AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Hei! Skal snart ta gastroskopi, gruer meg så utrolig mye. Har ikke sovet en hel natt siden jeg fikk timen. Har tatt det en gang for flere år siden, sa til meg selv at dette gjør jeg aldri i igjen. Så har jeg da komt i den situasjonen at jeg er helt nødt. Finnes det noen her som har tatt gastroskopi og fått noe beroligende som gjorde at dere kom dere greit igjennom undersøkelsen? Anonymkode: 42280...158
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 jeg fikk så mye beroligende/søvndyssende at jeg var helt ute av stand til å gå normalt etterpå:-) Anonymkode: 075d9...c39 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Det gikk helt fint med beroligende😀Slapp av, det går helt sikkert bedre denne gangen, det tror jeg 💐 Anonymkode: a31eb...a62
Gjest Kwest Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Gjorde det uten beroligende. Gikk fint det også så lenge du fulgte instruksjonene. Var ikke superbehagelig men gikk jo...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Jeg tok min første tidligere i sommer. Har fått beskjed om at jeg må ha ny undersøkelse om tre år, og det kommer ikke på tale at jeg gjør det igjen uten beroligende. På Ullevål fikk jeg inntrykk av at de som har time på dagtid kan få beroligende, men ikke på kveld? Kan ha med hvilket personell man må ha til stede, kanskje. Jeg ville kontaktet sykehuset og si at du vil ha beroligende. Anonymkode: 190c9...c46 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Jeg har tatt to ganger. Det er jo ikke det kjekkeste i verden, men det gikk bra så lenge jeg fokuserte på å slappe helt av, ligge rolig og gjøre det jeg fikk beskjed om. Det tar jo uansett ikke mer enn 4 min, bare å tenke at det er en av de tingene man ikke gleder seg til som må gjøres, og heldigvis er fort overstått. Anonymkode: bfd71...aaf
enkefru Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tok min første tidligere i sommer. Har fått beskjed om at jeg må ha ny undersøkelse om tre år, og det kommer ikke på tale at jeg gjør det igjen uten beroligende. På Ullevål fikk jeg inntrykk av at de som har time på dagtid kan få beroligende, men ikke på kveld? Kan ha med hvilket personell man må ha til stede, kanskje. Jeg ville kontaktet sykehuset og si at du vil ha beroligende. Anonymkode: 190c9...c46 En må bli igjen noen timer ekstra under lett observasjon når en får beroligende, derfor gjøres dette kun på dagen…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Fjugur skrev (1 minutt siden): En må bli igjen noen timer ekstra under lett observasjon når en får beroligende, derfor gjøres dette kun på dagen… Noen timer er vel å ta i. På dagkirurgen reiser noen hjem 30-60 min etter kort narkose. Anonymkode: 3fd7a...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Jeg tok den i lett narkose. Anonymkode: 0872c...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ha med hvilket personell man må ha til stede, kanskje. Blant annet, ja. Jeg skulle prøve uten beroligende, men fikk panikkanfall. Altså virkelig panikk. Jeg fikk ny time, fordi de hadde ikke anestesilege som var ledig på så kort varsel. Og da ble jeg lagt i narkose. Anonymkode: d4c50...e28 2
Tiuren Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Har gjort det en gang, og det var noe av det verste jeg har vært med på. Ikke så vondt, men det å ligge der å brekke seg hele tiden uten å kunne gjøre noe var rett å slett fortvilende... Men det er jo bare grusomt og ikke farlig, man overlever og ubehaget er borte når sonden er borte. Så det er bare å stålsette seg, det er en mental greie man kan kontrollere....
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Tiuren skrev (4 minutter siden): Har gjort det en gang, og det var noe av det verste jeg har vært med på. Ikke så vondt, men det å ligge der å brekke seg hele tiden uten å kunne gjøre noe var rett å slett fortvilende... Men det er jo bare grusomt og ikke farlig, man overlever og ubehaget er borte når sonden er borte. Så det er bare å stålsette seg, det er en mental greie man kan kontrollere.... Jeg overlevde, men jeg var helt på grensen til å bikke over til panikk fordi jeg ikke fikk puste og jeg fikk ikke sagt noe. Måtte virkelig snakke fornuft til meg selv, og jeg er neimen ikke sikker på om jeg klarer å kontrollere meg neste gang. Anonymkode: 190c9...c46 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Høres kjekt ut å få beroligende Jeg fikk bare en bedøvelsesspray i svelget. Og jeg kan si at om jeg skal ha gastro igjen, da skal jeg være høy på beroligende. Jeg slet med at kroppen tok over, og det var ikke lett å slutte å brekke seg med en sykepleier som hang over meg og sa "nå må du slutte" "stopper du ikke nå så må du tilbake" osv osv. Skal ikke tilbake dit jeg tok heller for å si det sånn. Jeg har gjort veldig mange legeundersøkelser (MR, lirking i ledd som er brukket og ligamenter som har røket, gastro, koloskopi, osv osv) og gastro er helt klart den verste jeg har vært med på av undersøkelser. Men det er fort over, tar vel 15 min, det er det eneste positive. Jeg gjør det om jeg må en gang til. Ring og si at dette gjør du ikke igjen (med vekt på igjen) uten beroligende, og eventuelt snakk med fastlegen din om å få det på forhånd så du er sikker. Dette klarer du! Anonymkode: 33910...267 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå