Gå til innhold

"hun er søt, men ikke pen".

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det? For eks. Veninna mi spurte en annen venninne, hva synes du om henne? Da svarte hun "hun er søt, men ikke pen" Hun er bare søt. Og det samme har jeg hørt fra en mann tidligere, han sa at den jenta var ikke pen, men søt. Betyr ikke søt og pen det samme? Dette er nok barnslig, men jeg bare lurer på det. Setter pris på svar :)

Anonymkode: 3e025...375

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det samme, nei. Søt = sjarmerende, tror jeg. 

Anonymkode: f5dde...c2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søt og pen er jo ikke det samme. Nå vil jeg ikke navngi kjendiser jeg synes er "søte, men ikke pene", men det er jo f.eks dyr som er søte men ikke pene. Fransk bulldog og mops bl.a er jo kjempesøte, men vil ikke si de er pene. Søt vil gjerne si sjarmerende, med noe barnslige trekk. Man kan også være pen, uten å være søt.

Anonymkode: b3dfc...508

AnonymBruker
Skrevet

Søt opplever jeg at også blir brukt til de som er helt middelmådig utseendemessig, det er et kompliment som kan nesten gis til alle.

Anonymkode: 4fa8f...03c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har søt, pen og vakker, der den søte har et nokså ordinært utseende, men med en viss sjarme.

Anonymkode: 35907...138

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vel at de liker personligheten hennes, men i utgangspunktet ikke utseende. Hvis en person er veldig sjarmerende, så er man ikke stygg utseendemessig. Hvis en pen person har råtten personlighet, så ender vedkommende seg fort til å bli stygg utseendemessig og. 

Anonymkode: 1a2dc...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen er søt er det vel noe som får andre til å smile. Hvis noen er pene er det jo mer snakk om symmetri, og sånt. Har ikke tenkt så mye på. Alt handler om følelser uansett, hva det bringer frem i en. 

Anonymkode: 55e81...2b2

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Søt  tenker jeg at man utstråler mildhet og vennlighet, at man har en fin personlighet. 

Pen  tenker jeg går kun på utseende og ikke personlighet. 

Skrevet (endret)

Jeg oppfatter ordet pen som "klassisk skjønnhet". Rene, symmetriske trekk. Velproporsjonert kropp og ansikt. Ingen trekk som skiller seg veldig ut. 

Å være søt kan innebære å ha noen trekk som ikke er regnet som klassisk pene: stor nese, kanintenner f.eks. Kanskje til og med en lav og tykk eldre mann.

"Avviket" fra idealet kan være sjarmerende og søtt.

Rettelse: Det er stor overlapp mellom disse begrepene. Man kan veldig gjerne være både søt og pen. "Søt" stiller ikke samme krav til klassisk skjønnhet og stil.

Endret av Isambard
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg må personen være pen også for å være søt. Men trenger ikke være søt for å være pen. Folk tenker vel forskjellig 

Anonymkode: 8f2e7...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Girl next door = søt, modeller = pen. 

Anonymkode: ea91e...a69

Skrevet

Søt vil jeg jo tenke er i samme kategori som pen, men tror de mener pen som i tiltrekkende. Altså, it faktor på en måte tenker jeg. Noe som gjør at en blir interessert og ser på personen litt ekstra. 

Skrevet

Kan en dame være søt og / eller pen uten å være sexy? 

Skrevet

Jeg er en stygg kvinne og får hele tiden høre at jeg er søt. I starten var det ok men nå er det jo bare trist... Sånt mennene sier i mangel på komplimenter å gi, iallfall til meg. 

Anonymkode: 199d8...4cf

Skrevet

Unge kvinner blomstrer jo i tidlig 20- årene, hvor de aller fleste er søte. Pen er nok mer varig, i allefall til et sted i 30- årene. Skjønnheter er jo ekstremt sjeldne, hvor de kan være attraktive enda lengre.

Anonymkode: c997e...015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...