Gå til innhold

Søster som kritiserer oppdragelsen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun nevner det med ord til andre , men nevner det med kroppsspråk til meg og barna. Det er så tydelig for andre når hun er misfornøyd at hun slipper i grunnen å bruke ord. Det er ikke bare barna mine som hun er misfornøyd med, det er også hva andre voksne mennesker sier eller mener. Eller gjør. Men denne gangen tok jeg ut barna mine som eksempel. 
Hun har en viss standard for hvordan hun vil at andre mennesker skal være. Hun sitter også å kritiserer sine stebarn som nå er voksne. Og ingen er så fullkomne som sine egne.. De er feilfrie og helt fantastiske. Hun har også en tendens til å opphøye seg selv også veldig. Hennes interesser er de aller beste, og deler du ikke disse så er du ikke i omgangskretsen hennes. Hun har nok dumpet en del venninner opp gjennom pga krav til standard. 

Jeg øver stadig på det å sitte i ro og ta i mot beskjeder, og det er jo ikke sånn at barna mine springer rundt og skråler hver gang vi spiser middag, men når de er ferdige å spise middag , sier takk for maten og setter tallerken på plass- synes jeg det et ok at barna går å leker enn at de skal sitte å snakke med oss voksne. 

Anonymkode: f01e2...dbe

Bare å kutte dette mennesket. Hun er toxic. Hadde ikke orket. Bare si at vi omgir oss ikke med mennesker som driver å snakker så stygt om andre  

Anonymkode: 6904c...5fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her, jeg har også havnet i et merkelig avstandsforhold til min søster. Men det er fordi jeg misliker ting som hun sier og har gjort, spesielt i 20årene. Jeg klarer ikke legge det fra meg, alle disse teite tingene som har skjedd oppigjennom, fordi hun vokser liksom aldri opp eller tar ansvar for det hun gjør.. Hun lar ting "fare" og syns det er bedre å overse ting, enn å ta de opp med meg. Jeg føler derfor at hun ikke respekterer meg og mitt og er teit som Ike tør å ta en diskusjon, og at initiativet alltid ligger hos meg. En litt annen vinkling kanskje men.. 

😉 Det er antagelig ikke stort du kan gjøre. Vær fornøyd med deg selv og din egen barneoppdragelse? Eventuelt spørre hvorfor hun setter så høye krav, men da kan det jo hende hun blir fornærmet. Jeg er også en person som stiller krav. Om kravene er for høye, ville jeg nok ikke trodd deg på, fordi det er standarden jeg setter for meg selv på en måte? Og det spørs litt hva det er også. Men for å ta ditt eksempel:  Jeg mener at et barn burde lære seg å sitte nogenlunde stille på besøk, bare fordi det er vanlig folkeskikk, så kan de løpe og springe som gale seinere, dvs etter at de har sittet stille en stund.. (alder på barnet  spiller også en rolle her da men.. ) Men årsaken til dette er fordi jeg ønsker at mitt barn skal bli akseptert av så mange som mulig, fordi jeg vet folk eller andre barn kan reagere på barn som ikke klarer å sitte stille. Det handler om at barn skal lære selvdisiplin. Men jeg er ikke et forferdelig menneske av den grunn, og jeg tenker heller ikke spesielt negativt om barn som ikke sitter stille. Jeg tenker at det finnes mange veier til målet, og mange løsninger. Men før eller siden burde man lære seg å sitte stille. Det er faktisk litt rart hvis en tiåring løper rundt middagsbordet på besøk. Og det er sårt for en 15åring å få beskjed/bli avvist av sine jevnaldrende fordi hn oppfører seg annerledes.. Det må med andre ord altså øves på. Nå tenker jeg heller ikke at jeg er streng. Jeg ville lagt inn rettferdig arbeid med barnet mitt og øvet på dette og forklart hvorfor det er sånn at man må sitte stille. 

Nå har jeg sagt min mening om det å sitte stille ved bordet.. Det er kanskje noe sånt du kan forvente til svar. 😊 Men det kan hende disn søster ytret en bekymring, og at det ikke var vondt ment I det hele tatt? Avhengig av hvilket øre man bruker.. 

Anonymkode: 10da2...70b

Vent nå litt... du skriver at søsteren din vokser liksom aldri opp eller tar ansvar for det hun gjorde i 20-årene, samtidig som du går rundt og dømmer noen FORTSATT for det det hun sa og gjorde i 20-årene...? I alle dager. 

Høres ut som noen trenger en runde med seg selv.....

Anonymkode: 76a11...8b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vent nå litt... du skriver at søsteren din vokser liksom aldri opp eller tar ansvar for det hun gjorde i 20-årene, samtidig som du går rundt og dømmer noen FORTSATT for det det hun sa og gjorde i 20-årene...? I alle dager. 

Høres ut som noen trenger en runde med seg selv.....

Hun er fortsatt i 20 årene, det er ikke så fryktelig lenge siden.. Altså... Men ja, jeg har gått mange runder med meg selv, og lurt på hva I alle dager.. 

Hun minner meg om ts egentlig. For hun legger frem saker på en måte som tilsier at alle er enig med henne hele tiden.. Dessuten har vi også hele tiden uenigheter, i tillegg til at jeg mener mye rart også I følge henne. Meninger jeg ikke selv er klar over at jeg har😂 Hæhæ men joda, tar gjerne en runde til jeg, en lang runde en.. En fjellrunde tenker jeg😂 Mer fornuftig med runde på fjellet end å bli med på rundene hennes

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun er fortsatt i 20 årene, det er ikke så fryktelig lenge siden.. Altså... Men ja, jeg har gått mange runder med meg selv, og lurt på hva I alle dager.. 

Hun minner meg om ts egentlig. For hun legger frem saker på en måte som tilsier at alle er enig med henne hele tiden.. Dessuten har vi også hele tiden uenigheter, i tillegg til at jeg mener mye rart også I følge henne. Meninger jeg ikke selv er klar over at jeg har😂 Hæhæ men joda, tar gjerne en runde til jeg, en lang runde en.. En fjellrunde tenker jeg😂 Mer fornuftig med runde på fjellet end å bli med på rundene hennes

Ts her. Altså jeg tilegner henne ingen meninger. Det er stort sett henne selv som snakker… jeg sitter stort sett å observerer, smiler og nikker. Ønsker ikke å lage diskusjoner foran de andre i familien. Så snakk for deg selv .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her. Altså jeg tilegner henne ingen meninger. Det er stort sett henne selv som snakker… jeg sitter stort sett å observerer, smiler og nikker. Ønsker ikke å lage diskusjoner foran de andre i familien. Så snakk for deg selv .

Ok👌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Snakker om at du bør gå i deg selv litt. Du skjønner tydeligvis ikke hva en runde betyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...