Gå til innhold

Har (covid) vaksiner endret ditt syn på dyretesting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både Moderna og Pfeizer brukte dyr i testperioden sin. Hva tenker du om det? Man vet jo at dette ikke er noe nytt nåe det gjelder vaksiner, men spesielt dere som er i mot dyretesting? Umoralsk? Greit?

Anonymkode: 71d7f...c02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes fremdeles det er et nødvendig onde.

Anonymkode: 94a82...b53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lovlig å selge medisiner som ikke er testet på dyr, så den diskusjonen kan vi allerede legge død

Anonymkode: dfaa5...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke lovlig å selge medisiner som ikke er testet på dyr, så den diskusjonen kan vi allerede legge død

Jeg er klar over at det er en del av selve testfasen. Men det er likevel mange motstandere av dyretesting.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er klar over at det er en del av selve testfasen. Men det er likevel mange motstandere av dyretesting.

Tror ikke det er så mange mennesker med hode på riktig plass som synes vi skal hoppe over testfasen på dyr.

Skrevet

Jeg vil heller ha det testet ut på dyr enn å være en forsøkskanin selv men nå er det ikke meg du spør heller for jeg har alltid vært for at ting må testes ut før vi mennesker skal putte det i oss.

Uansett så kjenner jeg mange som virkelig kan kalles dyreelskere men selv de ser behovet for dyretesting når det kommer til medisiner og slikt. Medisiner er en nødvendighet, sminke er ikke en nødvendighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med veterinærmedisiner. Tenker du at de heller ikke skal testes på dyr? Skal de testes på mennesker? Eller ingen testing overhodet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med veterinærmedisiner. Tenker du at de heller ikke skal testes på dyr? Skal de testes på mennesker? Eller ingen testing overhodet?

Det er jo ikke det hun sier.. Hun lurer jo på hva dyrevernere tenker om dette. Det er jo interessant syns nå jeg. Noen vil kanskje vurdere det etter prosessen, antall døde/mishandlede dyr etc, aner ikke om noen har oversikt over det. Sikkert ingen her hvertfall. Hvertfall ikke jeg 😂 Aner ingenting om hvordan dette har foregått eller hvordan det foregår til vanlig. 

Anonymkode: c72f0...65d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imot dyretesting, men jeg tar vaksiner. Det er viktig å beskytte de svakeste, og da godtar jeg vaksiner som dessverre er testet på dyr. Jeg innser at for medisin er det nødvendig iblant, og sånn er det.

Men jeg syns det er helt unødvendig for kosmetikk og hudpleie. Jeg bruker ikke sminke, hudpleie eller noe annet testet på dyr, og er glad jeg tok det valget for mange år siden. 

Anonymkode: 66bf7...9ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne de ikke brukt dødsdømte fanger til sånt egentlig? Dersom de går med på det selv for å leve litt lengre. Jeg VET at det ikke er innafor, men det hadde jo vært en mulighet likevel. 

Anonymkode: c66d5...2a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor kunne de ikke brukt dødsdømte fanger til sånt egentlig? Dersom de går med på det selv for å leve litt lengre. Jeg VET at det ikke er innafor, men det hadde jo vært en mulighet likevel. 

👍

Anonymkode: 8c7d5...efb

AnonymBruker
Skrevet
On 8/8/2021 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Både Moderna og Pfeizer brukte dyr i testperioden sin. Hva tenker du om det? Man vet jo at dette ikke er noe nytt nåe det gjelder vaksiner, men spesielt dere som er i mot dyretesting? Umoralsk? Greit?

Vanskelig å svare generelt fordi testingen er så forskjellig. Noe er ond tortur mens i andre tester merker ikke dyra noe. 

Anonymkode: 1e280...6bf

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kan fort bli flere dødsdømte i samfunn som godtar sånn. Fordi noen bestiller dem. Og testing på mennesker virker forrående på dem som jobber med det og senker moralen i hele folket. Slippery slope.

Anonymkode: 1e280...6bf

AnonymBruker
Skrevet

Alle veganere jeg kjenner er også enige om at å teste medisiner må vi bare gjøre.
Men vi trenger ikke å teste sminke. Det er idiotisk og noe vi kan lett slutte med.

Anonymkode: 32bbc...d53

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det hadde vært god ide!!

Anonymkode: b053a...98e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

100% enig. Disse krypene fortjener ikke leve så noe kunne de blitt brukt til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mot dyretesting på alt annet. Testing av medisiner på dyr er et nødvendig onde, har ikke endret synet på det etter vaksiner. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 63806...a08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

100% enig. Disse krypene fortjener ikke leve så noe kunne de blitt brukt til.

Vel i Norge så har vi jo maks straff på 21 års forvaring. Ingen dødsdømte her. Er de større kryp i andre land? 

Anonymkode: 63806...a08

Skrevet

Dette gir jo håp for dyrene, fordi om det tydeligvis ikke er hovedfokus for journalisten som har skrevet artikkelen https://www.aftenposten.no/viten/i/41y0Lo/snart-trenger-vi-kanskje-ikke-aa-teste-medisiner-paa-dyr

For å svare på spørsmålet: dyreforsøk er grusomt. Ikke bare selve forsøket, men hvordan vi mennesker tillater oss å la dyr leve hele sitt miserable liv i trange bur, med mye smerte og mye frykt. Utviklingen av Covid-19 vaksinen har ikke endret mitt syn på grusomheten i at vi finner det helt riktig å utsette andre dyrearter for opplevelser vi aldri ville ha utsatt et menneske for.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mot dyreforsøk i kosmetikk, ikke for å utvikle medisiner.

Det er en viss forskjell på å forske på dyr for å kurere kreft og for å sjekke om mascaraen irriterer øyne. Kosmetikk kan også fint utvikles uten dyreforsøk, men for å finne ut hvordan medisiner, genetikk og sykdommer fungerer så må man bruke dyr, om du ikke er helt doktor Mengele. Det er også viktigere for menneskeheten å f.eks. stanse en pandemi enn å utvikle den beste hårfjerningskremen.

Mus har vært uvurderlige for forskning, det står en statue av en mus som strikker et DNA-molekyl utenfor et universitet i Russland for å hedre deres plass i vitenskapen :) 

image.jpeg.c6ef7083116cd1bd0f2012964b53d7cf.jpeg

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...