Gå til innhold

Leilighetene er så dyre! Hvordan skal jeg få råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25. Jeg er på jakt etter å kjøpe meg leilighet. Men jeg har bare 2 mill å kjøpe for. Alle de jeg liker mest koster over min sum. Hvordan kan jeg få råd til det da? Og det er bare EN by jeg vil bo i, Risør. Ligger sjeldent noe nytt der ser jeg, men kommer vel mer til salgs til høsten? Jeg ser på finn siden hver dag og blir like motløs hver gang 😳

Anonymkode: ee075...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent til høsten 😊 

Anonymkode: 8ce59...8ea

• Liker 2
Skrevet

Du må nok starte i det små som alle andre. Det er berre dei som har foreldre som kan bidra, som kan gå rett på større leilighet.

Skrevet

Få deg en rik kone. Det gjorde jeg, nå skal vi barn og jeg eier halvparten av leiligheten hennes hvis vi skilles. Jeg kom inn i ekteskapet med lite og ville vært millionær hvis jeg skilte meg i dag.

• Liker 1
Skrevet

Du får kjøpe en du liker sånn passe i første omgang. Kanskje du får en du liker veldig godt i andre eller tredje runde? Når du får spart mer/får deg en partner/tjener bedre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har to valg: enten kan du spare mer penger før du kjøper, eller du må kjøpe noe du har råd til, som kanskje ikke helt er det du ønsker deg.

Anonymkode: d978f...1e1

• Liker 1
Skrevet

Bare et lite søk på finn viser at det er flere boliger i din prisklasse både i Risør og i kort kjøreavstand unna. 

Det du liker best...

De fleste begynner ikke med å kjøpe den ultimate drømmen. De fleste begynner med en grei nok bolig, og avanserer etterhvert. 

Du kan få treroms leilighet der du vil bo. Det er langt bedre enn hva folk flest begynner med. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Trolltunge said:

...

Du kan få treroms leilighet der du vil bo. Det er langt bedre enn hva folk flest begynner med. 

Jeg startet med en ettroms uten bad. Hilsen boomer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente drømmeleiligheten. Normalt må du enten kjøpe i et område som ikke er ideelt, eller velge noe litt dårligere kvalitet eller størrelse enn du har lyst på. Men kjøp noe du kan bo i i minst 3 år, gjerne lengre. Det er dyrt å kjøpe og selge.

Anonymkode: da68b...4a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tilpasser "det du vil ha" innenfor det du faktisk har råd til. 

Anonymkode: d195a...0dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ho-ho! Ut fra overskriften trodde jeg at vedkommende skulle inn på boligmarkedet i Oslo.

Jeg har leilighet i Oslo, og kan love at  boligprisene i Risør fremstår som en utopi. En grei treroms til 1,65 millioner, liksom 😅

Anonymkode: 3202d...623

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Man må starte med noe annet enn drømmeleiligheten. 

Først etter 15 år på boligmarkedet har jeg det nå akkurat slik jeg vil ha det rundt meg, inkludert lokasjon. En periode før dette valgte vi lokasjon og liten plass. Første leiligheten var ingen av delene. Et kott med moderniseringsbehov utenfor Ring3. 

For i det hele tatt å kunne kjøpe første leiligheten var det to år i sokkelleilighet langt utenfor sentrum, uten ferier, uten abonnementer, uten alkohol på byen, som gjaldt. 

Anonymkode: 4b1b0...08d

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Når leilighetene og husene er dyre. Takk politikerne som legger til rette for sentralisering og den høye innvandring, samt lager reguleringer som reduserer antall boliger Dette er de tre punktene som gjør boliger så dyre.

En får det man stemmer på :)

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ho-ho! Ut fra overskriften trodde jeg at vedkommende skulle inn på boligmarkedet i Oslo.

Jeg har leilighet i Oslo, og kan love at  boligprisene i Risør fremstår som en utopi. En grei treroms til 1,65 millioner, liksom 😅

Anonymkode: 3202d...623

4 roms faktisk (3 soverom), så ja. 

Anonymkode: 6b9d7...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Du bør jo kunne få et lite hus i Risør til to mill. Kanskje ikke nede i selve gryta, men fx på Viddefjell. 

Anonymkode: 98046...8ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 20.18):

Jeg startet med en ettroms uten bad. Hilsen boomer.

Jeg startet i et beryktet område, for å få litt plass selv om første bolig. Drømmeboligen var nok bolig nr 4, men det forbi jeg egenhendig pusset den fullstendig opp både utvendig og innvendig til å bli det. Den var absolutt ikke tiltalende da jeg kjøpte. Fikk den billig fordi folk rygget ut. 😆

Tror ikke jeg kjenner en eneste som begynte med drømmebolig. Ikke engang dem som fikk ganske mye hjelp fra foreldre. 

Man må rett og slett begynne et sted. Egentlig bra å ha noe å drømme om og strekke seg etter også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du bør jo kunne få et lite hus i Risør til to mill. Kanskje ikke nede i selve gryta, men fx på Viddefjell. 

Anonymkode: 98046...8ef

Småbruk til 2 mill 16 min unna Risør. To hus henholdsvis 23 og 26 minutter kjøring unna. 

Man skulle vært fra lite sted! 😄

Skrevet

Jeg fikk bare låne 800 000 da jeg skulle kjøpe første bolig. Fikk heldigvis en leilighet til 760 000. Så det ordnet seg. Man må bare holde utkikk. Nå er det helt dødt på finn føler jeg. Men det dukker mer opp til høsten, og spesielt på fredager her vi bor. Ser etter ny bolig nå, og er like utålmodig som deg. Man blir helt trist hver gang det ikke dukker opp noe, men plutselig er det noe aktuelt! Og det er moro!

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Ts her. Jeg har enda ikke funnet leilighet. Det er aldri noe nytt på finn siden akkurat i den byen.

Anonymkode: ee075...825

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...