AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Altså, som overskriften sier, menskoppen min sklir opp. Altså, jeg er ikke redd for å ikke få den ut igjen, det går helt fint, men når den sklir opp så er den ikke tett lenger og det er litt slitsomt. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil, setter den inn nederst i skjeden sånn som forklart, og den er tett en stund, så tror jeg i utgangspunktet gjør det riktig, men så sklir den opp - langt opp - fingerene mine er så vidt lange nok til å nå "stilken". Jeg bruker belladot Large, siden jeg har født barn. Er jo egentlig fornøyd med kopp, men akkurat dette irriterer meg veldig, og det er værst på de dagene jeg blør mest. Koppen blir ikke halvfull engang, før det lekker på utsiden fordi den har sklidd så langt opp... Noen forslag til hva jeg burde gjøre? Annen kopp? Har jeg for "lang/dyp" skjede til at dette funker? Anyone? Anonymkode: dde4e...fc0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Du må passe på at den er rundt tappen og ikke ligger samme brettet på siden av den. Når du har satt den inn så stikker du pekefingeren inn og drar den rundt koppen slik at den dekker det den skal. Og den skal jo opp slik at tappen ligger i den, den skal ikke ligge i åpningen! Anonymkode: 799c4...e5d 1
Lorieen Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må passe på at den er rundt tappen og ikke ligger samme brettet på siden av den. Når du har satt den inn så stikker du pekefingeren inn og drar den rundt koppen slik at den dekker det den skal. Og den skal jo opp slik at tappen ligger i den, den skal ikke ligge i åpningen! Anonymkode: 799c4...e5d Det du sier nå er direkte feil. Menskoppen skal ikke stå rundt livmortappen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Lorieen skrev (8 minutter siden): Det du sier nå er direkte feil. Menskoppen skal ikke stå rundt livmortappen. Hvorfor er det feil? Jeg har brukt kopp i 14 år, ikke hatt en eneste lekkasje etter første gang jeg prøvde, og den har alltid ligget sånn at jeg kan kjenne livmortappen gjennom veggen på koppen. Kvinner er ikke identiske anatomisk, så kanskje ts som meg trenger å ha den lenger inn. Hva tenker du er det verste som kan skje med at den sitter lenger inn liksom? 🙄 Anonymkode: 20410...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Hvor lenge har du brukt koppen? Det kan hende det går seg til med mer øvelse. Kanskje koppen ikke åpner seg ordentlig? Da kan du hjelpe koppen med å åpne seg ved å gjøre slik AB ovenfor beskriver. For noen kan det hjelpe å bruke litt vann eller glidemiddel på koppen, at den åpner seg lettere da. Noe annet du kan prøve er å eksperimentere litt med vinkelen. Kanskje det hjelper å sikte litt mer bakover enn oppover. Noen sier at dersom koppen kryper oppover er vakumet for sterkt og at det kan hjelpe å lage hullene littegrann større, men det er jo litt risikabelt... Jeg må si meg enig med AB i dette med livmortappen. Jeg får livmortappen litt "oppi" koppen selv og må egentlig passe på at den er oppi, hvis ikke kan den skli opp og forbi = lekkasje. Jeg har valgt en kopp som er kortere pga. dette (MeLuna Shorty). Livmortappen min er nok litt lenger ned enn det som er gjennomsnittet. Anonymkode: d4861...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Lorieen skrev (1 time siden): Det du sier nå er direkte feil. Menskoppen skal ikke stå rundt livmortappen. Neivel, hvorfor ikke? Den må jo dekke tappen for at blodet ikke skal renne ut!? Anonymkode: 799c4...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Skjønner at det ikke er enkelt. Har brukt koppen i litt litt over ett år, sjekker alltid at den åpner seg ordentlig, og har prøvd å endre vinkelen, men den "justerer" seg tilbake på en måte uansett. Har ingen problemer med å få den inn, problemet er at den kryper oppover og så begynner å lekke, frem til den har krøpet opp så lekker den ikke 🤷♀️ Ts Anonymkode: dde4e...fc0
Lorieen Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Neivel, hvorfor ikke? Den må jo dekke tappen for at blodet ikke skal renne ut!? Anonymkode: 799c4...e5d Menskoppen skal sitte like UNDER livmortappen, ikke rundt. Ettersom vinkel og høyde på livmortapp kan variere, passer ikke alle menskopper alle kvinner. Noen ganger må man prøve litt ulike typer før man finner en som sitter godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå