AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Når det kommer til hår, klær osv hos barna mine har jeg latt de bestemme selv, men min 13 åring ønsker nå å ta piercing, hun har ikke bestemt seg om det skal være i øret eller andre steder, jeg kjenner jeg er litt skeptisk, jeg er litt der at hår vokser ut, så klipp deg hvordan du vil, klær kan man endre om man ikke liker, men hull i kroppen er hull. Hva mener dere, hun har hull i ørene men vil nå ha 4 hull ihvert øre, evt hull i nesen. Jeg forstår at dette er en brytningsfase og hun er påvirket av venner, samtidig har hun alltid gjort det motsatte av klassekameratene og gått egne veier uten å falle for press. Har sagt at vi skal snakke med en salong å at hun evt må ta hullene gradvis (mest med yanke på å stelle såret) Hadde dere godtatt dette? Ønsker helst ikke svar fra noen som har kun har småbarn da det meste er ønskedrøm, men fra noen med ungdom Anonymkode: 177b7...150
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Hull i nesen er ikke det verste, er ikke sånn at det blir et synlig arr Hadde selv hull i leppa når jeg var 13. Har et lite hull der det var, men tenker aaaldri over det. så lite synlig som det er! Anonymkode: dd0c1...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Jeg har sagt at min datter kan få hull i nesa når hun er 15, dersom piercingstudioet sier det er ok. Ekstra hull i øret hadde jeg godtatt da hun var 13 (men det har hun ikke spurt om). Anonymkode: e6068...f00 3
ops2 Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 (endret) Jeg synes flere hull i ørene er ok for en 13-åring. Og det er fornuftig å ta de gradvis. Piercing i nesen... vel, jeg vet ikke. Jeg synes det bør ikke tas av 13-åringer. De fleste som driver seriøst med piercing, har selv satt aldersgrense på 16 år. PS: Min datter er 15, og hadde hun ville ha hull andre steder enn i ørene, så hadde jeg sagt nei. Endret 8. august 2021 av ops2 5
Ulrikke Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Jeg har sagt til min 15-åring at hun får betale selv dersom hun ønsker piercing. Hun blir 16 før årsskiftet, og da trenger hun vel ikke tillatelse lenger heller. Foreløpig har hun kommet fram til at hun ikke gidder å bruke sine penger på det. Hun har flere hull i ørene da. Men pga idrett er det ikke så ofte øredobber i de hullene...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Hadde sagt nei til hull i nesen, da det blir arr. Og det kan lett syntes dersom hun er uheldig. Anonymkode: f90b5...e3c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Ekstra hull i ørene er innafor. Anonymkode: f90b5...e3c 2
Strange Doll Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hull i nesen er ikke det verste, er ikke sånn at det blir et synlig arr Hadde selv hull i leppa når jeg var 13. Har et lite hull der det var, men tenker aaaldri over det. så lite synlig som det er! Anonymkode: dd0c1...b7e samme her, jeg tenker ikke over mitt arr i leppen nå i ettertid 2
Arkana Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde sagt nei og mener at slike valg får de evt ta når de selv er voksne og forhåpentligvis ikke er like flyktige og lettpåvirkelige i valgene sine.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Moren min sa at jeg kunne få pircing i nesa når jeg var 17. Gikk med på det. Er i dag 33 og har ikke pircing i nesa. Fordi moren min hadde helt rett. Det var en fase fordi alle andre gjorde det. Hull i ørene er helt innafor syns jeg. De hullene vokser igjen, men hun burde betale halvparten selv syns jeg. Så hun lærer at ting kommer ikke gratis. Anonymkode: 3976e...65e 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Min 15-åring har septum. Når hun en dag vil ta den ut, vil den ikke etterlate noen synlige arr. Hun kan også vippe den opp hvis det er ganger hun ikke vil at den skal være synlig. Helt uproblematisk. Anonymkode: 0237a...281
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Tok hull i navelen da jeg var 14. var gammel nok til å vite at det var noe jeg ville ha. Mamma gikk inn og ga tillatelse også satte hun seg på Peppes og ventet mens jeg fikk det. Hun var ikke egentlig «for» det og jeg måtte betale selv. Enkelt og greit, jeg visste det kom til å gjøre vondt, jeg betalte for det selv. Har den fortsatt idag, er ikke nødvendigvis noe jeg tenker over nå lenger, men lar den være der. Hvem bryr seg om et bittelite arr om man tar den ut? Anonymkode: 6271b...cbc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde tre piercinger i ansiktet da jeg var ungdom. Det er arr der nå. Jeg er 32 nå. De er synlige, for folk har kommentert og spurt. Men jeg bryr meg ikke. Artige minner, bare 😁. Savner litt å ha piercingene, syns de var kule. Men måtte ta de ut etterhvert pga jobb. Anonymkode: 00486...8fd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde sagt nei til hull i nesen, da det blir arr. Og det kan lett syntes dersom hun er uheldig. Anonymkode: f90b5...e3c Nei det blir det ikke. Anonymkode: e24d6...6b3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Vanlige hull i ørene er også piercing bare "mer akseptert". Hadde latt henne ta. Jeg tok min første da jeg var 14. Tok den under leppa. Jeg er i dag 32 og har den enda + i nesa. Får arr av kviser også 🤷♀️ Anonymkode: 3c1a1...c49 1
C8H10N4O2 Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde ikke latt en 13-åring jeg var foresatt for ta piercing andre plasser enn de vanlige i øreflippene. Tror kanskje jeg hadde satt grensa ved etter konfirmasjon. Selv tok jeg i nesa da jeg var 17, og har det fortsatt nå noen-og-20 år senere 😜
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når det kommer til hår, klær osv hos barna mine har jeg latt de bestemme selv, men min 13 åring ønsker nå å ta piercing, hun har ikke bestemt seg om det skal være i øret eller andre steder, jeg kjenner jeg er litt skeptisk, jeg er litt der at hår vokser ut, så klipp deg hvordan du vil, klær kan man endre om man ikke liker, men hull i kroppen er hull. Hva mener dere, hun har hull i ørene men vil nå ha 4 hull ihvert øre, evt hull i nesen. Jeg forstår at dette er en brytningsfase og hun er påvirket av venner, samtidig har hun alltid gjort det motsatte av klassekameratene og gått egne veier uten å falle for press. Har sagt at vi skal snakke med en salong å at hun evt må ta hullene gradvis (mest med yanke på å stelle såret) Hadde dere godtatt dette? Ønsker helst ikke svar fra noen som har kun har småbarn da det meste er ønskedrøm, men fra noen med ungdom Anonymkode: 177b7...150 Hull i nesen er vel 16år på? Ikke ta det før det, har arr enda! Ørene må være greit men ikke andre plasser! Anonymkode: 82ebd...06c
KillerKitty Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde piercing i leppa jeg var 14-15. Tok den ut et pr år etterpå. Har kun et lite arr der nå, null stress
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hull i nesen er ikke det verste, er ikke sånn at det blir et synlig arr Hadde selv hull i leppa når jeg var 13. Har et lite hull der det var, men tenker aaaldri over det. så lite synlig som det er! Anonymkode: dd0c1...b7e Jeg hadde også i leppa, to stk. Jeg tenker på det hele tiden og angrer så sykt mye! Har også hatt piercing i øyenbrynet, nesa, tunga, brystvorten og på hånda av alle plasser. Var ikke en gang skikkelig dermapiercing, men i en hudflipp. Den jeg angrer på er de to i leppa. For det er de eneste hullene som vises i dag, selv sminke kan ikke skjule hullene, de vises faktisk mer jo mer jeg prøver å dekke over dem. Har også hatt helix (tre ganger), tragus og industrial. Har bare vanlig øreflipp piercingene i dag. De andre har grodd igjen med årene. Skulle ønske mamma sa nei til den stygge og heslig snakebite da jeg var 13 år og emo i 6 måneder. 🤦♀️ Alle jeg kjenner fra de årene angrer på de piercingene og monroe piercingen som var så populær det året vi gikk på ungdomskolen. Alle har stygge hull i ansiktet i dag. TS, vis ungen bilder av hvordan det ser ut mange år senere. Et stygt tilfeldig hull midt i ansiktet som aldri går bort! På avstand så ser du ut som at du har en evig stygg kvise i trynet. Er du heldig så kan det se ut som en føflekk mens på nært hold så ser du jo at det er et hull i ansiktet. Mine ser slik ut, et tydelig hull. Anonymkode: 78ba3...125 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 Strange Doll skrev (8 timer siden): samme her, jeg tenker ikke over mitt arr i leppen nå i ettertid Samme her, har hatt to piercinger i underleppa. Er bare to veldig fine hull, ene synes såvidt. Anonymkode: e784e...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå