det. Spis noe magert som du liker

Anonymkode: fa678...bff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker en kaffe i 9-10 tiden. Ventet med første måltid til ca 12. Gjerne en salat med laks/kjøttpålegg/egg/bacon osv. 

Anonymkode: 672d8...4fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt kokt på vann, tilsett hakkede valnøtter og banan.

Salat/ ønskede grønnsaker + f.eks kylling og cashewnøtter eller egg og reker.

Tomatbønner, speilegg, agurk og tomat.

Anonymkode: feb64...ea8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Havregrøt kokt på vann, tilsett hakkede valnøtter og banan.

Salat/ ønskede grønnsaker + f.eks kylling og cashewnøtter eller egg og reker.

Tomatbønner, speilegg, agurk og tomat.

Mye sukker. Mange kalorier. 

Greit nok om man er fysisk aktiv og spiser stor frokost, mindre resten av dagen. Ellers ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Greit nok om man er fysisk aktiv og spiser stor frokost, mindre resten av dagen. Ellers ikke. 

Dette var de vanligste frokostene mine da jeg slanket meg. Tror altfor mange sprekker på ettermiddag el kveld fordi de spiser for lite/ for små måltider på dagtid. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette var de vanligste frokostene mine da jeg slanket meg. Tror altfor mange sprekker på ettermiddag el kveld fordi de spiser for lite/ for små måltider på dagtid. 

Du gikk ned til ønsket vekt, og har holdt deg stabilt der noen år? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser grønnsakssuppe, enkel med bare buljong.  eller smoothie :) 

Anonymkode: 01fe0...366

AnonymBruker
Skrevet

Mine go to frokost/lunch:

2-3 sport+ knekkebrød med magerost skinke. Kanskje et kokt egg, en frukt eller gulrot.

Havregrøt laget på 1 dl gryn + vann. Toppet med noen spiseskjeer cottage cheese og 1 ts peanøttsmør. Har av og til på en hakket frukt/bær.

2 kokte egg og en banan.

Som regel spiser jeg ikke frokost og har lunch som første måltid (med mindre jeg trener om morgenen)

Anonymkode: e151a...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Enten smoothie bowl eller to stekte egg med grønnsaker på siden (avokado, paprika og spinat).

Anonymkode: 9294d...5ac

AnonymBruker
Skrevet
Anita. skrev (10 timer siden):

Hei, har dere noen forslag på god og sunn frokost for en kresen dame som vil ned i vekt? 🙂 

Jeg spiser liker ikke brød og knekkebrød, og prøver å holde meg unna melkeprotein pga kviser 🙂

Vis skjult innhold
  Vis skjult innhold

Får ikke fjernet denne 😂

knekkebrød med makrell i tomat

Anonymkode: b33e7...756

AnonymBruker
Skrevet

Egg som du visper og steker i pannen som en pannekake, fyll med mager skinkeost på tube (eller lignende) og grønnsaker, purreløk, paprika brett og la det varme litt. Digg. 

Smothies. 

Dobbel 0 vanilje yoghurt med blåbær og granola. 

Mye sukker? Høres ut som sunne frokoster. 

Anonymkode: a157f...27d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mye sukker? Høres ut som sunne frokoster. 

Anonymkode: a157f...27d

Tomatbønner matcher nesten sjokolade i sukkerarter og stivelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt laget på 1 dl gryn + vann. Toppet med noen spiseskjeer cottage cheese og 1 ts peanøttsmør. Har av og til på en hakket frukt/bær.

Det er vanskelig å se hvor mye ts ønsker av kalorier. Og vanskelig å si hvor mye hver av oss andre spiser av kalorier. 

Men de dagene jeg spiser cottage cheese som 1 av 3 måltid, består det av nettopp 2-3 ss mager cottage cheese, med litt bær og ca. 5-10 nøtter/mandler/walnøttkjerner.

Tar med eksemplet ovenfor for å vise at det blir ekstra kaloririkt med havregrøt og peanuttsmør i tillegg.

Anonymkode: 672d8...4fc

Skrevet

Jeg spiser stort sett havregryn med ekstra lett melk på. Lar den stå litt så havregrynene sveller. Den holder meg mett lenge og jeg får stabilt blodsukker.

Alternativt spiser jeg 2 stk Sport+ knekkebrød med magert pålegg. Smoothie har jeg nå valgt bort pga fruktsukker (jeg har stort sett laget dette av bær). 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tomatbønner matcher nesten sjokolade i sukkerarter og stivelse. 

Tomatbønner: 14 g karber pr 100 g. 83 kcal.

sjokkis: rundt 60 g karber, over 500 kcal

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Spiser to stk Weetabix med vann, som en varm grøt. 136 kcal som holder meg god og mett fram til lunsj. Veldig enkelt, slipper å tenke og dra fram forskjellige ingredienser, koke grøt i kjel og få oppvask osv - det er bare  å koke opp vann i vannkokeren og blande rett i skåla.

I helgene spiser jeg gjerne knekkebrød med div pålegg, evt brød.

Anonymkode: 9138b...357

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...