Gå til innhold

Apotek og nettbestilling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som jobber på apotek og som irriterer seg over eller synes det er unødvendig at kunder bestiller på klikk og hent? Jeg bruker å bestille resept på nett siden det er mer lettvint for meg. Men sist jeg var å hentet så fikk jeg denne kommentaren: "det er ofte randome bestillinger fra deg" personen sa dette fordi jeg egentlig hadde bestilt 2 pakker men det var registrert 1. Og jeg sa det gikk bra, men hn virket irritert uansett om hvor samarbeidsvillig jeg var.

Anonymkode: 11caa...190

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye papirarbeid med klikk&hent-bestillinger, det går mye fortere og enklere med «over disk». Uansett synes jeg det var en uprofesjonell og unødvendig kommentar fra den ansatte. 

Anonymkode: 2b208...b06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var unødvendig å få en slik kommentar. Selv er jeg kronisk syk, og å kunne velge klikk og hent gjør at jeg slipper å stå så lenge og vente (ja, jeg kan ikke stå oppreist lenge av gangen og ikke alle apotek har stoler).

Hvis ansatte har problemer med det, så er det jo apotekets policy de må være irritert på. Jeg har heldigvis aldri fått klage på det fra ansatte, og håper jeg ikke gjør det heller. Nå henter jeg ut sterke smertestillende, kanskje derfor?

Anonymkode: 7124b...4bb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er jo apoteket som har lagt opp til at vi skal gjøre det slik. Altså jeg har kjøpt varer som blir 20 kroner billigere om jeg tar det på klikk og hent, altså har til og med spurt om jeg ikke bare kan betale det for klikk og hent pris og hente det selv neida, det går ikke. Vi må bestille det på nett og vente til vi har fått melding, er jo helt fjernt... 😄 Så da har jeg gjort det så har vi gått å tatt oss en kaffe heller... 

Hvis apotekansatte synes dette er et problematisk tilbud så får de ta det med sjefene i systemet og ikke la det gå utover brukerne av en tjeneste de tilbyr. De får jo lønn for jobben så skjønner ikke problemet.

Hadde sendt en klage for så kjerring er jeg.

Endret av FrøkenMånestråle
La til noe...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Det er jo apoteket som har lagt opp til at vi skal gjøre det slik. Altså jeg har kjøpt varer som blir 20 kroner billigere om jeg tar det på klikk og hent, altså har til og med spurt om jeg ikke bare kan betale det for klikk og hent pris og hente det selv neida, det går ikke. Vi må bestille det på nett og vente til vi har fått melding, er jo helt fjernt... 😄 Så da har jeg gjort det så har vi gått å tatt oss en kaffe heller... 

Hvis apotekansatte synes dette er et problematisk tilbud så får de ta det med sjefene i systemet og ikke la det gå utover brukerne av en tjeneste de tilbyr. De får jo lønn for jobben så skjønner ikke problemet.

Hadde sendt en klage for så kjerring er jeg.

Grunnen til at apoteket ikke kan selge det til «nettpris» over disk er at når du kjøper på klikk&hent så er det ikke det apoteket du henter varen hos du faktisk kjøper fra. Apoteket er bare utleveringssted, det er nettbutikken du kjøper fra. Så apoteket må fakturere nettbutikken igjen for det du har kjøpt. Sånn sett tjener ikke apoteket du henter hos en eneste krone på kjøpet. De har bare arbeid med ordren din som de ikke tjener noe på å gjøre istand. Så økonomisk går det i 0,- for apoteket, men skal man regne med tiden ansatte bruker, går apoteket i minus...noe å tenke på hvis man tenker at man skal støtte sitt lokalapotek så det ikke blir lagt ned - da bør man kjøpe i apoteket og ikke på klikk&hent. Dette gjelder selvsagt ikke bare apotek. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så økonomisk går det i 0,- for apoteket, men skal man regne med tiden ansatte bruker, går apoteket i minus...

Det blir et litt vel enkelt syn på det, da regnes ikke markedsføringsverdien klikk og hent gir inn. 

Anonymkode: 59043...b18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg benytter meg som hovedregel av nettbestilling, og har aldri fått annet enn smil fra de ansatte. Hvordan det slår ut økonomisk for apoteket vet jeg ikke, men for meg er det en fordel å få varene noen kroner rimeligere. 

Benytter også mye nettapotek hvor jeg får varene levert hjem i postkassen. 

Anonymkode: 89c06...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Enklere bare å bestille på farmasiet.no og få det levert på døren. Er som regel gratis frakt også.

Anonymkode: 16d79...ba6

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Enklere bare å bestille på farmasiet.no og få det levert på døren. Er som regel gratis frakt også.

Anonymkode: 16d79...ba6

Enklere ja, men det tar fort noen dager. Fint hvis man ikke trenger varen samme dag. 

Anonymkode: 43d1d...621

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Grunnen til at apoteket ikke kan selge det til «nettpris» over disk er at når du kjøper på klikk&hent så er det ikke det apoteket du henter varen hos du faktisk kjøper fra. Apoteket er bare utleveringssted, det er nettbutikken du kjøper fra. Så apoteket må fakturere nettbutikken igjen for det du har kjøpt. Sånn sett tjener ikke apoteket du henter hos en eneste krone på kjøpet. De har bare arbeid med ordren din som de ikke tjener noe på å gjøre istand. Så økonomisk går det i 0,- for apoteket, men skal man regne med tiden ansatte bruker, går apoteket i minus...noe å tenke på hvis man tenker at man skal støtte sitt lokalapotek så det ikke blir lagt ned - da bør man kjøpe i apoteket og ikke på klikk&hent. Dette gjelder selvsagt ikke bare apotek. 

Jeg skjønner at de ikke kan det, derfor ble det med den ene gangen når jeg var der så bestiller jeg heller før jeg går til byen om det er noe jeg trenger på dagen, ellers så bruker jeg farmasiet.no   Det jeg mener er at apotekansatte ikke kan la det gå ut over brukere av apoteket at de ikke er fornøyd med arbeidssituasjonen sin. At de må bruke tid på klikk og hent og at det apoteket ikke tjener på det tar ikke jeg hensyn til når det er så store prisforskjeller. På jobb må man være profesjonell og ikke surmule til kunden.

Når butikker og apotek oppmuntrer til bruk av klikk og hent og brukerne bruker den muligheten så ser jeg ikke helt problemet. Om de ikke tjener penger på det så må de heller ikke gnåle om at det er et tilbud de har som vi kan benytte oss av. Hadde ikke apoteket vært der så hadde jeg jo bare benyttet meg av et annet, er jo ikke verre. Da hadde jeg bare tatt alt gjennom Farmasiet så hadde Apotek1 gått glipp av de kronene jeg legger igjen hos de. For det ender jo opp i samme sluket og hvis de plutselig hadde lagt ned apotekene rundt omkring så hadde de gått glipp av de inntektene klikk og hent bringer med seg.

Ellers så er det og slik av vi blir oppmuntret til å handle på klikk og hent, det er så enkelt og greit sier de i butikkene, vi betaler jo i butikken og slik jeg har forstått så er det da de som får de i sitt regnskap da det går av deres beholdning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...