AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #21 Skrevet 7. august 2021 Alle som klager over at legen ikke gir dem anledning til å ta opp alt man lurer på - dere er sikkert også sånne som klager over at legen ikke tar imot presis til timen. Skjønner dere sammenhengen? Har dere noe på hjertet som tar lengre tid - be om dobbeltime. Og hvorfor skal man ikke da betale dobbelt? Man opptar tross alt legen det dobbelte av tiden. En tur til legen koster uansett mye mindre enn frisørtime. Jada, vet at legen er subsidiert, men nordmenn virkelig bortskjemte når det gjelder velferdstjenester. Anonymkode: 9798d...1a3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #22 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alle som klager over at legen ikke gir dem anledning til å ta opp alt man lurer på - dere er sikkert også sånne som klager over at legen ikke tar imot presis til timen. Skjønner dere sammenhengen? Har dere noe på hjertet som tar lengre tid - be om dobbeltime. Og hvorfor skal man ikke da betale dobbelt? Man opptar tross alt legen det dobbelte av tiden. En tur til legen koster uansett mye mindre enn frisørtime. Jada, vet at legen er subsidiert, men nordmenn virkelig bortskjemte når det gjelder velferdstjenester. Anonymkode: 9798d...1a3 Hva mener du? Jeg kommer 15-20 min FØR timen. Legen er som regel 20 min forsinket. Det betyr at jeg venter i 40 min. «Timen» varer i 5 minutter. Jeg har mye å spørre om, men han nesten kaster meg ut. Er det min skyld? Anonymkode: a3fc7...164
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #23 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du? Jeg kommer 15-20 min FØR timen. Legen er som regel 20 min forsinket. Det betyr at jeg venter i 40 min. «Timen» varer i 5 minutter. Jeg har mye å spørre om, men han nesten kaster meg ut. Er det min skyld? Anonymkode: a3fc7...164 Du får ikke sympati for at du kastet bort så mye tid på å møte før timen altså. Hvorfor ikke komme presis? Legen er forsinket på grunn av folk som skal ta opp alt mulig rart, samt at de må håndtere akutthenvendelser fra hjemmesykepleien ang legens pasienter osv. kanskje har de vaktansvaret i kommunen i tillegg, og da må de stille opp om det er noe akutt. Legen sitter ikke og surfer på vg.no mellom pasienter, for å si det sånn.Det er ikke synd på deg. Anonymkode: 5f9e9...01b 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #24 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): For meg varierer det. Har vært der toppen 15-20 min. Liker at det går fort da jeg er hypokonder. Anonymkode: cf597...f01 Går fort? Som hypokonder har du vel mye å ta opp.. Anonymkode: 9fc0c...24f
Strange Doll Skrevet 7. august 2021 #25 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da betaler man dobbelt... Min lege sier forresten at hvis jeg ønsker å ta opp flere ting, må jeg komme flere ganger 🤨 Anonymkode: a3fc7...164 Så teit! min spør om det er noe mer jeg vil ta opp når jeg først er der 😅
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #26 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får ikke sympati for at du kastet bort så mye tid på å møte før timen altså. Hvorfor ikke komme presis? Legen er forsinket på grunn av folk som skal ta opp alt mulig rart, samt at de må håndtere akutthenvendelser fra hjemmesykepleien ang legens pasienter osv. kanskje har de vaktansvaret i kommunen i tillegg, og da må de stille opp om det er noe akutt. Legen sitter ikke og surfer på vg.no mellom pasienter, for å si det sånn.Det er ikke synd på deg. Anonymkode: 5f9e9...01b En ting skal man hvertfall være trygg på: de kommer ikke å henter deg FØR tiden.. Anonymkode: 9fc0c...24f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #27 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får ikke sympati for at du kastet bort så mye tid på å møte før timen altså. Hvorfor ikke komme presis? Legen er forsinket på grunn av folk som skal ta opp alt mulig rart, samt at de må håndtere akutthenvendelser fra hjemmesykepleien ang legens pasienter osv. kanskje har de vaktansvaret i kommunen i tillegg, og da må de stille opp om det er noe akutt. Legen sitter ikke og surfer på vg.no mellom pasienter, for å si det sånn.Det er ikke synd på deg. Anonymkode: 5f9e9...01b Ro deg ned. Jeg trenger ingen sympati. Det jeg mener er at det er feil å bruke 5 min på en pasient og 30 min på noen andre når de betaler den samme egenandel. Anonymkode: a3fc7...164 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #28 Skrevet 7. august 2021 skulle ikke kalles "legetime", men "legebesøk." du får jo knapt 10 min med legen i offentlig legekontor! Anonymkode: 8932b...0fe
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #29 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting skal man hvertfall være trygg på: de kommer ikke å henter deg FØR tiden.. Anonymkode: 9fc0c...24f Joda, noen gjør det når pasienten som skulle være før deg ikke dukker opp Anonymkode: a3fc7...164
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #30 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ro deg ned. Jeg trenger ingen sympati. Det jeg mener er at det er feil å bruke 5 min på en pasient og 30 min på noen andre når de betaler den samme egenandel. Anonymkode: a3fc7...164 Selvfølgelig! Man kaster ikke ut en pasient man mistenker kan ha alvorlig infeksjonssykdom eller kreft fordi tiden har gått ut. Da gjør man seg ferdig med pasienten og forsøker å jobbe inn tiden med mindre alvorlige pasienter. At du blir «kastet ut» etter kort tid skal du ta som et tegn på at det kanskje ikke var så farlig den problemstillingen du kom med. Anonymkode: 5f9e9...01b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #31 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge varer en legetime? Og kan man be om dobbelttime? Anonymkode: 0f646...912 10minutt, en akutt time varer 5min. Anonymkode: 50ba2...6ea
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #32 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ro deg ned. Jeg trenger ingen sympati. Det jeg mener er at det er feil å bruke 5 min på en pasient og 30 min på noen andre når de betaler den samme egenandel. Anonymkode: a3fc7...164 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig! Man kaster ikke ut en pasient man mistenker kan ha alvorlig infeksjonssykdom eller kreft fordi tiden har gått ut. Da gjør man seg ferdig med pasienten og forsøker å jobbe inn tiden med mindre alvorlige pasienter. At du blir «kastet ut» etter kort tid skal du ta som et tegn på at det kanskje ikke var så farlig den problemstillingen du kom med. Anonymkode: 5f9e9...01b Selvfølgelig er det IKKE FEIL mente jeg, men det kom vel frem av innlegget.. Anonymkode: 5f9e9...01b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #33 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig! Man kaster ikke ut en pasient man mistenker kan ha alvorlig infeksjonssykdom eller kreft fordi tiden har gått ut. Da gjør man seg ferdig med pasienten og forsøker å jobbe inn tiden med mindre alvorlige pasienter. At du blir «kastet ut» etter kort tid skal du ta som et tegn på at det kanskje ikke var så farlig den problemstillingen du kom med. Anonymkode: 5f9e9...01b Eller at det er en dårlig lege. Fordi den andre legen jeg gikk til brukte god tid. Anonymkode: a3fc7...164
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #34 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eller at det er en dårlig lege. Fordi den andre legen jeg gikk til brukte god tid. Anonymkode: a3fc7...164 Det er en mulighet. En annen er at den andre legen din hadde vansker for å sette grenser.. Anonymkode: 5f9e9...01b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #35 Skrevet 7. august 2021 Min lege har satt av 20 min per pasient, det ser jeg i timebestillingsopplegget. Men det inkluderer jo også ting legen skal gjøre mellom pasientene. Så selve legetimen er 10-15 minutter. Det hender jeg har vært inne lenger da, føler aldri at min lege stresser eller ikke har tid til å høre på meg, men har også vært inne kortere mange ganger. Det er ofte litt ventetid ut over oppsatt tid (altså at jeg må vente litt på venterommet om jeg ikke har tidlig morgentime) men det er ok for meg heller det enn at legen er for stresset på tiden Hos min lege er det ikke lov å bestille dobbelttime med mindre de vurderer at du trenger det, du kan altså ikke selv bestille dobbelttime. Jeg tenker det er fint, for da kommer de gjennom flere pasienter og det er derfor sjeldent lang ventetid for legetimer og jeg har ofte fått time samme dag eller uke selv om det er i Oslo og de har mange pasienter. Anonymkode: d7c73...db8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #36 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ro deg ned. Jeg trenger ingen sympati. Det jeg mener er at det er feil å bruke 5 min på en pasient og 30 min på noen andre når de betaler den samme egenandel. Anonymkode: a3fc7...164 Ikke nødvendigvis, hvis den ene er alvorlig syk, noe du også er enig i. Hør her - utfordringen din høres lett ut å løse: har du behov for mer enn 5 min, må du gjøre det veldig klart når du bestiller time, så det settes av mye tid til deg. Sender legen deg avgårde etter 5 min likevel, har du litt grunn til å klage, men det virker jo da som om du ikke er så veldig syk? (og det er vel bra?) Anonymkode: 9798d...1a3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #37 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke nødvendigvis, hvis den ene er alvorlig syk, noe du også er enig i. Hør her - utfordringen din høres lett ut å løse: har du behov for mer enn 5 min, må du gjøre det veldig klart når du bestiller time, så det settes av mye tid til deg. Sender legen deg avgårde etter 5 min likevel, har du litt grunn til å klage, men det virker jo da som om du ikke er så veldig syk? (og det er vel bra?) Anonymkode: 9798d...1a3 Hvordan vet du om jeg er syk eller ikke? Jeg sier at akkurat denne legen er alltid stresset og kaster meg ut etter 5 min uansett hva jeg kommer med! Hvis legetime er cirka 20 min, bør det være 20 min per pasient, ikke at du får 5 min og den andre 35 min. Det er BS. Anonymkode: a3fc7...164
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 7. august 2021 #38 Skrevet 7. august 2021 Føler alltid at min fastlege hører på alt jeg vil si, men det pleier ikke å ta så lang tid. Noen ganger er jeg der bare for å måle blodtrykk og at han skriver liste over de blodprøvene jeg ofte tar. Andre ganger lurer jeg på en eller annen bagatell, og det er også ok. Han er vel rundt 40 år, og overtok meg fra forrige fastlege. Er veldig trygg og fornøyd.
Daria Skrevet 7. august 2021 #39 Skrevet 7. august 2021 Hos fastlegen min er oppsatt time = 20 minutter. Noen ganger er jeg ut og inn på fem minutter fordi jeg bare skal forlenge en sykemelding eller en liknende detalj, andre ganger har jeg brukt mer enn de 20. Jeg har opplevd å komme inn før tiden, men oftere at det er litt forsinkelser. Det som er viktig for meg er at jeg aldri føler at legen stresser med å bli ferdig, hun bruker den tiden som trengs og spør om det er noe annet jeg vil ta opp når jeg er der - den vissheten gjør at det er helt greit å vente litt ekstra av og til. En annen gang er det jeg som som trenger den ekstra tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå