AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Dette er ekstremt flaut og ekkelt, og det er like før jeg ikke engang gidder skrive dette - men jeg trenger virkelig hjelp. 18 år gammel jente, har vært veldig seksuell aktiv siden jeg var 15 (et par forhold) Har ganske så ille angstlidelse og sliter en del med depresjon. Sier dette bare da det er relevant til hva jeg skal prøve å komme fram til. Har lenge hatt en del underlivsproblemer, som hyppig urinveisinfeksjon og (muligvis) gardnerella. Har gått på MASSE antibiotika for urinveisinfeksjonen fordi den vanligvis ikke går over av seg selv, og får det kanskje 1 gang i måneden. Vet dette er drit ekkelt og det ikke fins noe unnskyldninger for det, men nå er det nok. Jeg har hatt veldig tykk-ish, kremete og illeluktende utflod i kanskje 1-2 år. Jeg har alltid vært, og er fortsatt, sikker på at det er underlivssopp. Men når jeg startet å lese litt rundt så står det at soppinfeksjon ikke skal ha noe lukt…. Jeg fikk min mor til å kjøpe stikkpille OG krem, begge ga ikke noe funk og det var da jeg faktisk bare ga opp på og få fjernet dette. Tørr ikke dra til min fastlege om dette, da det er drit flaut og jeg skammer meg svært. Mitt spørsmål er da: HVA kan dette være???? Og HVORDAN blir jeg kvitt den jævla (tykke og illeluktende) utfloden? Anonymkode: f3b79...4c3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå til legen. Anonymkode: 5217a...727 Ikke aktuelt. Anonymkode: f3b79...4c3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke aktuelt. Anonymkode: f3b79...4c3 På tide å bli voksen. Anonymkode: 5217a...727 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Du kan kjøpe Diflucan på apoteket uten resept. Pille som tas oralt. Men selvfølgelig må du klare å gå tim legen. Du er 18 år. Anonymkode: 5217a...727
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Hvilken farge har utfloden? Er det klumper i den (som cottage cheese)? Kommer det tilbake i forbindelse med mens, eller kommer det på tilfeldige tidspunkt? Bruker du kondom med hver sexpartner? Har partnerene dine også behandlet seg for sopp? Det må han/de gjøre ellers smitter dere hverandre frem og tiobake (ping pong-smitte). Anonymkode: b5b26...7a3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Legen er der for å hjelpe deg. De har nok sett dette hundre ganger før og blir ikke sjokkert over noe. Ikke tenk at det er flaut, for det har du ingen grunn til. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde sopp i 2 år, masse runder diflucan, kremer og styr. Høres ut som du er der.. stikk til Volvat eller et annet sted de har gynekolog, få tatt en mikrobiologisk prøve og få ordentlig hjelp. Jeg fikk til slutt borsyrevagitorier,, eneste som hjalp. Og fikk påvist en del mangler i ernæringen fra blodprøve, f.eks lav d-vit og jern, som gjør det vanskelig å stå imot slike infeksjoner. Det er skikkelig dritt å ha sopp lenge, så dette bør du bli kvitt! Lykke til. Anonymkode: 3f634...407 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Bakteriell vaginose lukter «råttent», kan også være det du har. Men du er voksen og må faktisk lære å ta ansvar for deg selv, hvilket betyr å gå til legen. Du kan ringe Volvat eller andre private aktører og be om kvinnelig gynekolog. De jobber med dette daglig og jeg kan love deg at de ikke tenker på dette eller deg som ekkelt og skammelig - men som noe helt normalt. De er det jo for å hjelpe deg! Ubehagelig første gangen, men etter hvert går det bedre. Vi har alle vært der. Anonymkode: 77563...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Du behøver ikke gå til Volvat og betale i dyre dommer. Hvis du ikke vil gå til fastlegen din kan du gå på helsestasjon for ungdom. Det er gratis frem til du fyller 20 år (noen steder opp til 24 år). Undersøk på kommunens nettsider, eller spør helsesøster på skolen din, om åpningstider på helsestasjonen. Anonymkode: b5b26...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke aktuelt. Anonymkode: f3b79...4c3 Da får du fortsette å ha problemet da. Anonymkode: 4e623...260
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå