Gå til innhold

Hvor ofte kjøper du sko?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ha sko til alle behov - dvs. støvler, forskjellige joggesko og sneakers, sandaler, pensko, vintersko, boots.. ja det blir en del. Nå har vi også 4 årstider i Norge.. 

I år har jeg kjøpt flere sko enn normalt da jeg innså at jeg hadde en del mangler i garderoben. Et par sorelsko i vinter, et par caterpillar til 50 % rabatt, nye støvler da mine gamle sprakk, et par joggesko med chunky hæl, og et par hvite sneakers som går til alt. Vil tro at jeg handler 2-3 par sko i året normalt. 

Anonymkode: 5a036...5cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Prøver å ha sko til alle behov - dvs. støvler, forskjellige joggesko og sneakers, sandaler, pensko, vintersko, boots.. ja det blir en del. Nå har vi også 4 årstider i Norge.. 

I år har jeg kjøpt flere sko enn normalt da jeg innså at jeg hadde en del mangler i garderoben. Et par sorelsko i vinter, et par caterpillar til 50 % rabatt, nye støvler da mine gamle sprakk, et par joggesko med chunky hæl, og et par hvite sneakers som går til alt. Vil tro at jeg handler 2-3 par sko i året normalt. 

Her er jeg håpløs, må ha akkurat det paret med sko som passer. Både stil, farge, og praktisk. Har ulike sko for baneløp, tredemølle, asfaltløp, terrengløp og fjelltur. Har støvler for hagejobbing, lave støvler i tre ulike farger slik at de passer til ulike antrekk, og et par penere høye støvler for virkelig bløte dager. 

Men stopper ikke der. Har en nyanse nude med 6cm hæler for vinter og en for sommer (mørkere). Har sorte loafers med detaljer i sølv, og detaljer i gull, og helt sorte. Sorte hæler har jeg sikkert i 10 ulike varianter. 

Anonymkode: 8f738...0dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kjøper kun sko når jeg trenger nye sko fordi de gamle er utslitt og eller ødelagte. Har ikke skodilla.

Anonymkode: ee9f0...4e7

Skrevet

Kjøper nye sko når de gamle er utslitt. Kan godt ha et sko par i 3 år før de byttes ut. Hater å kjøpe sko egentlig, fordi jeg sliter med å finne noe som passer da jeg er bred foran. Ofte må jeg kjøpe joggesko i gutteavdelingen på feks xxl for at noe skal passe. Feminine sko med høye hæler kan jeg gjemme. Får ikke Beina inn, da remmene blir for stramme.

Jeg har 2 par joggesko/fritidssko jeg bytter på å gå med + 2 par Pensko støvler for vinteren. Pensko osv har jeg et par av, og det brukes omtrent aldri. 

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (15 minutter siden):

Kjøper nye sko når de gamle er utslitt. Kan godt ha et sko par i 3 år før de byttes ut. Hater å kjøpe sko egentlig, fordi jeg sliter med å finne noe som passer da jeg er bred foran. Ofte må jeg kjøpe joggesko i gutteavdelingen på feks xxl for at noe skal passe. Feminine sko med høye hæler kan jeg gjemme. Får ikke Beina inn, da remmene blir for stramme.

Jeg har 2 par joggesko/fritidssko jeg bytter på å gå med + 2 par Pensko støvler for vinteren. Pensko osv har jeg et par av, og det brukes omtrent aldri. 

Kan virkelig anbefale en tur ut av dette landet, gjerne London når det blir mulig igjen. Utvalget for brede føtter er enormt. Det er mengder flotte sko med "wide fit". 

Av joggesko - har du prøvd Asics? De er kjent for å være brede foran. Herresko er faktisk ofte smalere da kvinner generelt har bredere føtter sett mot størrelsen. 

Skrevet

Jeg kjøper nye sko om skoene mine er for slitte. Har en del joggesko da jeg ofte går tur med hundene og at jeg ikke liker å ta på meg våte sko om jeg skal gå en ny tur. Går tur fem ganger om dagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er jeg håpløs, må ha akkurat det paret med sko som passer. Både stil, farge, og praktisk. Har ulike sko for baneløp, tredemølle, asfaltløp, terrengløp og fjelltur. Har støvler for hagejobbing, lave støvler i tre ulike farger slik at de passer til ulike antrekk, og et par penere høye støvler for virkelig bløte dager. 

Men stopper ikke der. Har en nyanse nude med 6cm hæler for vinter og en for sommer (mørkere). Har sorte loafers med detaljer i sølv, og detaljer i gull, og helt sorte. Sorte hæler har jeg sikkert i 10 ulike varianter. 

Oi, her trumfer du meg! Høres ut som at du har en veldig gjennomført stil, hadde elsket å se 😄Har aldri tenkt på feks at hardware på skoene må matche resten av antrekket, eller at det finnes forskjellige nyanser av nude. Er mer opptatt av å minst et par av de forskjellige sjangrene, og eventuelt i forskjellige farger - som både pensko i nude og svart. Da føler jeg meg forberedt til de fleste anledninger.

I virkeligheten er det nok budsjettet og plassmangel som setter stopp for meg. Samt tildels miljøperspektivet. Kan jeg spørre hva du bruker på sko i året. Og hvordan får du plass til alle skoene?😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Oi, her trumfer du meg! Høres ut som at du har en veldig gjennomført stil, hadde elsket å se 😄Har aldri tenkt på feks at hardware på skoene må matche resten av antrekket, eller at det finnes forskjellige nyanser av nude. Er mer opptatt av å minst et par av de forskjellige sjangrene, og eventuelt i forskjellige farger - som både pensko i nude og svart. Da føler jeg meg forberedt til de fleste anledninger.

I virkeligheten er det nok budsjettet og plassmangel som setter stopp for meg. Samt tildels miljøperspektivet. Kan jeg spørre hva du bruker på sko i året. Og hvordan får du plass til alle skoene?😄

Har dresscode på jobb, og er (normalt) ganske aktiv sosialt, og mye på reise, så det blir brukt. 

Oppbevarer sko tre steder: Vaskerom med egen inngang - alt av treningssko og hagesko. Gang - skap/hyller med alt av støvletter, sandaler, sneakers mm. Garderoben - alle høye hæler, loafers og ballerina. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 7.08):

Jeg innser jeg har fått skodilla, så i år har det blitt mye nye sko🤐

Hvordan er det hos deg? Kun de nødvendigste eller litt mer?

Anonymkode: a1f57...de4

svært sjelden, har høstsko fra 2017 og vintersko fra 2016, som fortsatt er pene og passer. joggesko kjøper jeg litt oftere,men sjelden mer en ett sko kjøp løpet av året

Anonymkode: dddb4...cff

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Hoka har egne wide modeller, og flere av hoka sine sko er fine nok til at man kan bruke de til hverdags, og litt fine anledninger (typ grilling, bytur osv)

Anonymkode: 76108...f53

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Til meg selv, ca ett par i året. Til ungene😳 minst fire par til hver😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hoka har egne wide modeller, og flere av hoka sine sko er fine nok til at man kan bruke de til hverdags, og litt fine anledninger (typ grilling, bytur osv)

Anonymkode: 76108...f53

Fine sko, men med min økonomi så har jeg ikke råd til å kjøpe et par sko til 2000 kr.  Jeg har knapt råd til sko som koster rundt 600 kr.. 

Har barn så det er viktigere at barnet får gode sko og klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Altfor ofte🙈

Anonymkode: c3809...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 15.25):

Altfor ofte🙈

Anonymkode: c3809...bbf

Flere av oss ja. 
21 nye par har det blitt i år

Anonymkode: a1f57...de4

• Liker 1
Skrevet

Kjøper nye når de gamle er utslitt.

Skrevet

Jeg holdt på å skrive sjeldent, men når jeg tenker meg om, så har jeg kjøpt 10 par hittil i år😅

Anonymkode: 2c054...202

• Liker 1
Skrevet

Siste paret kjøpte jeg i juli i fjor, før det kanskje sommeren før der igjen.

Jeg har skoene jeg trenger, erstatter bare om noe blir helt utslitt. Jeg ser ingen poeng i å ha skapene fulle med sko. Har ca 15 par selv, alt fra støvler til to par høye hæler, og ellers hverdagssko, sandaler, badesko og støvletter. En eller maks to av hver er mer enn nok for meg. Ingen planer om å kjøpe noen sko i år :) 

Anonymkode: 0539e...090

Skrevet

Sliter raskt ut sko, sneakers holdet skeldent mer enn 2-3 måneder, så må bytte ut ganske ofte :vetikke:

Og så kjøper jeg noen ekstra bare fordi jeg liker kjøpe sko :jepp: :nigo:

Blir fort 5-10 par i året :roll:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har altfor mye sko. Hehe. Kjøper 1-2 par i måneden. 

Anonymkode: 05aa8...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt to par sko i år, et par løpesko og et par joggesko i skinn 🙂

Så kanskje 2-3 par sko i året? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...