AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Lurer på om ett av barna mine reagerer på hunden vår😔 Noen som har erfaringer med det? Er eneste utvei å omplassere hunden? Ønsker svar fra noen med erfaring, ikke bare synsing. Vi vil helst ikke kvitte oss med hunden. Anonymkode: 454b2...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Først må barnet utredes Anonymkode: 7884f...116
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Hvor gammelt er barnet, og er det barnet eller hunden som «har vært der lengst»? Vi fikk hund da jeg var 15, til tross for at både jeg og lillebroren min på da 9 år var allergiske. Hunden bor hos meg i dag - mange år senere. Jeg er fortsatt allergisk og tar allergitabletter daglig (dette også på grunn av pollen, støv, juletrær, svibler, julestjerner, you name it..), men min erfaring er at kroppen «venner seg til» hunden i huset - det har i alle fall vært sånn for meg. Når han flytta inn hos meg etter å ha bodd hos mine foreldre i noen år tok det ca et helt(!!!) år å bli vant til ham igjen, men så snart kroppen hadde vent seg til ham sluttet jeg endelig å være tett i nesa 😂 Mulig ditt barns allergi er verre enn min da - jeg opplever kløende øyne, tett/rennende nese, nysing og tidvis tett pust (har litt astma på toppen av det hele) når jeg reagerer på ting. Nese og pust er det jeg merker mest, da jeg er veldig obs på å ikke gni meg i øynene når jeg har tatt på noe jeg vet jeg reagerer på, uten å vaske hendene først. Anonymkode: 0237c...663 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Hunderase kan muligens også spille inn, altså. Det er ikke en allergivennlig rase vi har (Langhåret Collie), men jeg opplever at jeg reagerer mindre på langhår enn korthår. Spesielt de med superkort, hard pels som f.eks staff reagerer jeg VELDIG på. Anonymkode: 0237c...663
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gammelt er barnet, og er det barnet eller hunden som «har vært der lengst»? Vi fikk hund da jeg var 15, til tross for at både jeg og lillebroren min på da 9 år var allergiske. Hunden bor hos meg i dag - mange år senere. Jeg er fortsatt allergisk og tar allergitabletter daglig (dette også på grunn av pollen, støv, juletrær, svibler, julestjerner, you name it..), men min erfaring er at kroppen «venner seg til» hunden i huset - det har i alle fall vært sånn for meg. Når han flytta inn hos meg etter å ha bodd hos mine foreldre i noen år tok det ca et helt(!!!) år å bli vant til ham igjen, men så snart kroppen hadde vent seg til ham sluttet jeg endelig å være tett i nesa 😂 Mulig ditt barns allergi er verre enn min da - jeg opplever kløende øyne, tett/rennende nese, nysing og tidvis tett pust (har litt astma på toppen av det hele) når jeg reagerer på ting. Nese og pust er det jeg merker mest, da jeg er veldig obs på å ikke gni meg i øynene når jeg har tatt på noe jeg vet jeg reagerer på, uten å vaske hendene først. Anonymkode: 0237c...663 Barnet er fem år. Har bare lagt merke til at det klør og piller seg mye i nesa, og innimella klør seg i øynene. Noen dager kan det nyse en eller to ganger. Ikke røde øyne eller rennende nese. Så jeg blir så usikker på om det kan være allergi😔 Vi har alltid hatt to hunder i hus, fra det var født. Nyeste hunden fikk vi for ett år siden. Barnet har store mandler og muligens falske mandler, så mulig det kan gi noe neseproblemer. Anonymkode: 454b2...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hunderase kan muligens også spille inn, altså. Det er ikke en allergivennlig rase vi har (Langhåret Collie), men jeg opplever at jeg reagerer mindre på langhår enn korthår. Spesielt de med superkort, hard pels som f.eks staff reagerer jeg VELDIG på. Anonymkode: 0237c...663 Er en hund med samme pels som en langhåret collie omtrent🙂 Anonymkode: 454b2...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Barnet er fem år. Har bare lagt merke til at det klør og piller seg mye i nesa, og innimella klør seg i øynene. Noen dager kan det nyse en eller to ganger. Ikke røde øyne eller rennende nese. Så jeg blir så usikker på om det kan være allergi😔 Vi har alltid hatt to hunder i hus, fra det var født. Nyeste hunden fikk vi for ett år siden. Barnet har store mandler og muligens falske mandler, så mulig det kan gi noe neseproblemer. Anonymkode: 454b2...3aa Ville nok først og fremst startet med en utredning som en annen her nevner, men mandlene kan nok bidra til sitt de også. Om barnet i verste fall er nødt til å gå på allergitabletter, er det så ille egentlig om man får beholde hunden(e)? 🙈 Nå har ikke jeg barn enda, men jeg er ganske sikker på at jeg også ville prøvd alle muligheter før en eventuell omplassering. Kan ikke forestille meg hvor jævlig det ville vært om det var jeg som stod i denne kjipe situasjonen. Uansett - symptomene du beskriver høres veldig milde ut dersom det er allergi, så dette tror jeg dere vil finne ut av. 😊 Anonymkode: 0237c...663 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville nok først og fremst startet med en utredning som en annen her nevner, men mandlene kan nok bidra til sitt de også. Om barnet i verste fall er nødt til å gå på allergitabletter, er det så ille egentlig om man får beholde hunden(e)? 🙈 Nå har ikke jeg barn enda, men jeg er ganske sikker på at jeg også ville prøvd alle muligheter før en eventuell omplassering. Kan ikke forestille meg hvor jævlig det ville vært om det var jeg som stod i denne kjipe situasjonen. Uansett - symptomene du beskriver høres veldig milde ut dersom det er allergi, så dette tror jeg dere vil finne ut av. 😊 Anonymkode: 0237c...663 Nei, vet jo ikke om det er allergi, alle rundt meg mener jeg tar feil. Nei, ikke så gale om det er en tablett om dagen bare, menjeg trodde allergi ville bli værre og værre, ende i sjokk, astma osv😬 Ønsker jo det beste for barnet mitt, men samtidig er hund en kjempestor del av livet mitt, type: burde kommet på blåresept. Anonymkode: 454b2...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, vet jo ikke om det er allergi, alle rundt meg mener jeg tar feil. Nei, ikke så gale om det er en tablett om dagen bare, menjeg trodde allergi ville bli værre og værre, ende i sjokk, astma osv😬 Ønsker jo det beste for barnet mitt, men samtidig er hund en kjempestor del av livet mitt, type: burde kommet på blåresept. Anonymkode: 454b2...3aa Krysser fingrene for at det er noe annet - kanskje «bare» pollenallergi eller lignende feks? 😅 Nei, en tablett om dagen tror jeg er en smal sak, om det skulle vise seg å være allergi kan det være greit å finne noe barnet ikke blir så trøtt av, bare. Merk at jeg her kun snakker av egen erfaring, men i mitt tilfelle har ikke allergien blitt verre med årene - muligens blitt noe bedre, faktisk. Sjeldent jeg trenger astmamedisin nå, og nesespray og øyedråper bruker jeg kanskje 1-2 uker til sammen i løpet av et år. Allergitabletter spiser jeg 365 dager i året da, men jeg er som deg - hund skulle nesten kommet på blå resept. Fantastiske vesener ❤️ Anonymkode: 0237c...663
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Krysser fingrene for at det er noe annet - kanskje «bare» pollenallergi eller lignende feks? 😅 Nei, en tablett om dagen tror jeg er en smal sak, om det skulle vise seg å være allergi kan det være greit å finne noe barnet ikke blir så trøtt av, bare. Merk at jeg her kun snakker av egen erfaring, men i mitt tilfelle har ikke allergien blitt verre med årene - muligens blitt noe bedre, faktisk. Sjeldent jeg trenger astmamedisin nå, og nesespray og øyedråper bruker jeg kanskje 1-2 uker til sammen i løpet av et år. Allergitabletter spiser jeg 365 dager i året da, men jeg er som deg - hund skulle nesten kommet på blå resept. Fantastiske vesener ❤️ Anonymkode: 0237c...663 Tusen takk for beroligende svar❤️ Anonymkode: 454b2...3aa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå