Gå til innhold

Leilighetene er så dyre! Hvordan skal jeg få råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle vet at leilighet er dyrere enn andre boliger. Har du ikke råd til leilighet må du ta til takke med rekkehus eller noe sånt. 

Anonymkode: 1cd54...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Jeg har enda ikke funnet leilighet. Det er aldri noe nytt på finn siden akkurat i den byen.

Anonymkode: ee075...825

Risør er en bygd. Det er 4000 innbyggere. Det kommer aldri til å bli en by. 

Anonymkode: 77f1a...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av unge folk som sutrer i media over hvor dyrt boligmarkedet er!

Det var fremdeles dyrt når jeg kjøpte for 6-7 år siden. Drømmen var en 2 roms på hippe Løkka. Skjedde det? Nei! Jeg måtte flytte til Østkanten gitt, 1. roms på under 30 kvm og 15 mins tbanetur til byen. Det er jo ikke alle som er villige til det, så da sutres det heller i media. 
 

Nå bor jeg i ett nybygg sentralt i byen, 70 kvm og stor balkong. Sniffer på hus sammen med samboer. Btw, vi eiger 50/50 og har bidratt med lik egenkapital, så bare begynn å spar!

Hilsen sykepleier bosatt i Oslo

Anonymkode: 38535...e76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Risør er en bygd. Det er 4000 innbyggere. Det kommer aldri til å bli en by. 

Anonymkode: 77f1a...d1d

Risør er en by, tro det eller ei

Anonymkode: 0ec1d...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle vet at leilighet er dyrere enn andre boliger. Har du ikke råd til leilighet må du ta til takke med rekkehus eller noe sånt. 

Anonymkode: 1cd54...c49

Jeg skal kjøpe meg en leilighet :) Ts

Anonymkode: ee075...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Risør er en bygd. Det er 4000 innbyggere. Det kommer aldri til å bli en by. 

Anonymkode: 77f1a...d1d

Åja, trodde det var en by. Jeg har vært der mye på somrene med venner og overnattet i båt. Jeg har så mange fine minner til Risør 😍 Ts

Anonymkode: ee075...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er så lei av unge folk som sutrer i media over hvor dyrt boligmarkedet er!

Det var fremdeles dyrt når jeg kjøpte for 6-7 år siden. Drømmen var en 2 roms på hippe Løkka. Skjedde det? Nei! Jeg måtte flytte til Østkanten gitt, 1. roms på under 30 kvm og 15 mins tbanetur til byen. Det er jo ikke alle som er villige til det, så da sutres det heller i media. 
 

Nå bor jeg i ett nybygg sentralt i byen, 70 kvm og stor balkong. Sniffer på hus sammen med samboer. Btw, vi eiger 50/50 og har bidratt med lik egenkapital, så bare begynn å spar!

Hilsen sykepleier bosatt i Oslo

Anonymkode: 38535...e76

Vil ikke si at dette er sutrete fra min side. Bare deler meninger :) Ts

Anonymkode: ee075...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppbakkemester skrev (På 7.8.2021 den 16.40):

Få deg en rik kone. Det gjorde jeg, nå skal vi barn og jeg eier halvparten av leiligheten hennes hvis vi skilles. Jeg kom inn i ekteskapet med lite og ville vært millionær hvis jeg skilte meg i dag.

En ting er sikkert, og det er at jeg aldri skal være avhengig av noen mann sine penger her i livet. Jeg tjener mine egne penger og er selvstendig. Jeg liker ikke å bruke andre jeg :) Ts

Anonymkode: ee075...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er så lei av unge folk som sutrer i media over hvor dyrt boligmarkedet er!

Det var fremdeles dyrt når jeg kjøpte for 6-7 år siden. Drømmen var en 2 roms på hippe Løkka. Skjedde det? Nei! Jeg måtte flytte til Østkanten gitt, 1. roms på under 30 kvm og 15 mins tbanetur til byen. Det er jo ikke alle som er villige til det, så da sutres det heller i media. 
 

Nå bor jeg i ett nybygg sentralt i byen, 70 kvm og stor balkong. Sniffer på hus sammen med samboer. Btw, vi eiger 50/50 og har bidratt med lik egenkapital, så bare begynn å spar!

Hilsen sykepleier bosatt i Oslo

Anonymkode: 38535...e76

Kunne du kjøpt den alene? Det er ikke vanskelig å kjøpe når man er to stk. 

Anonymkode: 2c15d...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kunne du kjøpt den alene? Det er ikke vanskelig å kjøpe når man er to stk. 

Anonymkode: 2c15d...c06

Jeg kjøpte min første leilighet i Oslo alene ja. Jeg kunne også oppgradert til noe bedre alene, men kjøpte da med samboer. Poenget er st jeg fikk en fot inn på markeder alene fordi jeg skjønte at drømmeboligen får man ikke med en gang og man må fire på krava. Der er det mange unge som bommer i dag.

Anonymkode: 38535...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2022 at 1:57 AM, AnonymBruker said:

Åja, trodde det var en by. Jeg har vært der mye på somrene med venner og overnattet i båt. Jeg har så mange fine minner til Risør 😍 Ts

Anonymkode: ee075...825

Risør er en by

Anonymkode: 0ec1d...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kjøpte min første leilighet i Oslo alene ja. Jeg kunne også oppgradert til noe bedre alene, men kjøpte da med samboer. Poenget er st jeg fikk en fot inn på markeder alene fordi jeg skjønte at drømmeboligen får man ikke med en gang og man må fire på krava. Der er det mange unge som bommer i dag.

Anonymkode: 38535...e76

Yes, helt enig i denne. Min første leilighet kjøpte jeg også alene. Det ble ikke akkurat den bydelen jeg drømte mest om, ei heller eget soverom, men det ble jommen bra likevel. Den følelsen å flytte inn i noe man har spart til, jobba for og kjøpt selv 😍 Så har jeg/vi senere oppgradert til noe som passer bedre for nåværende situasjon. 

Anonymkode: d195a...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en bor på en eller andre sida Risør i nærheten av sentrum? Det viktigste er jo å komme inn på boligmarkedet. Det er jo ikke akkurat milevis med avstander i byen. Det er jo ingen som har foreslått Søndeled eller Gjerstad

Anonymkode: 98046...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er trasig når boligmarkedet ikke matcher med det man har råd til. 

Samtidig føler jeg at en del av oss bør realitetsorientere oss litt. Vi kan ikke fortvente å få drømmeleiligheten som vår første bolig, like lite som vi kan forvente at den første jobben vi får skal være drømmejobben. Jeg vet ikke om det er sosiale medier som gjør det, eller hva der er - men forventningene våre til at alt skal være «perfekt» med en gang er veldig usunne.

Det er helt vanlig å måtte kjøpe en bolig som ikke er drømmeboligen - også må man heller satse på å oppgradere om noen år. Selv bor jeg absolutt ikke i noe drømmehjem - men i en enebolig (det er billigere her jeg bor en leilighet) som vi hadde råd til. Burde vært pusset opp en hel del også, for huset er ganske «utdatert». Men fullt levelig - og vi må spare mer penger før vi eventuelt kjøper oss noe annet eller pusser opp her vi bor til slik vi vil. 

Anonymkode: 42924...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utfra den leiligheten der: Herregud så billig det er med bolig i Risør.

Anonymkode: 09a24...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo alltid noe i Heiveien i blokkene til max en mill, så jobber du deg oppover etterhvert

Anonymkode: 15141...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må leie billig en halvtime unna Risør, og så spare som f***.

Anonymkode: f4a08...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...